» آرشیو اخبار » بزرگ‌ترین نگرانی آلمانی‌ها تورم است
بزرگ‌ترین نگرانی آلمانی‌ها تورم است

بزرگ‌ترین نگرانی آلمانی‌ها تورم است

8 آبان 1401 5

نتایج یک نظرسنجی‌ نشان داد که تقریبا 60 درصد آلمانی‌ها افزایش تورم را بزرگ‌ترین تهدید برای رفاه خود می‌دانند.

به گزارش گذارنیوز، نظرسنجی موسسه «مک‌کنزی» نشان داد که بیش از 57 درصد آلمانی ها، افزایش تورم را بزرگ ترین تهدید برای رفاه خود می دانند.

به نوشته این گزارش، این رقم در مقایسه با 48 درصد گزارش شده در ماه ژوئن (خرداد ماه) افزایش یافته است. 48 درصد مردم آلمان در ژوئن چنین نظری داشتند.

این نظرسنجی در میان هزار پاسخ دهنده صورت گرفته است و نشان داد که دو سوم این افراد در حال حاضر، خود را برای افزایش قیمت ها آماده می کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس این نظرسنجی، 18 درصد آلمانی ها، بحران اوکراین را بزرگ ترین تهدید می دانند، در حالی که 6 درصد تغییرات آب و هوایی و 3 درصد همه گیری کرونا را به عنوان بزرگ ترین تهدید عنوان کرده اند.

بیش از 60 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفته اند که آگاهانه در مصرف انرژی در خانه صرفه جویی می کنند و حدود 16 درصد قبلا تعطیلات خود را لغو کرده اند.

این نظرسنجی هم چنین نشان داد، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان قصد دارند برای کریسمس کمتر خرید کنند. در عین حال، 12 درصد دوست دارند تعطیلات امسال را بدون خرج کردن پول بگذرانند.

مارکوس جاکوپ، کارشناس این موسسه، درباره نتایج این نظرسنجی گفت: «از هر 5 نفر در آلمان، در حال حاضر، 4 نفر آگاهانه رفتار خرید خود را با توجه به واقعیت جدیدی که در مورد حساب بانکی خود درک می کنند تغییر می دهند.»

روی هم رفته، بر اساس این نظرسنجی، آلمانی ها نسبت به فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا به میزان قابل توجهی نسبت به آینده بدبین ‌تر هستند و بیشتر آنها انتظار دارند که بحران کنونی اثرات طولانی مدت بر اقتصاد یا حتی یک رکود طولانی مدت داشته باشد.

دفتر آمار فدرال آلمان روز جمعه اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در ماه اکتبر(مهر) از سطح پیش ‌بینی‌ها بالاتر رفته به رقم بی ‌سابقه ۱۰.۴ درصد رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این رقم بالاتر از انتظارات بازار یعنی رقم ۱۰.۱ درصد بود.

دفتر آمار فدرال آلمان در بیانیه خود اعلام کرد: «از زمان آغاز جنگ اوکراین قیمت‌ های انرژی به صورت ویژه افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌ و تاثیری قابل توجهی بر نرخ تورم گذاشته است. قیمت ‌های انرژی در آلمان در اکتبر ۲۰۲۲ در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۱، چهل و سه درصد بیشتر شده‌ اند.»

بحران انرژی در اروپا و آمریکا و افزایش بهای نفت و گاز در این کشورها در پی اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه به بهانه اجرای عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس و آغاز جنگ با اوکراین، رخ داد. مسکو نیز برای تلافی تحریم‌های یکجانبه غرب، ضمن قطع صادرات گاز به تعدادی از کشورهای اروپایی، خواستار پرداخت هزینه واردات انرژی از روسیه به واحد پول «روبل» شد.

کارشناسان می گویند زمستان تاریک اتحادیه اروپا از همین حالا آغاز شده است، زیرا حالا حالاها قادر نخواهند بود وابستگی خود به واردات نفت و گاز را به صفر برسانند، اگرچه برنامه گسترده ای روی انرژی های تجدید پذیر پیاده کرده اند، اما حداقل زمستان امسال را باید تاریک ترین زمستان اروپا نامید.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×