» آرشیو اخبار » برای آغاز رالی بزرگ بیت کوین، یک جرقه کافیست!
بیت کوین

برای آغاز رالی بزرگ بیت کوین، یک جرقه کافیست!

28 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز گذشته، همزمان با آغاز به کار وال‌استریت، بیت کوین (BTC) و بازار سهام ایالات متحده کاهش یافت. این درحالی است که بازارها در انتظار درآمدهای بخش فناوری بودند.

منطقه یورو شاهد بالاترین تورم خود در تمام دوران است

داده‌های دو مرجع تحلیل تریدینگ‌ویو (TradingView) و کوین‌تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets) حاکی از آن هستند که جفت ارز بیت‌کوین/دلار آمریکا پس از یک افت مداوم، به محدوده 19 هزار دلار بازگشته است.

این جفت ارز همچنان در بازه‌ای محدود به دام افتاده و فرصت کمی به معامله‌گرانی می‌دهد که به دنبال نوسان‌گیری از پوزیشن‌های کوتاه مدت هستند. این در حالی است که برخی منابع معتقدند سطوح فعلی، سطوح کلی خرید را نشان می‌دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

شرکت بازرگانی کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital) در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: «با توجه به اینکه تا جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) در اوایل نوامبر (اوایل آبان) رویدادهای تقویمی اندکی پیش‌رو داریم، ارزهای دیجیتال همچنان پشت‌سر بازار سهام حرکت می‌کنند و با نوسانات بسیار اندک، ساختارهای نزولی محافظ، ارزان‌ترین سطوحی هستند که از ماه ژوئن (خرداد و تیر) تاکنون دیده‌شده است.»

منظور کیوسی‌پی کپیتال جلسه آتی کمیته بازار آزاد فدرال بود که در آن در مورد افزایش نرخ بهره برای ماه نوامبر (آبان و آذر) تصمیم گرفته می‌شود. این اعداد و ارقام برای ایجاد نوسان در دارایی‌های ریسکی مناسب هستند، زیرا تورم ایالات متحده نسبت به سایر کشورها، تأثیر بیشتری بر بازار رمزارزها دارد.

همانطور که در خبرها خواندید، بریتانیا بالاترین نرخ تورم سالانه خود طی 40 سال اخیر را گزارش داد که به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، به حدود 10.1 درصد رسیده است. منطقه یورو نیز داستان مشابهی را روایت می‌کند، به‌طوری که تورم سالانه در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) به 10.9 درصد رسیده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده این منطقه تاکنون است.

بر اساس داده‌های منتشرشده یورواستات (Eurostat) دفتر آمار اتحادیه اروپا، نرخ تورم سالانه منطقه یورو در ماه سپتامبر 2022 (شهریور – مهر 1401) حدود 10.9 درصد و در ماه اوت (مرداد – شهریور) 10.1 درصد گزارش شده است. یک سال قبل، این عدد حدود 3.4٪ بود.

تورم منطقه یورو

تحلیلگران بیت کوین به شکست سهمی دلار چشم دوخته‌اند

در جای دیگر، ین ژاپن در مسیر رسیدن به سطح روانی 150 ین در هر دلار قرار دارد. در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) با روند صعودی روزانه، به دنبال شکست تراز 113 در مرحله تحکیم بود.

شاخص دلار و تاثیر آن بر بیت کوین

روز قبل، کِوین سِوِنسون (Kevin Svenson)، تحلیلگر بازار، پیش‌بینی جسورانه‌ای را برای دلار ارائه کرده و استدلال نمود که در صورت شکست قطعی منحنی سهمی 2022 شاخص دلار، بیت کوین شاهد رشدی انفجاری خواهد بود.

او به طور خلاصه گفت:

« شاخص دلار آمریکا در شرف شکستن به زیر منحنی‌های سهمی‌ است. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً شاهد یک افزایش انفجاری برای بیت کوین خواهیم بود».

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×