» ارز دیجیتال » انتظارات از شاخص تورم CPI در دسامبر
شاخص CPI

انتظارات از شاخص تورم CPI در دسامبر

17 آذر 1401 5

گزارش تورم نوامبر احتمالاً حاکی از آن است که تورم ماهانه می تواند در حدود نیم درصد باشد. این احتمالاً برای بازارها و فدرال رزرو ناامید کننده است و بالاتر از پیش‌بینی‌هایی است که از تابستان شاهد بودیم

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تنها داده ای که به احتمال زیاد بر تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو در جلسات 13 و 14 دسامبر تأثیر می گذارد، نرخ تورم است. در تاریخ 13 دسامبر 2022 ساعت 8:30 صبح به وقت ET، اداره آمار کار ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را برای ماه نوامبر 2022 منتشر خواهد کرد.

معیارهای مختلفی برای دنبال کردن تورم وجود دارد، اما CPI معمولاً بیشترین توجه را به خود جلب می کند، زیرا زودتر از سایرین در ماه منتشر می شود. این گزارش تورم درست در زمانی که جلسه فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا برای تعیین نرخ های بهره تشکیل می شود، منتشر شده و روز بعد از آن، تصمیم گیری در مورد نرخ بهره انجام می شود.

گزارش های اخیر تورم

از ژوئن 2022، تورم اصلی آمریکا با سرعت یا نرخ کمتری افزایش یافته است، به طوری که نرخ تورم سالانه از 9.1 درصد در ژوئن 2022 به 7.7 درصد در اکتبر 2022 کاهش یافته است. بخشی از این کاهش به دلیل کاهش قیمت‌های انرژی است، که نسبت به بقیه قیمت‌ها نوسانپذیری بیشتری دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، گذشته از مسئله انرژی، جدیدترین گزارش که برای ماه اکتبر بود، نشانه‌هایی از کاهش قیمت‌ها در سطح گسترده‌تری را نشان داد. داده‌های تورم نوامبر شواهد بیشتری در مورد اینکه آیا آن روند قبلی ادامه دار است یا اینکه چیزی بیشتر از یک اتفاق نبوده، به ما نشان خواهد داد.

ارزیابی های شرکت تحقیقاتی Nowcast

داده های شرکت Nowcasts از تورم نوامبر حاکی از آن است که تورم ماهانه می تواند در حدود 0.5 درصد ماه به ماه باشد. این احتمالاً برای بازارها و فدرال رزرو ناامید کننده است و بالاتر از پیش‌بینی‌هایی است که از تابستان شاهد بودیم. اما، شرکت Nowcasts قبلاً هم داده های تورم CPI مربوط به ماه اکتبر را کمی بالاتر از واقعیت پیش بینی کرده بود، اگرچه این شرکت آماری دقت معقولی در ارائه آمار گذشته داشته، اما در هر برآورد خاصی مقداری نویز و اختلاف وجود دارد.

واکنش فدرال رزرو

فدرال رزرو به صراحت اعلام کرده است که مطمئناً پس از ارائه معدودی از داده های دلگرم کننده در خصوص تورم، مبارزه خود با تورم را رها نخواهد کرد. این در درجه اول به این دلیل است که فدرال رزرو می خواهد تورم را به عدد 2 درصد برگرداند. حتی اگر بر اساس گزارش‌های اخیر، تورم در حال کاهش باشد، همچنان، با نرخ سالانه بیش از 7 درصد، تورم بزرگی وجود دارد.

در وضعیت کنونی مهم این است که فعلاً شکاف بزرگی بین سطوح فعلی تورم و نرخ تورم ایده‌آل در فدرال رزرو وجود دارد. حتی با افزایش 0.4 درصدی ماهانه قیمت‌ها -که در گزارش CPI نوامبر شاهد بودیم و به‌طور گسترده توسط بازارها مورد تحسین قرار گرفت- در صورت تداوم این نرخ، تورم سالانه 5 درصد در طول 12 ماه سال آینده حاصل می شود که بسیار بیشتر از نرخ 2 درصد ایده آل است. بنابراین، اگرچه ممکن است فدرال رزرو با کاهش داده های تورمی کمی دلگرم شده باشد، اما آنها احتمالاً همانطور که در بیانیه ها در صورتجلسه اخیر خود تأکید کرده بودند، کارهای زیادی برای پایین آوردن تورم به نرخ 2 درصد هدف وجود دارد.

فدرال رزرو تمایل دارد انتظارات را با دقت مدیریت کند. آنها پیام ضمنی داده‌اند که افزایش 0.5 درصدی نرخ ها در نشست دسامبر محتمل است. بعید است که گزارش CPI دسامبر بتواند آن را تغییر دهد.

با این حال، ممکن است این داده های تشویق کننده مربوط به ماه اکتبر بر تصمیمات فدرال رزرو در جلسات اوایل سال 2023 تأثیر بگذارد. اگر روند کاهشی تورم را با انتشار CPI دلگرم کننده در دسامبر آغاز کنیم، ممکن است فدرال رزرو وسوسه شود که افزایش نرخ بهره را زودتر در سال 2023، و شاید در سطح پایین تری از نرخ های بهره پایان دهد. با این حال، اگر داده‌های CPI دسامبر دلیلی برای نگرانی باشد، فدرال رزرو ممکن است گزینه‌های خود را برای افزایش بیشتر نرخ بهره در اوایل سال 2023 باز نگه دارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Forbes

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×