» آرشیو اخبار » افزایش قیمت BTC و ETH با انتشار تورم ایالات متحده
افزایش قیمت

افزایش قیمت BTC و ETH با انتشار تورم ایالات متحده

23 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به دنبال آخرین گزارش تورم ایالات متحده، اتریوم روز جمعه با کاهش نوسانات، افزایش قیمت را تجربه کرد. تورم اصلی 0.6 درصد افزایش یافت و قیمت مصرف کننده به 8.2 درصد رسید که بالاتر از انتظار 8.1 درصدی بود. با وجود این، به نظر می‌رسد معامله‌گران نفس راحتی کشیده‌اند، زیرا ابهام پیرامون این گزارش اکنون گذشته است و بیت کوین با انتشار این خبر به 20 هزار دلار نزدیک شد.

افزایش قیمت بیت کوین

بیت کوین در روز جمعه با کاهش ابهامات خبر در بازار کریپتو و با انتشار آخرین گزارش تورم ایالات متحده، به سمت سطح 20 هزار دلار حرکت کرد. با وجود افزایش بیش از حد انتظار قیمت‌های مصرف‌کننده، بازارها واکنش مثبتی نشان دادند و افزایش قیمت داشتند، زیرا گمانه‌زنی‌ها پیرامون این گزارش کمرنگ شده است.

در نتیجه این گزارش، بیت کوین کمتر از 24 ساعت از 18 هزار و 642 دلار به بالاترین سطح روزانه یعنی 19 هزار و 835 دلار رسید. این رالی بار دیگر شاهد تغییر مومنتوم بوده است؛ به طوری که چندین شاخص اکنون به سمت منطقه صعودی متمایل شده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

افزایش قیمت

چارت روزانه BTC/USD

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) اکنون به بالای 50.00 بازگشته است و تا لحظه نگارش این خبر روی 51.54 قرار دارد که احتمالاً به سقف 55.00 حرکت می‌کند. اگر به این نقطه برسد، احتمالاً شاهد خواهیم بود که بیت کوین نه تنها بالای 20 هزار دلار باشد، بلکه به مرز 20 هزار و 500 دلار نیز نزدیک خواهد شد.

افزایش قیمت اتریوم

اتریوم نیز امروز افزایش قیمت داشت، زیرا این ارز به بالای 1300 دلار صعود کرد و با یک نقطه مقاومت کلیدی در این رشد قیمتی برخورد کرد. اتریوم در اوایل روز به اوج 1335 دلار و 10 سنت رسید و در همان نقطه از رشد با سطح مقاومتی مهمی برخورد کرد.

این بالاترین نقطه‌ای است که دومین رمزارز بزرگ جهان از ابتدای هفته تاکنون به خود دیده است. با این حال، از زمان رسیدن به این قیمت، قیمت‌ها اکنون اندکی پایین‌تر هستند و این ارز (در زمان نگارش این خبر) با قیمت 1328 دلار و 51 سنت معامله می‌شود.

افزایش قیمت

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، این اتفاق زمانی رخ داده است که RSI با نقطه مقاومت خودش که نقطه 46.50 است، برخورد کرده است. برای اینکه اتریوم به صعود خود ادامه دهد، قیمت با قدرت بیشتری باید بالاتر از این سقف فعلی حرکت کند.

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفا جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی گردد.

مترجم: فائزه پروستان
منبع: bitcoin.com

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×