» آرشیو اخبار » معرفی 5 جفت ارز که با کاهش بیت کوین رکود می‌کنند
جفت ارز

معرفی 5 جفت ارز که با کاهش بیت کوین رکود می‌کنند

26 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مدتی است که بیت کوین در یک محدوده ثابت معامله می‌شود و اگر همچنان به این صورت ادامه دهد، زمینه را برای رکود احتمالی جفت ارز و آلت کوین‌های ماتیک (MATIC)، هیوبی توکن (HT)، کوانت (QNT) و اوکی‌بی (OKB) در کوتاه مدت ایجاد می‌کند.

شاخص‌های اس‌اند‌پی 500 (S&P 500) و نزدک مرکب (Nasdaq Composite) در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته سقوط کردند و هفته را به ترتیب با افت 1.55 و 3.11 درصد پشت سر گذاشتند.

این اتفاق پس از تحولات اقتصادی 17 اکتبر (25 مهر) رخ داد، افزایش شدید درآمدهای فصلی و تغییر شدید سیاست‌ها از سوی جرمی هانت (Jeremy Hunt)، وزیر دارایی بریتانیا، از جمله مهترین این تحولات هستند؛ در این راستا جرمی هانت جزئیاتی را به برنامه بسته مالی قبلی خود (که به کوارسی کوارتنگ معروف است) اضافه کرد که باعث کاهش بی‌سابقه ارزش پوند و انحلال برنامه‌های بازنشستگی در بریتانیا شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

شاخص داوجونز (Dow) در زمان نگارش این مقاله 1.78 درصد افزایش یافته است، در عین حال شاخص‌های S&P500 و نزدک نیز به ترتیب 2.57 و 3.26 درصد رشد داشته‌اند. در همین حال بیت کوین توانسته بالاتر از پایین‌ترین سطح قیمتی خود از ابتدای امسال تاکنون باقی بماند، که نشان‌دهنده عملکرد مناسب آن در کوتاه مدت است.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود نزدیک شود. یکی از تریدرهای معروف توییتر به نام آلان (Alan) گفت که اندیکاتور استوکاستیک در نمودار قیمت ماهانه بیت کوین به سطوحی مشابه آنچه در بازارهای نزولی 2014 و 2018 مشاهده شده، رسیده است؛ که نشان‌دهنده احتمال شکل‌گیری الگوی کف ماکرو است.

از طرف دیگر فیلیپ سوئیفت (Philip Swift) خالق وب‌سایت LookIntoBitcoin در مصاحبه‌ای به کوین‌تلگراف (Cointelegraph) گفت که بیت کوین در حال نزدیک شدن به پایین‌ترین سطوح چرخه اصلی خود است. سوئیفت با استناد به معیارهای مختلف گفت که بیت کوین ممکن است 2 تا 3 ماه آینده با دردسر مواجه شود، اما از سال 2023 عملکرد آن بهبود خواهد یافت.

معرفی 5 جفت ارز که با کاهش بیت کوین رکود می‌کنند

از آنجایی که در حال حاضر نمودار قیمت بیت کوین بالاتر از پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئن (خرداد و تیر) قرار دارد، برخی آلت کوین‌های منتخب توجه خریداران را به خود جلب کرده‌اند. بیایید با هم نمودارهای قیمت 5 رمزارز را که به نظر می‌رسد در کوتاه مدت تحت تاثیر بیت کوین رکود داشته باشند، با هم بررسی کنیم.

جفت ارز بیت کوین/تتر (BTC/USDT)

نمودار قیمت بیت کوین در 14 اکتبر (22 مهر) به بالای سطح میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه (19،689) رسید، اما صعود آن به سطوح بالاتر با فروش سنگین خرس‌ها همزمان شد. همین امر باعث شد که نمودار قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه (19،387) بازگردد.

جفت ارز

خریداران در حال تلاش برای حفظ نزدیک‌ترین سطح حمایتی در قیمت 18،843 دلار هستند، اما تلاش آنها ممکن است با مقاومت میانگین متحرک نمایی 20 روزه و خط روند نزولی مواجه شود. اگر نمودار قیمت مقاومت را به سمت پایین بشکند، احتمال نزول آن به زیر سطح 18،843 دلار افزایش می‌یابد. سپس انتظار می‌‎رود نمودار قیمت این جفت ارز به منطقه حمایتی 18،125 تا 17،622 دلار سقوط کند.

گاوها باید برای جلوگیری از بروز این فاجعه، نمودار قیمت را بالاتر از خطر روند نزولی نگه‌دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نمودار قیمت جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا 20،500 دلار صعود کند. هر گونه شکست در بالای این مقاومت، می‌تواند نشان‌دهنده شروع یک رالی تا سطح 22،800 دلار باشد.

در حال حاضر نمودار قیمت این جفت ارز مدتی است بین سطوح قیمتی 18،125 و 20،500 دلار گیر افتاده است. اگر گاوها نمودار قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند، نمودار قیمت این جفت ارز می‌تواند در ابتدا تا سطح 20،000 دلار و سپس تا سطح 20،500 دلار صعود کند. به احتمال زیاد خرس‌ها باعث قوی‌تر شدن این مقاومت می‌شوند، اما اگر گاوها بتوانند بر آنها غلبه کنند، بهبود نمودار قیمت، سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

جفت ارز

از طرف دیگر ممکن است نمودار قیمت به زیر میانگین‌های متحرک کشیده شود و حتی به زیر سطح حمایتی 18،843 دلار سقوط کند. در این صورت فشار فروش افزایش می‌یابد و نمودار این جفت ارز ممکن است تا سطح حمایتی 18،125 دلار سقوط کند. در این صورت گاوها با قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد.

جفت ارز ماتیک/تتر (MATIC/USDT)

نمودار قیمت پالی‌گان (MATIC) در چند روز گذشته در  تلاش برای صعود به بالای خط روند نزولی خود بوده است. اگر خرس‌ها بتوانند با موفقیت از مقاومت بالاسری حمایت کنند، اما نتوانند قیمت را به زیر سطح قیمتی 13 اکتبر (21 مهر) بکشانند، می‌توان حدس زد که گاوها در حال جمع کردن صفوف خرید هستند و به احتمال زیاد روندی صعودی را پیش‌بینی می‌کنند.

اگر نمودار قیمت این جفت ارز به بالای خط روند نزولی صعود کند، روند کوتاه مدت به نفع گاوها خواهد بود. در این صورت انتظار می‌رود نمودار قیمت جفت ارز (MATIC/USDT) تا 0.94 دلار صعود کند. در این صورت ممکن است این سطح دوباره به عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند بر آن غلبه کنند، می‌توان انتظار داشت نمودار قیمت این جفت ارز تا سطح 1.05 دلار صعود کند.

از طرف دیگر اگر نمودار قیمت بار دیگر به پایین خط روند نزولی بیاید، ممکن است گاوها تسلیم شوند؛ در این صورت به احتمال زیاد نمودار قیمت تا سطح 0.69 دلار افت خواهد کرد. در این حالت خرس‌ها باید قیمت را به زیر این سطح بکشانند تا بتوانند اصلاح عمیق‌تری را به سمت سطوح قیمتی 0.62 و سپس 0.52 دلار آغاز کنند.

جفت ارز

خط روند نزولی نمودار قیمت این جفت ارز، شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها بوده است. اگر چه خرس‌ها به برتری رسیده‌اند، اما هیچ نشانه‌ای از تسلیم گاوها مشاهده نمی‌شود. آنها به شدت سعی می‌کنند تا 0.71 دلار از آن دفاع کنند و دوباره تلاش می‌کنند نمودار قیمت این جفت ارز را به بالای خط روند نزولی بکشانند.

در حال حاضر میانگین متحرک نمایی 20 روز مسطح شده است و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) به نقطه میانی نزدیک شده است که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر گاوها بتوانند نمودار قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه بکشانند، این جفت ارز می‌تواند خط روند نزولی را به چالش بکشد. شکست مقتدرانه این مقاومت می‌تواند مسیر رالی احتمالی را تا سطح 0.86 دلار باز کند.

از طرف دیگر اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح قیمتی 0.77 دلار برسد، احتمال دارد خریداران از پوزیشن لانگ خارج شوند؛ در این صورت می‌توان انتظار داشت که نمودار قیمت این جفت ارز تا سطح 0.71 دلار سقوط کند.

جفت ارز هیوبی توکن/تتر (HT/USDT)

نمودار قیمت هیوبی توکن (HT) از 10 تا 14 اکتبر یک حرکت صعودی 101 درصدی را آغاز کرد که باعث شد قیمت آن از 4.07 دلار به 8.20 دلار برسد. این نشان می‌دهد که گاوها کنترل این بازار را در دست دارند.

افزایش شدید قیمت این رمزارز در چند روز گذشته باعث شده که اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه اشباع خرید برسد، در این صورت احتمال می‌رود که تریدرهای کوتاه مدتی به دنبال سیو سود باشند. اگر نمودار قیمت این جفت ارز اصلاح را آغاز کند، احتمال دارد به سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصد یعنی 6.61 دلار برسد.

اگر نمودار قیمت این سطح حمایتی را پشت سر بگذارد، گاوها سعی خواهند کرد با فشار خرید و هدایت نمودار قیمت این جفت ارز به بالای سطح 8.20 دلار، حرکت صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها موفق شوند، قیمت این جفت ارز تا 10 دلار افزایش می‌یابد.

جفت ارز

از طرف دیگر اگر نمودار قیمت به زیر سطح 6.64 دلار بیاید، می‌تواند تا سطح اصلاحی 50 درصد فیبوناچی (6.12 دلار) و سپس سطح 61.8 درصد اصلاحی (5.63 دلار) سقوط کند. سقوط بیشتر نمودار قیمت این جفت ارز، شروع مرحله بعدی حرکت صعودی آن را به تاخیر می‌اندازد.

بررسی نمودار قیمت این جفت ارز در تایم فریم 4 ساعته نشان می‌دهد که نمودار توانسته از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عبور کند، اما گاوها نتوانسته‌اند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که تریدرها در این رالی‌‎های جزئی در حال سیو سود هستند.

در حال حاضر میانگین متحرک نمایی 20 روزه این جفت ارز مسطح شده است و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از نقطه میانی قرار دارد، این نشان می‌دهد که حرکت صعودی احتمالاً در حال تضعیف است. اگر قیمت شکسته شود و نمودار قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بیاید، احتمالاً تا سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه سقوط خواهد کرد.

اگر گاوها بخواهند دوباره بر خرس‌ها پیروز شوند، باید مجدداً قیمت را به بالای سطح 7.65 دلار برسانند. در این صورت نمودار قیمت این جفت ارز می‌تواند دوباره مقاومت سربار سطح 8.20 دلار را آزمایش کند؛ شکست این مقاومت به سمت بالا به معنی شروع رالی صعودی بعدی است.

جفت ارز کوانت/تتر (QNT/USDT)

نمودار قیمت کوانت (QNT) مقاومت سربار 162 دلاری را به سمت بالا شکست و به روند صعودی خود ادامه داد، این نشان‌دهنده تقاضای پایدار از سوی گاوهای بازار است.

شیب رو به بالای نمودار میانگین متحرک نمایی 20 روزه این جفت ارز (149 دلار) نشان‌دهنده برتری خریداران است، اما از آنجایی که شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع فروش قرار گرفته است، اصلاح یا تثبیت جزئی احتمالی در کوتاه مدت دور از انتظار نیست. در این صورت انتظار می‌رود که خریداران از سقوط این نمودار تا سطح شکست 162 دلار دفاع کنند.

اگر نمودار قیمت این جفت ارز این سطح را به سمت بالا بشکند، به احتمال زیاد ابتدا تا 200 دلار و بعداً تا سطح قیمتی 230 دلار صعود خواهد کرد.

جفت ارز

اما اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روز بیاید، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می‌شود. در این صورت نمودار قیمت این جفت ارز به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (120 دلار) می‌رسد.

در حال حاضر نمودار قیمت این جفت ارز با مقاومت نزدیک به 188 دلار مواجه است، از طرفی شیب میانگین‌های متحرک به سمت بالا رو به افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع فروش قرار دارد که نشانه وجود کمترین مقاومت در مسیر صعود آن است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای سطح 188 دلار برسانند، احتمال می‌رود که قیمت این جفت ارز تا 204 دلار افزایش یابد.

در مقابل اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می‌دهد که تریدرها در حال سیو سود هستند. در این صورت نمودار قیمت به احتمال زیاد تا حمایت حیاتی 162 دلار سقوط خواهد کرد. شکست این حمایت و بسته شدن نمودار قیمت زیر آن، نشان می‌دهد که نمودار قیمت این جفت ارز در کوتاه مدت حرکت چندانی نخواهد داشت.

جفت ارز اوکی‌بی/تتر (OKB/USDT)

اوکی‌بی (OKB) در چند روز گذشته بالاتر از میانگین‌‎های متحرک خود معامله شده است، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به محدوده مثبت جهش کرده است که نشان می‌دهد خریداران بر بازار تسلط دارند.

نمودار قیمت جفت ارز OKB/USDT با مقاومت سربار سرسخت 17.5 دلار مواجه است، اما نکته مثبت این است که گاوها زمین مبارزه را به خرس‎‌ها واگذار نکرده‌اند. این نشان می‌دهد که گاوها انتظار دارند نمودار قیمت این جفت ارز، این مقاومت سربار را به سمت بالا بشکند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت این جفت ارز در وهله اول تا 20 دلار و پس از آن تا 23.22 دلار افزایش می‌یابد.

جفت ارز

سطح قیمتی 16.39 دلار اولین حمایت نزولی این جفت ارز است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر این سطح برسد، نمودار قیمت این جفت ارز ابتدا به زیر میانگین‌‎های متحرک و سپس به زیر سطح 15 دلار، سقوط خواهد کرد.

در حال حاضر نمودار قیمت، مقاومت سربار 17.5 دلار را به سمت پایین شکسته است و گاوها در حال دفاع از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند. اگر نمودار قیمت به بالاتر از سطح 17 دلار صعود کند، احتمال اینکه مجدداً سطح 17.5 را آزمایش کند، بسیار زیاد است. خریداران باید این مانع را از سر راه بردارند تا سیگنال از سرگیری روند صعودی صادر شود.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، ممکن است شتاب حرکت مثبت تضعیف شود. در این صورت نمودار قیمت این جفت ارز تا سطح میانگین متحرک نمایی 50 روزه پایین می‌آید، اگر این سطح نیز بشکند، به احتمال زیاد توقف بعدی در سطح 15.5 دلار خواهد بود.

در مقابل اگر نمودار قیمت، میانگین متحرک نمایی 50 روزه را به سمت بالا بشکند و میانگین متحرک نمایی 20 روزه را نیز پشت سر بگذارد، نشانه وجود تراکم در سطوح پایین‌تر است. در این صورت گاوها ممکن است قیمت را مجدداً به بالای سطح 17.5 دلار بکشانند.

مترجم:‌ خاطره باقری
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×