» آرشیو اخبار » افزایش ارزش بازار سهام آمریکا پیش از جلسه فدرال رزرو
بازار سهام آمریکا

افزایش ارزش بازار سهام آمریکا پیش از جلسه فدرال رزرو

5 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ارزش سهام و معاملات آتی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه، پیش از برگزاری نشست مهم فدرال رزرو افزایش یافت، به این دلیل که اعلام درآمد برخی از شرکت ها موجب شد که سرمایه گذارانی که محتاطانه عمل می‌کردند در خرید سهام جسورتر شوند.

پس از گزارشات اطمینان بخشی که توسط شرکت های آلفابت، مایکروسافت و تگزاس اینسترومنتز منتشر شد، شاخص قرارداد های نزدک 1.5 درصد و معاملات آتی s&p حدود یک درصد افزایش یافت.

در بخش سهام اروپایی حتی با وجود اینکه Credit Suisse Group AG زیان بیش از انتظاری را ثبت کرد و Deutsche Bank AG نیز گزارشی در مورد عدم تطابق دخل و خرجش منتشر کرد،بازهم سهام اروپا علی الخصوص در بخش سهام بانکی افزایش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

این افزایش ارزش بازار برخواسته از روحیه ای است که به دنبال نزدیک شدن به جلسه فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره ها و سیاست های انقباضی در سطح جهان به وجود آمده است، با این وجود نگرانی هایی در خصوص اینکه این سیاست های انقباضی باعث کند شدن اقتصاد در سرتاسر جهان شود وجود دارد.

به دلیل اینکه معامله گران خود را برای تصمیم فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره به میزان 75 واحد پایه آماده میکنند بازدهی دلار و خزانه داری ایالت متحده اندکی تغییر داشته ، همچنین قیمت نفت و گاز طبیعی در اروپا نیز افزایش یافته است.

Credit Suisse مدیر اجرایی جنجالی خود را برکنار کرد و تنها بعد از گذشت 9 ماه از برنامه عملیاتی گذشته خود اعلام کرد که برنامه جدیدی برای سال جاری ارائه خواهد کرد. دویچه بانک نیز یک برنامه برای افزایش بهره وری منتشر کرد اما هشدار داد که رسیدن به اهداف سودآور در وضعیت کنونی دشوار است.

در همین حال، سهام UniCredit SpA پس از ارائه گزارش سود دهی در سه ماهه دوم حدود 6 درصد افزایش یافت که تقریباً انتظارات تحلیلگران را دو برابر کرد و هدف کل سال خود را با پیش بینی سودهای بیشتر ناشی از افزایش نرخ بهره در اروپا افزایش داد.

فدرال رزرو برای مقابله با افزایش قیمت های ناشی از تورم نرخ بهره را در ماه های ژوئن و جولای مجموعا 150 واحد پایه افزایش داد، این افزایش نرخ شدید ترین افزایش نرخ از دهه 1980، زمانی که پل ولکر رئیس فدرال رزرو با تورم شدید مبارزه میکرد، تا کنون است.

جیسون انگلند، مدیر سبد اوراق قرضه جهانی در Janus Henderson Investors، در تلویزیون بلومبرگ گفت: “فدرال رزرو هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است، فلذا نظر دادن درباره چگونگی کاهش قیمت ها یا ارائه تسهیلات قیمتی کمی زودهنگام است.”

هشدار صندوق بین المللی پول

انقباض پولی، مشکلات انرژی اروپا در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین و چالش‌های بخش املاک چین و کرونا از جمله خطراتی هستند که چشم‌انداز اقتصاد جهانی را مبهم می‌کند. صندوق بین المللی پول هشدار داد که اقتصاد جهان ممکن است به زودی در آستانه یک رکود همه جانبه قرار گیرد.

درآمد شرکت‌های ایالات متحده امیدوار کننده است از بررسی گزارش های منتشر شده توسط بیش از سه چهارم شرکت‌های ایالات متحده میتوان نتیجه گرفت که در وضعیت سوددهی هستند. اما مشخص نیست که تا کی این شرکت ها میتوانند بحران های اقتصادی را مدیریت کنند.

نانسی دیویس، بنیانگذار Quadratic Capital Management در تلویزیون بلومبرگ گفت: «تورم به شرکت‌ها آسیب می‌زند و سؤال این است که آیا این افزایش نرخ‌ها می‌تواند کاری برای کاهش آن انجام دهد.

در جای دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور، روز پنجشنبه با شی جین پینگ، رهبر چین، در میان تنش های تازه بر سر تایوان صحبت خواهد کرد. کاخ سفید همچنین در حال بررسی این است که آیا برخی از تعرفه های وارداتی چین را برای مهار تورم لغو کند یا خیر.

دلار آمریکا

در اینجا چند رویداد کلیدی برای رصد این هفته وجود دارد:

  • درآمدهای اپل، آمازون و متا در این هفته مشخص می شود
  • اعلام نتیجه جلسه فدرال رزرو
  • اعلام CPI استرالیا در روز چهارشنبه
  • تولید ناخالص داخلی ایالات متحده روز پنج شنبه
  • اعلام CPI  منطقه یورو روزجمعه
  • اعلام گزارش درخصوص قیمت PCE ایالات متحده، درآمد شخصی، احساسات مصرف کننده در روز جمعه

منبع: bloomberg

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×