» بازارها » طلا، ارز، نفت » آیا قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟

آیا قیمت طلا افزایش خواهد یافت؟

10 آبان 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز به نقل از وب سایت «اف ایکس استریت»، قیمت طلا در کانال حمایتی 1640 دلار قرار گرفته است. نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در حال حاضر در کانال حمایتی 86.20 دلار قرار دارد.

با افزایش ارزش دلار آمریکا در ابتدای هفته، طلا در تلاش برای پایین آمدن از سطح حمایتی 1640 دلار می باشد. از سوی دیگر، بالا رفتن بازده اوراق قرضه، فشار نزولی بیشتری را به فلز زرد وارد کرده است. در صورتی که طلا به زیر سطح  1640 دلار برسد، سطح حمایت بعدی را در 1615 هدف قرار خواهد داد. از این نقطه به بعد، طلا به سمت حمایت های بعدی درکانال 1590 و 1575 دلار حرکت خواهد کرد.

در روند صعودی، طلا باید به بالای سطح 1640 دلار بازگردد تا در کوتاه مدت فرصتی برای افزایش شتاب صعودی داشته باشد. سطح مقاومت بعدی طلا در «میانگین متحرک نمایی 20 روزه» (20 EMA) و کانال 1660 دلار قرار دارد. در صورتی که طلا به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه صعود کند، مقاومت بعدی را در کانال 1675 دلار هدف قرار خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

از ابتدای هفته سایر فلزات گرانبها همچون نقره نیز تحت فشار قرار گرفته اند. نقره تلاش‌هایی را برای حرکت به زیر سطح حمایتی 19.00 دلار انجام داده است. پلاتین در زیر سطح 950 دلار قرار گرفت، در حالی که پالادیوم پایین ترین قیمت چند ماهه خود را در کانال 1800 دلار، هدف قرار داده است.

از جمله عوامل و آمارهای موثر بر بازار طلا که در حال حاضر کانون توجه سرمایه گذاران شده است، می توان به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و همچنین گزارش اشتغال اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل کاهش بازار طلا، شاخص تورم اعلام شده توسط فدرال رزرو است. با این وجود، تحلیلگران گلدمن ساکس نرخ بهره را برای ماه مارس 5 درصد پیش بینی کردند. به این ترتیب، قیمت طلا احتمالا تحت فشار باقی می ماند.

چشم انداز تکنیکال بازار طلا

نمودار زیر چشم انداز تکنیکال طلا را نشان می‌دهد. این نمودار تمامی نوسانات طلا را طی دو سال اخیر لحاظ نموده و مرتب به‌روزرسانی شده است. طبق نمودار انتظار داشتیم که قیمت طلا تا سطح 1680 دلار کاهش یابد؛ که طلا از انتظارات پیروی کرده و تا کانال روانی 1680 دلار پایین آمد، سطحی که بسیار قابل توجه بوده و طی دو سال گذشته مرتباً مورد بحث بوده است. در حال حاضر طلا در کانال نزولی معامله می شود. اما شکل گیری الگوی سر و شانه (head and shoulder pattern) نشان می دهد که قیمت احتمالا بیشتر کاهش می یابد.

 

 

نمودار طلا

چگونه در وضعیت فعلی طلا معامله کنیم؟

بازار طلا در حال حاضر بسیار پر نوسان است. معامله گران و سرمایه گذاران برای معامله در چنین بازار بی ثباتی چندان رغبت نشان نمی دهند. رویدادهای این هفته، به ویژه گزارش مشاغل و نشست «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC)، باعث نوسانات بیشتر در بازار خواهد شد. چند هفته پیش، انتظار جهش از کانال 1680 تا 1760 دلار را داشتیم. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، طلا در مقطعی صعودی شد و ما در کانال 1760 دلار وارد کانال فروش شدیم؛ که در اینجا سود مد نظر 112 دلار در نظر گرفته شده است. عوامل موثر بر بازار طلا و نقره در این هفته، جلسات بازار آزاد فدرال (FOMC) و آمار داده های شغلی ایالات متحده است.

 

قیمت طلا

به طور خلاصه:

گرچه فلز گران قیمت در حال حاضر اندکی صعودی شده، اما روند کلی کماکان نزولی است. چرا که تغییرات قیمتی طلا کاملا وابسته به قوت یا ضعف شاخص دلار آمریکا است که عمدتاً در کانون توجه قرار دارد. بر همین اساس، در حال حاضر بازارها قیمت گذاری خود را بر اساس نرخ بهره 75 واحدی انجام می دهند. بنابراین باید نشست و دید که فدرال رزرو نرخ بهره را تا چه حد افزایش خواهد داد. در صورتی که فدرال رزرو از سیاست های تهاجمی خود عقب نشینی کند، قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×