» آرشیو اخبار » آلمان ایالات متحده را متهم به سوء استفاده از بحران انرژی اروپا می‌کند
آغاز طرح اکتشاف نفت و گاز در بریتانیا

آلمان ایالات متحده را متهم به سوء استفاده از بحران انرژی اروپا می‌کند

14 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، وزیر اقتصاد آلمان، ایالات متحده و سایر کشورهای دوستِ تامین کننده گاز را به گرفتن قیمت های نجومی برای تامین گاز خود متهم کرد و گفت: آنها از پیامدهای جنگ در اوکراین سود می برند. برخی از کشورها، از جمله کشورهای دوست، گاهی اوقات به قیمت های نجومی (برای گاز خود) دست پیدا می کنند. رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان خواستار همبستگی بیشتر ایالات متحده در زمینه کمک به متحدان خود در اروپا که تحت فشار تامین انرژی هستند شد.

زمانی که قیمت نفت بالا رفت و در نتیجه از ذخایر ملی نفت در اروپا استفاده شد، ایالات متحده با ما تماس گرفت. من فکر می‌کنم چنین همبستگی برای کاهش قیمت بنزین نیز خوب است. هابک، یکی از رهبران حزب سبز آلمان، که بخشی از دولت ائتلافی برلین به رهبری اولاف شولتز، صدراعظم چپ میانه است، گفت: اتحادیه اروپا باید برای رسیدگی به بحران گاز منطقه، با کشورهایی که برای تامین منابع جایگزین تلاش می کنند، اقدامات بیشتری انجام دهد.

غول گاز دولتی مسکو، گازپروم، طی چند ماه گذشته به شدت به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و تمایل به تنبیه اروپا، عرضه به این بلوک را به شدت کاهش داده است – اتحادیه اروپا حدود 45 درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کرد اما به دنبال توقف آن است. هابک گفت اتحادیه اروپا باید قدرت بازار خود را جمع و رفتار خرید هوشمندانه و هماهنگ توسط کشورهای اتحادیه اروپا را تنظیم کند تا کشورهای عضو این اتحادیه از یکدیگر پیشی نگیرند و قیمت های بازار جهانی را بالا نبرند.

تبلیغات جام جهانی قطر

او خاطرنشان کرد که قدرت بازار اروپا زیاد است، به گفته این رسانه خبری آلمانی، او خاطرنشان کرد که فقط باید از آن استفاده کرد. اروپا با زمستان سختی مواجه است که احتمال کمبود گاز در سراسر منطقه را بالا برده است. کشورهایی مانند آلمان با زیرساخت‌های عظیم انرژی، مانند خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و 2 که برای رساندن گاز از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک طراحی شده‌اند، طی دهه‌ها عمدتاً به گاز روسیه وابسته بوده‌اند.

در حالی که خط لوله 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 حتی هرگز راه اندازی نشد و آلمان پس از حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه از صدور گواهینامه خط لوله خودداری کرد، نورد استریم 1 به ابزاری در تیره شدن روابط بین مسکو و بروکسل تبدیل شد. در تابستان، عرضه گاز از طریق این خط لوله متوقف و ظاهراً به میل مسکو مجددا شروع شد، هرچند که همواره نیاز به تعمیر و نگهداری و تحریم ها دلیلی برای توقف عرضه عنوان می شد. اما پس از آن، در سپتامبر عرضه متوقف شد.

اخیراً، به ویژه در ماه گذشته با نشتی خطوط لوله نورد استریم در شرایط مشکوک، روابط روسیه و اروپا در زمینه انرژی به معنای واقعی کلمه آسیب دیده است. انفجارهای زیر آب در چندین نقطه به لوله‌ها آسیب رساند اما روسیه خرابکاری در خطوط لوله را تکذیب و گاز طبیعی را در دریای بالتیک رها کرد. این آسیب اعتراض بین‌المللی را برانگیخت و اتحادیه اروپا متعهد شد که پاسخی «قوی» به حملات به زیرساخت‌های انرژی خود بدهد.

منبع: سی‌ان‌بی‌‌سی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×