» آرشیو اخبار » آغاز طرح اکتشاف نفت و گاز در بریتانیا
آغاز طرح اکتشاف نفت و گاز در بریتانیا

آغاز طرح اکتشاف نفت و گاز در بریتانیا

15 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز، بریتانیا اولین دور صدور مجوز اکتشاف نفت و گاز خود از سال 2019 را در روز جمعه آغاز کرد تا بتواند تولید هیدروکربن داخلی خود را افزایش دهد، زیرا اروپا خود را از سوخت روسیه دور می کند.

دریای شمال بریتانیا، منطقه‌ای است که تولید نفت و گاز در آن، از اوج 4 میلیون بشکه نفت در سال 1999 به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بریتانیا امیدوار است که منابع داخلی انرژی را افزایش دهد، زیرا با قیمت‌های بی‌سابقه بالای انرژی دست و پنجه نرم می‌کند؛ که این کشور را مجبور کرده است تا میلیاردها پوند در طرح‌هایی برای کمک به محدود کردن تأثیرات بر خانوارها و مشاغل و مهار تورم خرج کند.
در دور جدید صدور مجوز، سازمان انتقال دریای شمال (NSTA) جایگاه هایی را برای اکتشاف ارائه می‌کند و برنامه‌های کاربردی را به‌ویژه برای دریای شمال که در آن هیدروکربن‌ها نزدیک به زیرساخت‌های موجود هستند و امکان توسعه سریعتر را فراهم می‌کند، تشویق می‌کنند. NSTA گفت که بسته به تعداد و کیفیت برنامه ها، ممکن است حدود 100 مجوز اعطا شود.
تخمین می زند که زمان کشف نفت یا گاز تا تولید در دهه های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته و به حدود پنج سال رسیده است.
در حالی که سال گذشته میزبان اجلاس آب و هوای COP26 بود، بریتانیا تصمیم گرفت به ائتلاف کشورهایی که متعهد به توقف پروژه‌های جدید نفت و گاز در قلمرو خود هستند، نپیوندد. دولت می‌گوید که ادامه تولید نفت و گاز مانعی بر سر راه هدفش برای ایجاد اقتصاد بر پایه کربن تا سال 2050 نیست.
فیلیپ ایوانز، فعال انتقال انرژی برای صلح سبز، گفت: مجوزهای جدید نفت و گاز، قبوض انرژی را برای خانواده‌ها در این زمستان کاهش نداده و امنیت انرژی را در میان مدت تأمین نمی‌کند. این مشکلات اما بحران آب و هوا را حتی بدتر خواهد کرد.
جاکوب ریس موگ، وزیر انرژی، که قبلاً نسبت به نیاز به مبارزه با تغییرات آب و هوایی ابراز تردید کرده بود، در 26 سپتامبر گفت که دولت در حال بررسی برنامه های خود در مورد چگونگی رسیدن به هدف خنثی کربن خود با تمرکز مجدد بر هزینه های انرژی برای مشاغل است.
بر اساس داده های دولت، بریتانیا در سال گذشته نزدیک به 40 درصد انرژی خود را وارد کرده است. بر اساس گزارش سازمان صنعت فراساحلی OEUK، از نظر نفت و گاز، میادین بریتانیا حدود 38 درصد گاز و 75 درصد نفت مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. NSTA گفت که شرکت های نفت و گاز می توانند تا 12 ژانویه برای مجوزهایی که انتظار می رود در سه ماهه دوم سال آینده اعطا شود، درخواست دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×