» آرشیو اخبار » نفت خام و گاز طبیعی؛ گزارش هفتگی
نفت خام

نفت خام و گاز طبیعی؛ گزارش هفتگی

5 آذر 1401 4

نفت خام ابتدا سعی کرد در جریان معاملات روز جمعه روندی صعودی یابد، اما به دلیل کمبود نقدینگی، بازارها تا حدودی راکد شدند. البته از سوی دیگر تعطیلات هم میزان معاملات را کاهش داده و بنابراین چنین شرایطی می تواند در آینده باعث ورود بازارها به شرایط فروش شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، نفت خام ابتدا سعی کرد در جریان معاملات روز جمعه روندی صعودی یابد، اما به دلیل کمبود نقدینگی، بازارها تا حدودی راکد شدند. البته از سوی دیگر، تعطیلات هم میزان معاملات را کاهش داده و بنابراین چنین شرایطی می تواند در آینده باعث ورود بازارها به شرایط فروش شود. در نهایت می توانیم بگوییم که بازارهای نفت خام در هفته گذشته سطوح حمایتی عمده ای را تجربه کرده اند.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)

بازار نفت خام تگزاس اینترمدیت (WTI)، در طول هفته اندکی کاهش یافته است. البته کماکان در مجاورت همان سطحی قرار دارد که در طی چند ماه گذشته حمایت شده است.

در این مرحله، قیمت نفت خام نزدیک به متحرک نمایی 200 هفته ای (EMA 200) ثابت شده است، بنابراین باید ببینیم که آیا می توانیم به بالاتر رفتن ادامه دهیم یا نه. در این مرحله، قیمت از بالای کندل هفتگی شکسته می‌شود، بازگشت به میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای تا حدی منطقی است. در نهایت، اگر از این نقطه پایین تر بیاییم، به احتمال زیاد نفت خام وارد یک روند کاملا نزولی شده و شاید تا سطح 65 دلار کاهش پیدا کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

نفت خام

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز در ابتدا سعی کردند در جریان معاملات روز جمعه صعودی شوند، اما همانند نفت خام وست تگزاس آمریکا در اینجا نیز شاهد فشار فروش زیادی بودیم. به نظر می رسد که کمبود حجم و ساعات معاملاتی بیش از هر چیز دیگری بر بازار تأثیر داشته است. بازارهای نفت خام برنت در سطح حمایت نزدیک به سطح 82.50 دلار قرار دارند، که نشان می دهد ما همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی خواهیم بود، زیرا یا در حال شکل‌گیری الگوی دو کف (double bottom) یا آماده یک شکست بسیار معنی دار هستیم.

اگر ما به سطوح پایین تر از 82.50 سقوط کنیم، احتمالاً قیمت نفت خام برنت به سطح 80 دلار می رسد و هر چیزی در پایین تر از آن می تواند راه را برای شروع یک روند نزولی تمام عیار هموار کند. از طرف دیگر، در روند صعودی امکان حرکت به سطح 90 دلار فراهم می شود.

میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای نزدیک به 76.50 دلار قرار گرفته است. بنابراین فکر می کنم که در این مقطع زمانی، ما در حال گذار از روند کلی بازار هستیم. به این معنی که یا در شروع یک رالی قدرتمند هستیم و یا اینکه یک سقوط بزرگ در راه است. در این مرحله، بسیاری از مردم شروع به تمرکز بر روی تقاضا به‌جای عرضه کرده‌اند.

باید این نکته را در نظر داشت که در صورتی جهان وارد یک دوره رکود بزرگ اقتصادی شود، میزان تقاضا برای نفت خام کاهش یافته و عرضه هم از سوی دیگر کمتر خواهد شد. بدون توجه به تمامی موارد گفته شده، به نظر می رسد که این بازار شاهد رفتارهای پر سرو صدای زیادی خواهد بود.

گاز طبیعی

بازارهای گاز طبیعی عمدتاً ثابت هستند، زیرا معامله گران منتظر کاتالیزورهای موثر بر بازار هستند. فعالیت معاملاتی امروز کم خواهد بود زیرا بسیاری از معامله گران در تعطیلات آخر هفته بوده و از دوشنبه به کار خود باز خواهند گشت.

در اروپا، قیمت ها شروع به افزایش کرده اند، زیرا معامله‌گران انتظار دارند که هوا در اوایل دسامبر سردتر شود. باید دید که آیا تحولات بازارهای اروپایی در کوتاه مدت تأثیر مادی بر بازارهای ایالات متحده خواهد داشت یا خیر. زیرا راه اندازی مجدد پایانه گازی فری‌پورت (Freeport LNG) به تعویق افتاده است.

گاز طبیعی و نفت خام

طلا با افزایش ارزش دلار عقب نشینی می کند

با افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها، طلا به سمت سطح 1750 دلار عقب نشینی کرد. بازدهی خزانه داری بالاتر رفت که طلا را نزولی کرد. سایر فلزات گرانبها در معاملات امروز تحت فشار قرار گرفتند. نقره به زیر سطح 21.50 دلار بازگشت. پلاتین به زیر 1000 دلار کاهش یافت، در حالی که پالادیوم به سمت سطح 1800 دلار حرکت کرد.

مس

مس اخیراً تلاش دیگری برای قرار گرفتن در بالای سطح 3.65 دلار انجام داده است، اما شتاب خود را از دست داده و به سمت 3.62 دلار عقب نشینی کرده است. اقدامات سختگیرانه ضد ویروس کرونا در چین همچنان به عنوان یک کاتالیزور منفی قابل توجه برای بازارهای مس عمل می کند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×