» آرشیو اخبار » ویژگی‌های خاص iOS اپل بر مبنای مکان کاربران محدود می‌شود

ویژگی‌های خاص iOS اپل بر مبنای مکان کاربران محدود می‌شود

6 اردیبهشت 1402 11

اپل سرگرم تست سیستم مخفی جدید و مدرن‌تری در iOS ۱۶ است که ویژگی‌های خاص را بر مبنای مکان کاربر، محدود می‌کند.

به گزارش گذارنیوز، کاربران تقریبا در همه جای جهان می‌توانند از آیفون یا آی‌پد استفاده کنند اما بعضی از ویژگی‌های iOS تنها در مکان‌های خاصی قابل دسترس است. در بعضی از موارد، این محدودیت‌ها مربوط به مقررات محلی هستند مانند فیس‌تایم که نباید در امارات متحده عربی قابل دسترس باشد اما اطلاعات جدید وب‌سایت فناوری iOS ۱۶ نشان می‌دهد اپل سرگرم تست سیستم مخفی جدید و مدرن‌تری در iOS ۱۶ است که ویژگی‌ها را بر مبنای مکان کاربر، محدود می کند.

سیستم عامل iOS می‌تواند ویژگی‌ها را بر مبنای مکان شما محدود کند

اپل در حال حاضر از تکنیک‌های کدنویسی سخت برای محدود کردن ویژگی‌های iOS در مکان‌های خاص استفاده می‌کند. این به معنای آن است که اکثر محدودیتها مرتبط به منطقه یک دستگاه هستند؛ خواه از طریق تنظیمات نرم افزاری باشد یا منطقه‌ای که سخت افزار از آن می‌آید. اما این شرکت روی راه جدید و هوشمندانه‌تری برای تعیین دقیق مکان کاربر کار می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس یافته‌های وب سایت ۹to۵Mac، سیستم جدید در داخل اپل با نام countryd شناخته می‌شود و بی سر و صدا به iOS ۱۶.۲ اضافه شده است اما تاکنون برای کاری استفاده نشده است. این سیستم، داده‌های متعدد مانند مکان جی‌پی‌اس، کد کشور بر اساس روتر وای فای و اطلاعات به دست آمده از سیم کارت را یکجا گرد می‌آورد تا مشخص کند کاربر در چه کشوری است.

با همه این اطلاعات، دور زدن محدودیت‌ها برای کاربران دشوارتر خواهد شد اما همزمان وقتی به منطقه دیگری سفر کنند، نادیده گرفتن محدودیت‌های مذکور برای دستگاه راحت‌تر می‌شود. کدی که توسط ۹to۵Mac مشاهده شده است، روشن می‌کند که این سیستم طراحی شده تا محدودیت‌هایی را اعمال کند که توسط رگولاتورهای دولتی تعیین می‌شوند.

اما این که چرا اپل، این سیستم را طراحی کرده، اکنون روشن شده است. بلومبرگ در دسامبر گزارش کرده بود اپل تحت فشار اتحادیه اروپا، مشغول برنامه ریزی است تا برای نخستین بار اجازه دهد امکان ساید لودینگ در iOS وجود داشته باشد. ساید لودینگ، فرآیند نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث از منابع دیگری بجز فروشگاه اپ استور است.

اما اخیرا مارک گورمان، خبرنگار فناوری بلومبرگ گزارش کرده است هر چند اپل قصد دارد امکان ساید لودینگ را در iOS ۱۷ فراهم کند اما این ویژگی فقط در اروپا موجود خواهد بود. با سیستم جدید countryd، اپل می‌تواند به راحتی تشخیص دهد آیا دستگاه هنوز در اتحادیه اروپا استفاده می‌شود تا ساید لودینگ را اجازه دهد.

البته اگر کشورهای دیگر هم اپل را مجبور کنند این سیستم را فعال کند، یک به‌روزرسانی ساده در سیستم کافی است تا ویژگی مذکور در مناطق دیگر هم قابل دسترس شود. اما دور زدن ساید لودینگ در مناطق دیگر به راحتی تغییر تنظیمات سیستم یا به عنوان مثال، حتی خرید یک آیفون در اروپا برای استفاده در آمریکا نخواهد بود.

هنوز معلوم نیست که آیا اپل ساید لودینگ را به عنوان یک ویژگی جدید iOS ۱۷ معرفی خواهد کرد. قرار است iOS ۱۷ و نسخه‌های دیگر سیستمهای عامل این شرکت در کنفرانس جهانی طراحان اپل در ژوئن رونمایی شوند.

نسخه iOS ۱۶.۲ همچنین نشان داد اپل سرگرم کار روی حالت دسترسی پذیری سفارشی برای آیفون است که ممکن است رسما در iOS ۱۷ معرفی شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×