» آرشیو اخبار » آلمان به دنبال جایگزین برای سوخت فسیلی

آلمان به دنبال جایگزین برای سوخت فسیلی

23 شهریور 1401 5

اقتصاددانان و دانشمندان آلمان به دنبال سوخت جایگزین به جای سوخت فسیلی هستند برای کنترل بحران انرژی در آلمان.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،اقتصاددانان، دانشمندان و فعالان محیط زیست روز سه شنبه در برلین گرد هم آمدند تا از دولت آلمان بخواهند 100 میلیارد یورو (100 میلیارد دلار) برای صندوق تغییرات آب و هوا اختصاص دهد.

مارسل فراتزشر، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان، گفت که این پول تا حدی به دلیل عدم سرمایه گذاری کافی آلمان در انرژی خورشیدی و بادی است. فراتزشر گفت که بودجه کافی می‌توانست این کشور را کمتر به واردات سوخت فسیلی وابسته کند که در حال حاضر به فقر انرژی کمک می کند. او به خبرنگاران گفت: «این اشتباهات اکنون باید اصلاح شود.

جنبش جوانان جامعه برای آینده، هماهنگ کننده اعتراض جهانی آب و هوا که برای هفته آینده برنامه ریزی شده است، نیز از این ایده حمایت کرد. لویزا نویبائر، عضو برجسته این جنبش، گفت که برلین می‌تواند از واشنگتن الگو بگیرد، جایی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً لایحه‌ای را امضا کرد که 375 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری فدرال را برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی در دهه آینده مقرر می کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

درآمدهای مالیاتی افزایش یافته ناشی از تورم می تواند منابع مالی لازم را تامین کند. فراتزشر پیشنهاد کرد که درآمد مالیاتی اضافی که دولت آلمان به دلیل تورم افسارگسیخته دریافت می‌کند، می‌تواند به سمت صندوق برود، که بازتاب ابزار مالی مشابهی است که دولت اخیراً برای تقویت ارتش ایجاد کرده است. او گفت که موجودی خزانه در نیمه اول سال 29 میلیارد یورو افزایش یافته است.Volker

Quaschning، دانشمند برجسته آب و هوا در دانشگاه علوم کاربردی مهندسی و اقتصاد برلین، گفت این ایده شروع خوبی بود.

با این حال، او خاطرنشان کرد، 100 میلیارد یورو تنها کسری از کل مبلغ مورد نیاز برای تبدیل آلمان به یک اقتصاد کم کربن و مقاوم سازی کشور در برابر اثرات گرمایش جهانی است. کواشنینگ افزود که بخشی از این پول باید به کشورهای در حال توسعه اختصاص یابد که منابع آنها توسط غرب مورد بهره برداری قرار گرفته و اکنون به کمک نیاز دارند تا اقتصاد و زیرساخت های خود را در برابر مشکلاتی که تغییرات آب و هوایی ایجاد می کند مقاوم کنند. وی به عنوان نمونه به سیل اخیر در پاکستان اشاره کرد.

منبع: دویچه‌وله

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×