» آرشیو اخبار » استرالیا به دنبال انرژی تجدیدپذیر در بحبوحه بحران انرژی جهانی
استرالیا به دنبال انرژی تجدیدپذیر در بحبوحه بحران انرژی جهانی

استرالیا به دنبال انرژی تجدیدپذیر در بحبوحه بحران انرژی جهانی

27 مهر 1401 4

استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد مناطقی برای انرژی های تجدیدپذیر، پروژه های بادی و اتصال دهنده های برق زیر آب را بسازد، زیرا به دنبال ایجاد قابلیت های تولید انرژی تجدیدپذیر و آوردن انرژی پاک و سبزبه شبکه ملی انرژی خود است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد مناطقی برای انرژی های تجدیدپذیر، پروژه های بادی و اتصال دهنده های برق زیر آب را بسازد، زیرا به دنبال ایجاد قابلیت های تولید انرژی تجدیدپذیر و آوردن انرژی پاک و سبز به شبکه ملی انرژی خود است.

این بیانیه پیش از اعلام بودجه سالانه درهفته آینده توسط دولت به رهبری آنتونی آلبانیزمنتشر شد.نخست وزیر آنتونی آلبانیز، که امسال با وعده اصلاحات آب و هوایی قدرت را به دست آورده است به دنبال تحققدادن به وه وعده های خود است.

دولت در بیانیه ای اعلام کرد که ایالت ویکتوریا که در ماه آینده انتخابات در آن برگزار می کند، 1.5 میلیارد دلار استرالیا (947.85 میلیون دلار) کمک مالی برای مناطق انرژی های تجدیدپذیر و پروژه های توسعه انرژی بادی فراساحلی دریافت خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ایالت ویکتوریا همچنین وام 750 میلیون دلاری استرالیایی دریافت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که اتصال برق زیر آبی بین ویکتوریا و نیو ساوت ولز، VNI West KerangLink، تا سال 2028 تکمیل خواهد شد. اتصال در یک منطقه با مسافت طولانی بین ویکتوریا و تاسمانی در سراسر تنگه باس، معروف به مارینوس لینک، نیز با قول دولت مبنی بر پرداخت 80 درصد از پروژه با وام، این امتیازی ازسوی دولت برای رسیدن به انرژی پاک و تجدید پذیراست.

این اعلامیه ها اولین مورد از سیاست ۲۰ میلیارد دلاری حزب کارگر استرالیا برای «بازسازی ملت» برای نوسازی و بازسازی شبکه برق ملی استرالیا بود.

استرالیا درگیر بحران خاموشی!

استرالیا در سال جاری با بحران برق مواجه شد و به سختی از خاموشی جلوگیری کرد، زیرا چندین نیروگاه زغال سنگ دچار قطعی غیرمنتظره شدند و برخی دیگر تولید را به دلیل کمبود زغال سنگ کاهش دادند، در حالی که ژنراتورهای گازسوز با افزایش قیمت گاز ناشی از اختلالات جهانی مقابله می کردند.

آلبانیز در بیانیه گفت: سیم‌کشی مجدد کشور برای آوردن صنایع انرژی‌های جدید، ارائه انرژی پاک‌تر، ارزان‌تر و ایمن‌تر، و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد بود و ما از امروز شروع به انجام این کار می‌کنیم.

دولت همچنین یک وام 1 میلیارد دلاری برای توسعه مجدد نیروگاه تاراله تاسمانی و پروژه هیدرولیک پمپ شده دریاچه سیتانا اعلام کرد.

(1 دلار = 1.5825 دلار استرالیا)

منبع: رویترز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×