» آرشیو اخبار » تورم اسپانیا و فرانسه به اوج 40 ساله رسیده است، نقش بیت کوین چیست؟
تورم اسپانیا و فرانسه به اوج 40 ساله رسیده است، نقش بیت کوین چیست؟

تورم اسپانیا و فرانسه به اوج 40 ساله رسیده است، نقش بیت کوین چیست؟

23 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با وجود این که نرخ تورم در آمریکا آرام گرفته، اما در نقاط دیگر جهان شرایط فرق دارد.

پذیرش رمزارزها در هر دو کشور رو به افزایش بوده است. اما آیا فشارهای مالی آتی پیامدهای منفی بر صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

مشکلات تورم در اروپا

نرخ تورم سالانه اسپانیا در ماه جولای (تیر) به 10.8 درصد رسید که کمی بالاتر از انتظارات بازار در 10.6 درصد بود. داده‌های رسمی نشان می‌دهد که این رقم بالاترین رقم از سال 1984 است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بانک مرکزی اسپانیا، در گزارش اخیر اعلام کرد که تورم یکی از بزرگترین مشکلاتی است که این کشور را آزار می‌دهد. در نتیجه نمی‌توان موج بی‌ثباتی نهادی را تضعیف کرد.

با این حال، تورم به طور بالقوه می‌تواند باعث پذیرش رمزارزها در این کشور ایبری شود.

اگرچه سطح پذیرش در اسپانیا بسیار کمتر از سایر اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه است، اما محبوبیت این طبقه دارایی در این کشور مسیری صعودی را دنبال کرده است.

کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار (CNMV) تخمین زده است که تقریباً 7 درصد از بزرگسالان اسپانیا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند.

این رگولاتور اسپانیایی از 1500 بزرگسال در این کشور نظرسنجی کرد تا بفهمد چه کسانی بخشی از سرمایه خود را به بازار دارایی‌های دیجیتال اختصاص داده‌اند. افراد متعلق به این گروه، افراد جوان، تحصیل کرده و با درآمد خوبی هستند.

این روند صعودی را می‌توان به وضوح نظارتی در فضا نیز نسبت داد. مقامات اسپانیایی دارایی‌های دیجیتال را شکل قانونی سرمایه گذاری می‌دانند.

همچنین، سرمایه به دست آمده از فروش این توکن‌ها مشمول حدود 19 تا 23 درصد مالیات می‌شود.

فرانسه نیز داستان مشابهی دارد و نرخ تورم در ماه جولای به 6.1 درصد رسیده است. آخرین باری که این ارقام انقدر بالا بود، مربوط به سال 1985 بوده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تورم در بهترین بخش از یک دهه بوده است و همه‌گیری کرونا آن را تسریع کرده است.

بحران اروپا و بیت کوین

در زمینه‌ی این که بیت کوین و سایر رمزارزها بتوانند محافظ مؤثری در برابر افزایش قیمت‌ها باشند، عدم اطمینان فزاینده‌ای وجود دارد.

با این حال، در میان نوسانات شدید در دو ماه گذشته، تضعیف یورو و تقویت دلار این پتانسیل را دارد که مشکلات بسیار شدیدی برای اروپایی‌ها ایجاد کند.

بیت کوین و سایر رمزارزها می‌توانند راهی برای خروج از کمبود بنزین، قیمت بالای انرژی و رکود قریب الوقوع باشند که سیستم مالی فعلی به وجود آورده است.

با این حال، ادامه بحران انرژی در اروپا احتمال یک بازار نزولی طولانی مدت را ایجاد می‌کند.

اگر روسیه عدم ارائه احتمالی بنزین را اعمال کند که برخی از کشورهای وابسته به انرژی روسیه در منطقه را وارد بحران‌های اقتصادی عمیق می‌کند، اوضاع ممکن است بدتر شود.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×