» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت ده ارز دیجیتال برتر بازار سیزدهم تیرماه: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Leo، Shib

تحلیل قیمت ده ارز دیجیتال برتر بازار سیزدهم تیرماه: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Leo، Shib

14 تیر 1401 5

بیت کوین و آلت‌کوین‌ها سطوح حمایتی خود را حفظ کرده‌اند و این نشان از آغاز یک حرکت صعودی کوتاه مدت است.

 

به گزارش واحد ترجمه گذار نیوز، بازار ارز دیجیتال در آخر هفته و در 4 ژوئیه که روز استقلال بود و بازارهای مالی آمریکا تعطیل بودند، نسبتاً پایدار بود. گرچه آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال بیتمکس (Bitmex)، انتظار یک سقوط بزرگ را در تاریخ 4 ژوئیه داشت، اما پیش‌بینی او محقق نشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

گفتنی است که افت نوسانات بیت کوین (BTC) در چند روز گذشته منجر به فشردگی باند بولینگر بیت کوین شده است. به گفته تحلیلگر معروف بازار متیو هایلند (Matthew Hyland)، این فشردگی بیانگر افزایش احتمالی نوسانات در چند روز آینده است.

 

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: COIN360

 

در این بین، به نظر می‌رسد سرمایه گذاران ارز دیجیتال منتظر سرنخ‌هایی از بازارهای بورس آمریکا و شاخص دلار هستند.

 

ضریب همبستگی بیت کوین با دلار در هفته منتهی به 3 ژوئیه به منفی 0.77 سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن در هفده ماه گذشته است. اکثر تحلیلگرانی که در نظرسنجی بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان  JP) (Morgan شرکت کرده‌اند، انتظار دارند که شاخص دلار سال 2020 را در سطح قیمت فعلی خود حوالی 105 به پایان برسد. هرگونه ضعف در روند دلار می‌تواند به نفع بیت کوین باشد.

 

آیا گاوها می‌توانند در کوتاه مدت یک روند صعودی را آغاز کنند؟ بیایید نمودار ده رمزارز برتر بازار ارز دیجیتال را بررسی کنیم تا به جواب این پرسش برسیم.

 

BTC/USDT

ناکامی خرس‌ها (فروشندگان) در پایین آوردن قیمت بیت کوین به زیر 19 هزار و 637 دلار نشان از نبود فروشند‌ه‌ در قیمت‌هایی پایین‌تر است. اکنون گاوها (خریداران) سعی خواهد کرد قیمت را از مقاومت 19 هزار و 637 دلار عبور دهند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

اگر این اتفاق رخ دهد، بیت کوین می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (EMA20) (21 هزار و 255 دلار) صعود کند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مقاومت سفت و سخت عمل کند اما اگر خریدران این مانع را پشت سر بگذارند، قیمت می‌تواند تا ناحیه مقاومتی بین 22 هزار دلار و 23 هزار و 362 دلار افزایش پیدا کند.

 

بریک‌اوت (Breakout) قیمت از این ناحیه می‌تواند راه را برای صعود بیت کوین تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (25 هزار و 710 دلار) باز کند. گاوها برای تغییر روند احتمالی باید بر این سطح مقاومتی غلبه کنند.

 

در مقابل، اگر قیمت نسبت به EMA 20 واکنش منفی نشان دهد، بیانگر آن است که احساسات بازار همچنان نزولی است و معامله گران در حال فروش در سقف‌های قیمت هستند. این امر می‌تواند احتمال آزمایش مجدد حمایت مهم 17 هزار و 622 دلار را افزایش دهد. در صورت شکسته شدن این سطح حمایتی، روند نزولی ممکن است تا سطح 15 هزار دلار ادامه یابد.

 

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ 30 ژوئن به زیر سطح روانی یک هزار دلاری خود سقوط کرد اما خرس‌ها نتوانستند این سطح را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در این قیمت هستند.

 

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

 

اکنون خریداران سعی خواهد کرد قیمت را به بالای EMA20 (یک هزار و 192 دلار) برسانند و کنترل بازار اتر را به دست بگیرند. اگر آنها در این کار موفق ظاهر شوند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا سطح یک هزار و 280 دلار و سپس تا SMA50 (یک هزار و 535 دلار) صعود کند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند. گاوها باید قیمت را به بالای یک هزار و 700 دلار هدایت کنند تا روند صعودی اتر را از سر بگیرند.

 

برعکس، اگر قیمت نسبت به EMA20 واکنش منفی نشان دهد، بیانگر آن است که احساسات بازار هنوز منفی است و خرس‌ها در حال فروش در سقف‌ها هستند. در آن صورت فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به زیر 998 دلار کاهش دهند و سپس به حمایت حیاتی 881 دلار حمله کنند.

 

BNB/USDT

خریداران در تاریخ 29 ژوئن با موفقیت از قیمت 211 دلار دفاع کردند و این نشانگر تقاضای بالا در قیمت‌های پایین‌تر است. گاوها در حال حاضر در تلاش هستند تا قیمت BNB را به بالای EMA 20 (231 دلار) افزایش دهند.

 

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، بیانگر آن است که جفت ارز BNB/USDT احتمالاً در قیمت 183 دلار به کف خود رسیده است. سپس خریداران سعی می‌کنند قیمت را تا SMA 50 (266 دلار) افزایش دهند. یک بریک‌اوت از این سطح مقاومتی می‌تواند نشان دهنده یک تغییر روند بالقوه است.

 

برخلاف آن، اگر قیمت نسبت به EMA 20 واکنش منفی نشان دهد، حاکی از آن است که خرس‌ها در حال اعمال فشار در سقف‌های قیمت هستند. در آن صورت خرس‌ها دوباره سعی می‌کنند قیمت را به زیر 211 دلار کاهش دهند و دست بالاتر را بگیرند.

 

XRP/USDT

XRP در یک الگوی مثلث متقارن در حال نوسان است و این نشانگر عدم اطمینان بین گاوها و خرس‌ها است. مثلث متقارن معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می‌کند اما در بعضی موارد، به عنوان یک الگوی بازگشتی نیز رفتار می‌کند.

 

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

 

قیمت از خط حمایت مثلث به بالا برگشته است و اکنون گاوها در تلاش‌اند تا قیمت جفت ارز XRP/USDT را به بالای EMA 20 (0.33 دلار) افزایش دهند. اگر آنها در این کار موفق ظاهر شوند، ریپل می‌تواند تا خط مقاومت مثلث صعود کند.

 

شکسته شدن مقاومت مثلث و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند بیانگر شروع یک حرکت صعودی جدید باشد. در آن صورت قیمت XRP می‌تواند تا 0.48 دلار افزایش یابد.

 

احتمال دیگر این است که قیمت نسبت به EMA 20 شدیداً واکنش منفی نشان دهد و از کف مثلث شکسته شود. این می‌تواند قیمت را به حمایت حیاتی 0.28 دلار نزول دهد. اگر این سطح حمایت نیز از دست برود، ایستگاه بعدی می‌تواند قیمت 0.23 دلار باشد.

 

ADA/USDT

اگرچه کاردانو (ADA) از 30 ژوئن تاکنون در حوالی سطح 0.44 دلار در حال نوسان بوده است، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را زیر این سطح حمایت حفظ کنند. این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف قیمت 0.44 دلار هستند.

 

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

خریداران در حال حاضر در تلاش‌اند تا قیمت را از EMA 20 (0.48 دلار) عبور دهند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، قیمت جفت ارز ADA/USDT می‌تواند تا SMA 50 (0.51 دلار) افزایش یابد. این یک سطح مهم است زیرا شکسته شدن و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند بیانگر این باشد که خرس‌ها کنترل خود بر بازار را از دست داده‌اند.

 

اما اگر قیمت نسبت به میانگین‌ متحرک واکنش منفی نشان دهد، حاکی از آن است که خرس‌ها در قیمت‌های بالاتر در حال اعمال فشار هستند. در آن صورت فروشندگان سعی می‌کنند قیمت ADA را به زیر 0.44 دلار کاهش دهند و سپس به سطح کلیدی 0.40 دلار حمله کنند.

 

SOL/USDT

سولانا (Sol) طی چند روز گذشته زیر EMA 20 (35 دلار) در حال نوسان بوده است اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را زیر این سطح حفظ کنند. این نشان از نبود فروشنده در قیمت‌های پایین‌تر است.

 

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی خواهند کرد قیمت را از EMA 20 عبور دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا SMA 50 روزه (40 دلار) صعود کند. یک بریک‌اوت و کلوز قیمت (Close) بالای این سطح مقاومتی می‌تواند راه را برای صعود احتمالی تا سطح روانی 50 دلار باز کند.

 

از طرف دیگر، اگر قیمت نسبت به میانگین متحرک واکنش منفی نشان دهد، بیانگر آن است که احساسات بازار هنوز منفی است و تریدرها در حال فروش در سقف‌ها هستند. آنگاه خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر 30 دلار پایین بکشند. اگر این اتفاق رخ دهد، سولانا ممکن است تا 27 دلار و پس از آن تا 25 دلار سقوط کند.

 

Doge/USDT

دوج‌کوین (Doge) طی چند روز گذشته به EMA 20 (0.07 دلار) خود چسبیده است. این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در هر افت قیمت هستند زیرا انتظار دارند قیمت سولانا افزایش پیدا کند.

 

نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

EMA 20 مسطح شده است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی محور میانی قرار دارد و این نشان می‌دهد که فشار فروش ممکن است در حال کاهش باشد. گاوها سعی خواهد کرد از SMA 50 (0.07 دلار) عبور کنند و سپس به مقاومت 0.08 دلار حمله کنند. در صورت عبور از این سطح، قیمت جفت ارز Doge/USDT می‌تواند تا 0.10 دلار افزایش یابد.

 

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا SMA 50 کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از میانگین متحرک قیمت هستند. سپس فروشندگان سعی می‌کنند قیمت DOGE را به زیر 0.06 دلار پایین بیاورند و دست بالاتر را بگیرند.

 

 

DOT/USDT

 

پولکادات (DOT) از تاریخ 30 ژوئن بین 7.30 تا 6.36 دلار در حال نوسان بوده است. این نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین‌تر در حال خرید هستند اما خرس‌ها اجازه نداده‌اند که قیمت از سقف 7.3 دلار عبور کند.

 

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

اگرچه EMA20 نزولی (7.52 دلار) نشان دهنده برتری فروشندگان است، اما واگرایی مثبت در RSI نشان می‌دهد که شتاب نزولی ممکن است تضعیف شود. اگر خریداران قیمت را به بالای EMA 20 هدایت کنند، جفت ارز DOT/USDT می‌تواند تا SMA 50 (8.63 دلار) صعود کند.

 

اگر قیمت پایین بیاید و حمایت مهم 6.36 دلار خود را از دست بدهد، این سناریوی صعودی ممکن است در کوتاه مدت بی‌اعتبار شود. اگر این اتفاق بیفتد، پولکادات ممکن است روند نزولی خود را به سمت حمایت بعدی در 5 دلار از سر بگیرد.

 

LEO/USD

خریداران و فروشندگان برای برتری در نزدیکی خط مقاومت کانال نزولی در حال جنگ هستند. توکن لئو (LEO) در تاریخ 2 ژوئیه به زیر EMA 20 (5.65 دلار) کاهش پیدا کرد اما خریداران با موفقیت از این سطح دفاع کرد.

 

نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView

خریداران دوباره در تلاش‌اند تا از خط مقاومت کانال عبور کنند. خط روند صعودیِ EMA 20 و قرارگیری RSI در قلمرو مثبت نشان می‌دهد که راه برای صعود قیمت کاملاً هموار است. اگر قیمت از 6 دلار عبور کند، جفت ارز LEO/USD می‌تواند تا مقاومت 6.50 دلاری صعود کند. بالاتر از این سطح، در صورت پشت سر گذاشتن این مقاومت، قیمت می‌تواند تا هدف الگوی خود در6.90 دلار افزایش یابد.

 

برخلاف این فرض، اگر قیمت بار دیگر نسبت به سطح 6 دلار واکنش منفی نشان دهد، بیانگر آن است که خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند. آنگاه خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر EMA 20 بکشانند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، توکن LEO ممکن است تا SMA 50 (5.30 دلار) سقوط کند.

 

SHIB/USDT

شیبا اینو (Shib) کماکان در حال نوسان در سطح روانی 0.000010 دلار خود است. این نشان می‌دهد که گاوها در تلاش‌اند تا یک کف بالاتر (Higher Low) در نزدیکی این سطح حمایت تشکیل دهند.

 

نمودار روزانه Shib/USDT. منبع: TradingView

EMA 20 (0.000010 دلار) مسطح شده است و RSI در نزدیکی محور میانی است که حاکی از تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت سطح SMA 50 (0.000010 دلار) را رو به بالا بشکند، جفت ارز Shib/USDT می‌تواند تا 0.000012 دلار صعود کند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک سد سخت عمل کند اما در صورت عبور از آن، قیمت شیبا اینو می‌تواند تا 0.000014 دلار افزایش یابد.

 

برعکس، اگر قیمت نسبت به میانگین متحرک واکنش منفی نشان دهد، خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر 0.000009 دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این حرکت، SHIB ممکن است حمایت مهم خود در 0.000007 دلار را مجدداً به خود ببیند.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×