» آرشیو اخبار » فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد، اکنون بازار ارز دیجیتال به کدام سمت خواهد رفت؟

فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد، اکنون بازار ارز دیجیتال به کدام سمت خواهد رفت؟

6 مرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مقامات فدرال رزرو در بیانیه خود که روز چهارشنبه منتشر شد، گفتند که به نظر می‌رسد فعالیت اقتصادی به طور کلی کمی کند شده است، اما سطح اشتغال همچنان بالا است. در همین حال تحلیلگران می‌گویند تورم فعلی می‌تواند باعث زیان ارزهای دیجیتال شود.

فدرال رزرو باز هم  تصمیم به افزایش 75 واحدی نرخ بهره گرفت

فدرال رزرو روز چهارشنبه سیاست پولی انبساطی خود را ادامه داد و نرخ بهره را سه چهارم واحد (75 صدم درصد) افزایش داد.

بانک مرکزی آمریکا برای توجیه سیاست پولی خود، به روند رو به رشد تورم اشاره کرد. گفتنی است که این چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره توسط بانک مرکزی است که با امید به مهار تورم که به اوج 40 سال اخیر خود رسیده صورت می‌گیرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

مقامات فدرال در بیانیه‌ای که در پایان جلسه دو روزه آن‌ها منتشر شد، ضمن اشاره به کاهش مخارج و آمار تولید کسب و کارها، اظهار کردند که فعالیت اقتصادی کمی کند شده است.

در این بیانیه خاطرنشان شده که سود کسب و کارها در ماه‌های اخیر خوب بوده و نرخ بیکاری همچنان پایین است، اما جنگ اوکراین و مسائل مربوط به زنجیره تأمین منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

در ماه ژوئن، هنگامی که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) تصمیم به افزایش 75 واحدی نرخ بهره گرفت، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی این افزایش را «یک اقدام غیرمعمول» خواند؛ اما اگر شرایط فعلی همچنان ادامه داشته باشد، افزایش نرخ بهره می‌تواند به یک امر عادی تبدیل شود.

در این بیانیه آمده است: «این کمیته در صورت ظهور خطراتی که مانع از دست‌یابی ما به اهداف اقتصادیمان شود، آماده تغییر سیاست پولی خود است.» «این کمیته در ارزیابی‌های خود طیف گسترده‌ای از اطلاعات، از جمله آمار بهداشت عمومی، شرایط بازار کار، فشارها و انتظارات تورمی و تحولات مالی و بین‌المللی را در نظر می‌گیرد.»

اما بازارهای ارز دیجیتال به این خبر واکنش مثبتی نشان دادند و تحلیلگران می‌گویند دلیل آن این بود که بازار افزایش نرخ بهره را پیش‌بینی کرده بود. بیت کوین و اتر بعد از این خبر به ترتیب 1.6 درصد و 2.3 درصد رشد کردند. شاخص S&P 500 و بورس نزدک عمدتاً تغییری نکردند، اما تا اواسط بعد از ظهر روی سود بودند.

 

فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد، اکنون بازار ارز دیجیتال به کدام سمت خواهد رفت؟

قیمت بیت کوین
22،714.42 دلار

قیمت اتریوم
1،592 دلار

S&P 500
4،023.61 دلار

شاخص بورس نزدک
12،032.42 دلار

استیون مک کلورگ (Steven McClurg)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری والکری این‌وستمنت (Valkyrie Investments) گفت:

«افزایش 75 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو همان‌طور که انتظار می‌رفت به وقوع پیوست و باعث افزایش نگرانی‌ها از یک سیکل افزایشی کندتر و طولانی‌تر نسبت به یک افزایش سریع که بسیاری ترجیح می‌دهند، شد.»

مک کلورگ افزود: «بیشتر معامله گران احتمالاً با رفتن به تعطیلات در تابستان از بازار خارج می‌شوند و بازارها به آرامی به دلیل نبود فاکتورهای صعودی، با کاهش حجم معاملات مواجه خواهند شد (حداقل تا جلسه بعدی FOMC در ماه سپتامبر).»

دیگر تحلیلگران می‌گویند پیش‌بینی اینکه بازار بعد از این به کدام سمت خواهد رفت سخت است.

آنتونی دنییر (Anthony Denier)، مدیرعامل پلت فرم معاملاتی ویبول (Webull) گفت:

«ممکن است شاهد یک صعود موقتی در بازار باشیم، چرا که معامله‌گران این افزایش نرخ بهره را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. اما، اگر سرمایه‌گذاران بر این باور باشند که فدرال رزرو هنوز تورم را تحت کنترل در نیاورده (که این بیانگر افزایشهای بیشتر نرخ بهره در آینده نزدیک است) بازار ممکن است ریزش هم بکند.»

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: blockworks

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×