» آرشیو اخبار » افزایش 400 درصدی توکن‌های «متاورس» باوجود روند خونین آلت‌کوین‌ها
توکن‌های متاورس

افزایش 400 درصدی توکن‌های «متاورس» باوجود روند خونین آلت‌کوین‌ها

18 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، توکن‌های متاورس در شرایط نزولی کنونی، تقریباً 400 درصد هرساله، نسبت به سایر رده‌های کریپتویی عملکرد بهتری دارند.

بر اساس داده‌های گزارش بازار در ماه می 2022 توسط کراکن اینتلیجنس و کوین‌گکو (CoinGecko)، بیشترین افزایش قیمتی نصیب دیسنترالند ((MANA با 41 درصد، سندباکس ((SAND با 470 درصد، اکسی اینفینیتی ((AXS با 511 درصد و استپن (GMT) با 746 درصد، شده است. توکن‌های متاورس را می‌توان برای پرداخت هزینه‌ها، خرید زمین و مشارکت در گاورننس استفاده کرد.

بالاترین دسته بعدی برای سودهای سالانه، توکن‌های اختصاصی صرافی‌های کریپتو بودند که 6 درصد افزایش را تجربه کردند. تمام دسته‌های دیگر نیز شاهد عملکرد منفی قیمتی در همان دوره زمانی بودند که از منفی 13 درصد برای بیت‌کوین تا منفی 72 درصد برای دیفای (DeFi) متغیر بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازی‌های مبتنی بر بلاکچین با استفاده از توکن‌های غیر مثلی (NFT) و پلتفرم‌های متاورس تاکنون در سراسر سال ۲۰۲۲ بسیار محبوب بوده‌اند. بر اساس داده‌های برنامه ردیاب غیرمتمرکز دپ‌رادار (DappRadar)، علی‌رغم کاهش قیمت‌ها در سراسر بازار، میزان استفاده کاربری در بین این بازی‌ها در حدود 1 میلیون کاربر در روز ثابت مانده است.

گزارش کراکن اشاره کرد که اگرچه ماه می شاهد استفاده روزانه ثابت کاربران بود، «حجم NFT با کاهش 87.1 درصدی، شاهد کاهش زیاد در حجم روزانه بود.»

هر دسته‌ای که توسط گزارش کراکن دنبال می‌شود، ازجمله متاورس و توکن‌های اختصاصی صرافی‌های ارز دیجیتال، در 30 و 90 روز گذشته، بازدهی منفی داشته‌اند. توکن‌های متاورس در 30 روز گذشته با افت 42 درصدی و بیشترین نوسان 173 درصدی، یکی از بدترین بازنده‌ها در این میان بوده‌اند.

علی‌رغم پرایس اکشن (Price Action) کوتاه‌مدتی، سرمایه برای تأمین مالی این بخش سرازیر شده است. گزارش مربوط به بازی‌ها در فصل اول سال توسط دپ‌رادار اشاره کرد که 2.5 میلیارد دلار برای حمایت از بازی‌های بلاکچین و پروژه‌های متاورس در همان مدت در سال 2022 جمع‌آوری شد. طبق این گزارش، سرمایه‌گذاران مشتاق به حمایت از بازی‌ها بودند زیرا 52 درصد از کل فعالیت‌های بلاکچین از طریق دپ‌های (DApps) بازی انجام می‌شد:

«با این سرعت، امسال، پروژه‌های بازی برای کسب درآمد (P2E) و طرح‌های مرتبط با متاورس، 10 میلیارد دلار برای ادامه روند ساخت آینده این صنعت، اضافه خواهند کرد.»

توکن‌های لایه 1 مانند سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) نیز با کاهش 53 درصدی در سه ماه گذشته و 43 درصد در 30 روز گذشته، پیشتاز بازنده‌ها بودند.

بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در سه تایم فریم‌ (TimeFrame) اندازه‌گیری شده توسط کراکن و در مقایسه با سایر آلت‌کوین‌ها، ضرر به نسبت کمی داشتند.

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×