» آرشیو اخبار » امکان پرداخت مالیات با رمز ارزها در استرالیا
بیت کوین / شهردار استرالیا

امکان پرداخت مالیات با رمز ارزها در استرالیا

17 خرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گلد کوست یکی از شهرهای پیشرو در استرالیا از نظر پذیرش رمز ارز است.

شهردار این شهر، تام تیت (Tom Tate)، روز دوشنبه اظهار داشت که ساکنان این شهر ممکن است در ماه‌ها یا سال‌های آینده نرخ‌ها و مالیات را با استفاده از رمز ارزها بپردازند، اما افراد بدبین و کارشناسان از نوسانات به عنوان یک نگرانی بزرگ یاد می‌کنند.

از مارس 2021، Statista گلد کوست را با جمعیت 721687 نفر، دهمین شهر بزرگ استرالیا اعلام کرد که یا دارای BATM بیت کوین است یا رمز ارزها را در فروشگاه می‌پذیرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تیت با اشاره به این که «نوسانات آنقدر هم بد نیست» گفت: “چرا نرخ بهره را با رمز ارز پرداخت نکنیم وقتی که خطر مرتبط با آن کم است؟”

امکان پرداخت با رمز ارز پیام مثبتی می‌دهد

طبق گفته این شهردار، امکان پرداخت با رمز ارزها این پیام را می‌دهد که “ما خلاق هستیم و نسل جوان را جذب می‌کنیم.” وی افزود که آن‌ها به فکر آینده هستند.

در حالی که یک انجمن ملی صنعت بلاک چین از این پیشنهاد حمایت کرده است، برخی از محققان بیت کوین احتیاط بیشتری را توصیه کرده‌اند. با وجود افت 2 تریلیون دلاری یا بیش از 50 درصد از ارزش کل بازار در شش ماه گذشته، تیت در مورد پتانسیل استفاده از بیت کوین به عنوان روش پرداخت خوشبین است.

شهردار استرالیا به پتانسیل بیت کوین ایمان دارد

تیت در سال 2012 به عنوان شهردار ششمین کلانشهر بزرگ استرالیا انتخاب شد و از آن زمان یک بار دیگر در سال 2016 و برای سومین بار در سال 2020 این سمت را به دست آورده است. او خاطرنشان کرد که پذیرش رمز ارز هنوز تایید نشده است، اما آن‌ها صرفاً به مراحل بعدی نگاه می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی که توسط وب سایت Finder در اکتبر سال گذشته (مهر 1400) منتشر شد، استرالیا نسبت به اکثر کشورها نسبت به بیت کوین خوشبین‌تر است.

این گزارش که بر اساس شاخص پذیرش رمز ارزها (CAI) این سایت است، رشد جهانی بیت کوین و سایر دارایی‌های کریپتویی را از طریق نظرسنجی از بیش از 41600 نفر در 22 کشور ارزیابی می‌کند.

 

جذب جوانان به بیت کوین

نرخ‌های منطقه گلد کوست امسال 4 درصد افزایش یافته است که بزرگترین افزایش در یک دهه گذشته است. تیت مشتاق جذب افراد جوان است و معتقد است که بیت کوین پیامی را به این گروه منتقل می‌کند.

ساکنان السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی می‌توانند با بیت کوین مالیات پرداخت کنند، زیرا در این کشورها این رمز ارز، ارز قانونی است.

علیرغم اینکه بسیاری فناوری بیت کوین را غیرقابل درک می‌دانند، آدام پولتون (Adam Poulton)، رئیس کمیته صنعت بلاک چین استرالیا، اظهار داشت که بیت کوین صرفاً نوع دیگری از پول است با نرخ مبادله‌ای که به دلار استرالیا گره خورده است.

 

مترجم: سوگل عادل فهمیده

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×