» آرشیو اخبار » برگزاری کنکور ۱۴۰۲ براساس مصوبه جدید
برگزاری کنکور ۱۴۰۲ براساس مصوبه جدید

برگزاری کنکور ۱۴۰۲ براساس مصوبه جدید

23 تیر 1401 5

به گزارش گذارنیوز، در جلسه ٨۶٣ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که از سال ١۴٠٢، سهم کنکور در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه به ۴٠ درصد کاهش یابد و ۶۰ درصد مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد و این روند به صورت تدریجی از سال ١۴٠٢ تا ١۴٠۵ اجرایی شود.

«عبدالرسول پورعباس» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور چندی پیش گفته بود که اگر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۱۵ تیر ابلاغ نشود کنکور ۱۴۰۲ همانند گذشته برگزار می‌شود.

روز گذشته از سوی سازمان سنجش اطلاعیه‌ای مبنی بر برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ صادر شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

«سعیدرضا عاملی»  در این باره گفت: مصوبه اصلی کنکور ۱۴۰۲ در تیرماه سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شد، مصوبه تکمیلی به کنکور ۱۴۰۳ به بعد مرتبط می‌شود که قرار است به شکل تدریجی تا سال ۱۴۰۵ اجرا شود.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: مبنای برگزاری کنکور، مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است و اگر جز این مصوبه اجرا شود پیگرد حقوقی و قانونی دارد، بنابراین داوطلبان کنکور بدانند که آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه جدید برگزار می‌شود.
منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×