» آرشیو اخبار » نتایج نهایی کنکور سراسری سال 1401 اعلام شد
کنکور

نتایج نهایی کنکور سراسری سال 1401 اعلام شد

28 شهریور 1401 11

نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش گذارنیوز، نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.

متقاضیان می‌توانند برای مشاهده نتیجه نهایی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. برنامه ثبت نامی از پذیرفته شدگان از سوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اعلام می‌شود. جهت دیدن نتایج از اینجا اقدام کنید.

براساس اطلاعیه سازمان سنجش، پذیرفته شدگان در کنکور برای اطلاع از نحوه وتاریخ ثبت نام و مدارک لازم، ضرورت دارد علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه،ضرورت دارد دوم مهرماه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

۱۲۰ هزار شرکت‌کننده کنکور بیشتر از سال قبل 

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر داشت، با توجه به اینکه داوطلبان علاوه بر گروه اصلی می توانستند در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.

انتخاب‌رشته ۵۰ درصدی داوطلبان کنکور

همچنین به گفته مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس آخرین آمار احصاء شده از کنکور ۱۴۰۱ از مجموع یک‌ میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلبی که در این آزمون مجاز به انتخاب‌رشته شده بودند، ۵۸۹ هزار و ۷۰۶ نفر انتخاب‌رشته کردند.

انتخاب رشته آزمون سراسری امسال از روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ شامگاه ۲۲ مرداد فرصت داشتند انتخاب‌رشته کنند. مهلت انتخاب رشته بار دیگر از ۱۵ تا ۱۷ شهریور برای داوطلبان فراهم شد.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×