» آرشیو اخبار » بازار طلا و سکه در مرزهای مقاومتی
بازار طلا و سکه در مرزهای مقاومتی

بازار طلا و سکه در مرزهای مقاومتی

23 تیر 1401 6

به گزارش گذارنیوز، قیمت طلای جهانی پس از کاهش‌‌های پیاپی طی روزهای اخیر و لمس سطح ۱۷۲۶ دلار، روز چهارشنبه رشد را تجربه کرد. با توجه به اینکه بازده اوراق خزانه‌‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده و شاخص دلار افزایشی بودند، قیمت این فلز گرانبها به‌دلیل انتظارات بازار تا ساعت ۱۹ به وقت تهران در نزدیکی سطح روانی ۱۷۳۰ دلار به ازای هر اونس معامله شد.

به عقیده برخی از کارشناسان داده‌های CPI می‌تواند انتظارات سرمایه‌‌گذاران را برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه تقویت کند. زیرا این نهاد مالی ایالات متحده به دنبال کاهش تورم است. بنابراین سطح حمایتی ۱۷۰۰دلار برای طلا توسط برخی تحلیلگران پیش‌‌بینی می‌شود. به عبارتی طلا در تلاش است تا با انتشار آمارهای اقتصادی سطح حمایتی مذکور را به‌طور موقت شاهد باشد.

بازار طلا و سکه
بازار طلا و سکه روز چهارشنبه را با حداقل تغییرات قیمتی پشت سر گذاشت. به طوری که قیمت سکه امامی روز گذشته در ابتدای بازار با شکل‌‌‌گیری تمایلات نسبتا صعودی بالای مرز ۱۵میلیون تومان باقی ماند.
اما طولی نکشید که مجددا به زیر سطح یادشده برگشت و در نزدیکی این محدوده مورد داد و ستد قرار گرفت. به دلیل کاهش‌‌ بهای طلا در بازار جهانی حباب این فلز گرانبهای داخلی به بیش از دو میلیون تومان رسیده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در شرایط کنونی برخی از کارشناسان این حوزه باور دارند که معامله‌‌گران سکه به دلیل انتظارات تورمی به راحتی در موقعیت فروش قرار نمی‌گیرند. زیرا آنها نسبت به فروش کالای سرمایه‌‌ای خود با توجه به عوامل مبهم اقتصادی و غیر‌اقتصادی، شک و تردید دارند
منبع: تجارت نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×