» آرشیو اخبار » «بیت‌کوین» هنوز با خطر ثبت دهمین کندل قرمز هفتگی خود مواجه است
بیت کوین

«بیت‌کوین» هنوز با خطر ثبت دهمین کندل قرمز هفتگی خود مواجه است

16 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با توجه به تکرار روند آخر هفته قبل توسط بیت‌کوین، تریدرها کماکان به حدس و گمان در مورد قیمت پایانی کندل هفتگی 5 ژوئن ادامه می‌دهند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار کندل هفتگی بیت‌کوین (Bitstamp). منبع: TradingView

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که BTC/USD در زمان نگارش این مقاله در حال نوسان در حوالی قیمت گشایش روزانه خود در 30 می بوده است که فقط 300 دلار بالاتر از هفت روز پیش است.

در حالی که ساعت‌ها تا بسته شدن کندل هفتگی باقی مانده است، خطر بسته شدن قیمت در یک سطح پایین‌تر هنوز وجود دارد. این منجر به ثبت یک رکورد جدید در کندل‌های هفتگی قرمز متوالی بیت‌کوین خواهد شد.

اما در خصوص پیامدهای بالقوه این اتفاق، معامله گران نظرات متفاوتی دارند.

کاربر معروف توییتر کریپتو سانتا (Crypto Santa) در کامنت‌های خود نوشت: «به نظر می‌رسد بیت‌کوین احتمالاً کندل هفتگی خود را بالای 28هزاز و 500 دلار می‌بندد، که این منجر به رنج زدن قیمت در هفته پیش رو خواهد شد.

همان‌طور که کوین‌تلگراف گزارش داد، BTC/USD در طول هفته در یک محدوده معاملاتی باریک در حال معامله بود و این از زمان صعود قیمت از کف 23هزار و 800 دلار ماه می، برقرار بود.

کریپتو سانتا خاطرنشان کرد که آمار تورم آمریکا در روزهای آینده منتشر می‌شود. گفتنی است که این آمار به شکل شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه مه منتشر خواهد شد که در صورتی که این رقم بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد، می‌تواند منجر به افزایش نوسانات بازار شود.

جفری روزنبرگ (Jeffrey Rosenberg)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت مدیریت سرمایه بلک راک (BlackRock)، به بلومبرگ گفت: «سیاست تورمی امریکا هنوز مشخص نیست. شما واقعاً نمی‌توانید فدرال رزرو را از تمرکز بر اولویت شماره یک آن (کاهش تورم) خارج کنید تا زمانی که کم کم مشاهده کنید که این اتفاق واقعاً در حال وقوع است. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، دوران بسیار سختی خواهد بود.»

CPI ماه آوریل به 8/3 درصد افزایش یافت و تورم به سطحی رسید که از اوایل دهه 1980 اکنون مشاهده نشده بود.

 

ترس تریدرهای صرافی بیتفینکس از یک لیکویید بزرگ

در حالی که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که بیت‌کوین در نهایت به پایین‌ترین سطح ماه مه بازمی‌گردد، برخی از معامله‌گران به وضوح صعودی بودند.

در صرافی بزرگ بیتفینکس (Bitfinex)، حجم معاملات لانگ BTC در آخر هفته به افزایش خود ادامه داد و با ثبت رکوردهای جدید باعث سردرگمی تحلیلگران شد.

این روند پس از رسیدن قیمت به 23800 دلار به طور قابل توجهی تشدید شد، و این نگرانی را به وجود آورد که اگر BTC/USD به سمت پایین حرکت کند، یک لیکویید بزرگ ممکن است اتفاق بیفتد و شکنندگی بازار را افزایش دهد.

تحلیلگر بازار کوین سونسون (Kevin Svenson) در تاریخ 2 ژوئن در توییتر خود نوشت: «این یا به یک پامپ بزرگ منجر می‌شود … یا به یک لیکویید بزرگ.»

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×