» آرشیو اخبار » معرفی سهام مستعد رشد؛ بررسی نماد”دکپسول”

معرفی سهام مستعد رشد؛ بررسی نماد”دکپسول”

18 تیر 1401 4

به گزارش گذارنیوز، در این مقاله به تحلیل و بررسی نماد دکپسول  پرداخته ایم  برای پیش بینی سود این شرکت از میزان فروش که نوید روز های خوبی را برای این نماد می دهد پیش بینی میشود شرککت با فرض فروش پوکه کپسول 750 ریالی به تواند 6080 ریال به ازی هر برگه سهم سود سازی کند که در ادامه به نحوه  رسیدن به این سود را توضیح کامل داده ایم.

با توجه به روند تولید شرکت پیش بینی میشود بتواند در سال 1401 حدود 6 میلیارد و 300 پوکه کپسول دارویی تولید کند که این مقدار بر اساس میانگینی از سه سال گذشته به دست آمد شرکت در 3 ماه ابتدای سال توانسته 1.647.957.740 عدد تولید کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیش بینی مقدار فروش شرکت در سال 1401 بر اساس درصد فروش سال های گذشته به دست آمده که  انتظار داریم  نزدیک به 6.166.634.434 عدد از تولیدات خود را به فروش برساند.

در آمد عملیاتی شرکت از این فروش میتواند با فرض  فروش هر پوکه به مبلغ 750 ریال 4.624.976 میلیون ریال  معادل 400 میلیارد درآمد بسازد  که در ادامه با بررسی های بیشتر سود سازی به ازای هر برگه سهم را توضیح میده.

روند فروش و درآمد شرکت را در نمودار بالا در 3 سال متوالی و دوره پیش بینی  مشاهده می کنیم که یک روند صعودی دارد و در هر سال توانسته از سال گذشته ی خودش بهتر عمل کند.

سود ناخالص که سود بعد از کم کردن هزینه های سااخت و می باشد یک روند صعودی را در پیش دارد  پیش بینی ما نیز همین می باشد ککه این روند برای شرکت ادامه دار باشد.

سود عملیاتی شرکت  برا ساس سودی که هزینه های  فروش و سایر درآمد های شرکت  از آن کم یا به آن اضافه میشود محاسبه شده  که هر سال فاز صعودی را دارد.

سود خالص سود پس از کسر مالیات از شرکت که در سال 1400  140 میلیارد بوده پیش بینی ما در سال 1401 180 میلیارد است.

صورت سود و زیان برآوردی 1401  در این سال پیش بینی میشود شرکت سود 6081 بابت هر برگه بسازد که با رشد 1387 ریالی در یال 1401 همراه است.
با توجه به فروش شرکت حداقل در 3 ماهه ابتدای سال  این امر دور از دسترس نیست.

جدول حساسیت سود سازی شرکت براساس مفروضات  نرخ کپسول که محصول اصلی شرکت می باشد و نرخ ژلاتین که  ماده اولیه اصلی ساخت این محصول است را مشاهده می کنیم.

در این جدول ما نشان داده ایم در نرخ های مختلف کپسول  و ژلاتین شرکت چه مقدار سود برای هر برگه سهم می تواند بسازد.
که رنگ قرمز نشان از به صرفه نبودن خرید نماد
رنگ زرد نشان دهنده حالت تعادل
رنگ سبز نشان دهنده ی اوضاع خوب شرکت می باشد

به عنوان مثال ما در این جدول انتظاز داریم نماد دکپسول  با نرخ فروش کپسول 800 ریالی و نرخ ژلاتین 2600 ریالی 7421 ریال سود شناسایی کند  که در منطقه سبز رنگ جدول قرار دارد
با این انتظار خرید نماد برای سال بعد مشکلی ندارد.

در پیش بینی ما شرکت در حالت تعادل قرار گرفته ولی با فروش خوبه سه ماهه نسبت به سال گذشته انتظار روند بهتر و وارد شدن به منطقه سبز رنگ را داریم.

تکنیکال  سهم دکپسول

نماد دکپسول جزو محدوده شرکت هایی است که تواسته از سقف  سال 1399 عبور کند و سقف جدیدی بسازد.

فعلا در گیرمقاومت خودش هست و همانطور که در تصویر گفته ایم انتظار یک افت مقطعی را داریم.

هر چه قیمت سهم نزدیک به 4000 تومان باشد خرید معقول تری دارد و ریسک کمتری نزد سرمایه گذار است.

هدف  تحلیل قیمت  4700 و 5500 می باشد و حد ضرر تحلیل  3500.

 

اطلاعات و مفروضات این گزارشات و تحلیل ها بر اساس داده های در دسترس جمع آوری شده است و ممکن است در آینده شامل تغییراتی شود.

لازم به ذکر است افراد ریسک پذیر تحلیل خودشان را نسبت به سهام معرفی شده داشته باشند و سپس تصمیم به سرمایه گذاری کنند.

 

نویسنده: علی رمضانی از گروه مالی فراز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×