» آرشیو اخبار » روسیه قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را وتو کرد
روسیه قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را وتو کردروسیه قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را وتو کرد

روسیه قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه را وتو کرد

18 تیر 1401 6

به گزارش گذارنیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پیش نویسی که ایرلند و نروژ آن را تهیه کرده بودند شامل تمدید مکانیزم انتقال کمک‌ها از طریق مرزها به سوریه برای یک سال دیگر تا ژوئیه ۲۰۲۳ بود.

۱۳ عضو در این شورا این پیش نویس را تأیید کردند اما روسیه آن را وتو کرد و چین رأی ممتنع داد.

در همین حال، در این جلسه کشورهای غربی با پیش نویس قطعنامه روسیه برای تمدید ارسال کمک‌ها به سوریه به مدت شش ماه مخالفت کردند. روسیه و چین از این پیش نویس حمایت و آمریکا، انگلیس و فرانسه با آن مخالفت کردند. ۱۰ عضو دیگر نیز رأی ممتنع دادند.

تبلیغات جام جهانی قطر

مکانیزم ارسال کمک‌ها به سوریه شامل انتقال کمک‌های بشردوستانه به این کشور از طریق گذرگاه باب الهوی در مرز با ترکیه بدون هماهنگی با مقامات سوریه است. روسیه خواهان این است که کمک‌های انسانی از طریق مناطق تحت کنترل دولت سوریه وارد این کشور شود.

در این راستا، بسام صباغ، نماینده سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: ما از عدم تصویب پیش نویس قطعنامه روسیه درباره مکانیزم ورود کمک‌های انسانی به سوریه متأسفیم.

وی گفت: ما اصرار آمریکا، انگلیس و فرانسه برای تحریف حقایق و ادامه سیاسی کردن فعالیت انسانی و کارشکنی در هرگونه تلاش صادقانه برای کاهش رنج و مشکلات سوری‌ها را محکوم می‌کنیم و این سه کشور را مسئول ناکامی اجرای اصول اصلی قطعنامه ۲۵۸۵ درباره مکانیزم ورود کمک‌ها می‌دانیم.

صباغ گفت: دلیل بحران سوریه سیاست‌های اشتباه برخی کشورهای غربی است که از طریق ادعای فراهم کردن کمک انسانی برای سوری‌ها دست به گمراهی و حیله می‌زنند. ما به امور انسانی توجه زیادی داریم و برای برآورده کردن نیازهای انسانی ملت سوریه تلاش می‌کنیم.
منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×