» آرشیو اخبار » پارلمان استونی، روسیه را «کشور حامی تروریسم» خواند
پارلمان استونی، روسیه را «کشور حامی تروریسم» خواند

پارلمان استونی، روسیه را «کشور حامی تروریسم» خواند

27 مهر 1401 7

به گفته شبکه دولتی استونی (ERR)، پارلمان این کشور طی یک رای‌گیری توافق کرد که روسیه را به عنوان "کشور حامی تروریسم" معرفی کند.

به گزارش گذارنیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، پارلمان استونی به طور کلی ۱۰۱ نماینده دارد که ۸۸ تن از آن‌ها به چنین طرحی رای مثبت دادند، ۱۰ نماینده غایب بودند و سه نماینده دیگر از رای دادن امتناع کردند. براساس این طرح، پارلمان استونی، روسیه را به عنوان “کشور حامی تروریسم” معرفی کرد.

شبکه دولتی استونی همچنین در گزارش خود خاطرنشان کرد که پارلمان استونی، گروه واگنر و همچنین نیروهای مسلح در دونتسک و لوهانسک را در فهرست “سازمان‌های تروریستی” قرار داد.

همچنین، این طرح تصویب شده در پارلمان استونی، «عملیات نظامی روسیه» در اوکراین و الحاق چهار منطقه اوکراینی (دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا) به روسیه را محکوم کرد. براساس اطلاعیه پارلمان استونی، این کشور نتایج رفراندوم‌های برگزار شده در این مناطق را “هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.” علاوه بر آن، اعضای پارلمان استونی خواستار خروج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در تاریخ ۱۱ اوت، پارلمان لتونی نیز روسیه را به عنوان “کشور حامی تروریسم” معرفی کرد. سپس، وزارت امور خارجه روسیه هم در اقدامی تلافی‌جویانه بیانیه‌ای را منتشر کرد و اقدامات لتونی را “نقض آشکار قوانین بین‌المللی موجود” خواند.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×