» آرشیو اخبار » ایده‌های به‌ظاهر پیش‌پا‌افتاده اما پول‌ساز

ایده‌های به‌ظاهر پیش‌پا‌افتاده اما پول‌ساز

17 تیر 1401 4

اختصاصی گذارنیوز:

تصورش سخته که در دنیای “کسب‌و‌کارهای نوین” که عمدتاً هم متکی به فضای دیجیتال هستن؛ چنین ایده‌های پیش‌پا افتاده‌ای بتونن زندگی پدیدآورندگان شون رو از این رو به اون رو کنن.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

از جمله “آدام رید” فارغ‌التحصیل رشته‌ی هنر دانشگاه نیوکسل. که در سال 2019 شرکتی رو پایه‌گذاری کرد که مردم درش پول می‌دن تا پرتره‌ی حیوانات خونگی‌شون به سبک رنسانس، طراحی بشه.

 

آدام اسم شرکت رو Crown &  Paws گذاشت و در سال اول فعالیت خودش ده میلیون دلار درآمد داشت و سال بعد این رقم رو بدون دریافت هیچ سرمایه خارجی‌ای دو برابر کرد.

 

خدمات شرکت Crown & Paws سیستم ساده‌ای داره. لباسی که می‌خواید حیوون‌خونگی‌تون درش نقاشی بشه رو انتخاب می‌کنید، یک عکس از حیوون‌خونگی‌تون رو روی سایت آپلود می‌کنید و نقاشی تا دو تا سه روز بعد آماده‌ی تحویل به شما می‌شه.

 

محصولات این شرکت به تابلو محدود نمی‌شن و می‌تونین این عکس‌ها رو روی قاب‌گوشی، پتو، بالشت، ماگ، کارت‌هدیه و پوستر هم چاپ کنید و تم‌های متنوعی مثل فیلم، سریال آفیس، شغل‌ و ورزش و سرگرمی‌های مختلف هم هستن که می‌شه از بین‌شون انتخاب کرد.

قیمت محصولات نسبتاً پایین هستن که همین مقرون‌به‌صرفه‌بودن باعث می‌شه خیلی از مردم از این خلاقیت حمایت کنن و بخوان بخشی از اون رو تو خونه‌ی خودشون داشته باشن.

 

سایت این شرکت به آدرس https://crownandpaw.com حتی آزمون کوچیکی هم داره که اگه نمی‌دونین دقیقاً کدوم لباس و یا کدوم فضاسازی برای حیوون‌تون مناسبه؛ با جواب دادن به سوال‌هاش درمورد شخصیت و تفریحات حیوون‌خونگی‌تون، انتخاب براتون راحت‌تر باشه.

آدام رید وقتی درمورد شروع استارت‌آپش صحبت می‌کنه، به این اشاره می‌کنه که مهم‌ترین چالش “پیدا کردن کانتکت‌های درست” بود و مهم‌تر اینکه آدم‌ها بدونن اون‌ها چه ایده‌ی خلاقانه‌ای برای ارائه دارن.

این کار با ساختن تبلیغاتی که خود حیوون‌های خونگی توش نقاشی پرتره‌ها رو نقاشی می‌کردن ممکن شد و توجه‌ها رو به سمت بیزینس‌شون جلب کرد. یک تیم درست تبلیغاتی می‌تونه به دنیا نشون بده که شما چه خلاقیت جدیدی برای ارائه دارید.

.

یا به این مورد دقت کنید:

“هارت مین” 13 ساله؛ خواهرش رو مسخره می‌کنه که شمع‌هایی که برای خیریه مدرسه درست کرده، زیادی دخترونه‌ن و همین باعث شد به این فکر بیفته که “شمع‌های معطری با بوهای مردونه” درست کنه.

 

پس 1500 دلاری که برای دوچرخه پس‌انداز کرده بود رو وارد بیزینسش برای ساخت شمع‌هایی با عطر مردونه کرد. اسم شرکتش رو هم ManCans گذاشت که در حال حاضر توسط “شرکت شمع بیور کریک” در لیسبونِ ایالتِ اوهایو، شمع‌های دست‌ساز تولید می‌کنه.

 

شمع‌های ManCans با رایحه‌ای ساده و مردونه (آتش کمپ، بیکن، خاک اره، علف تازه بریده شده و پیپ بابابزرگ) با استفاده از قوطی سوپ ساخته می‌شن. از سال 2016، شمع های هارت در تمام ایالات آمریکا عرضه می‌شن و فروش سالانه‌‌ی شش رقمی دارن. هارت برای کمک به جامعه، بخشی از هر فروش را به آشپزخونه‌هایی که برای بی‌خانمان‌ها سوپ آماده می‌کنن، اهدا می‌کنه.

.

اینا فقط دو نمونه از “استارت‌آپ‌”هایی هستن که تمام سرمایه‌شون، فقط “یه ایده‌ی خلاقانه” بودن و بس. بعد از این؛ بازم سراغ چنین استارت‌آپ‌هایی می‌ریم تا خودتون ببینید که حتا پیش‌پاافتاده‌ترین ایده‌ها، تا چه حد می‌تونن ارزشمند و قیمتی باشن و اگه اراده و جسارت لازم رو داشته باشین؛ اجرای اون‌ها تا چه حد می‌تونه زندگی‌تون رو متحول کنه.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×