» آرشیو اخبار » رئیس جدید FTX به دنبال برگرداندن کمک‌های خیریه بنکمن
FTX

رئیس جدید FTX به دنبال برگرداندن کمک‌های خیریه بنکمن

18 دی 1401 8

مدیریت جدید صرافی ورشکسته اف تی ایکس ( FTX ) به دنبال بازیابی میلیون‌ها دلار از کمک‌های مالی این صرافی ارز دیجیتال و مدیر عامل سابق آن سم بنکمن-فرید است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به گزارش وال استریت ژورنال، مدیریت جدید صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) به دنبال بازیابی میلیون‌ها دلار از کمک‌های مالی این صرافی ارزهای دیجیتال و مدیر عامل سابق آن سم بنکمن-فرید است.

FTX کمک مالی

بنابر این گزارش، در پایان ماه سپتامبر (اوایل مهر)، بازوی خیریه صرافی اف تی ایکس (FTX) یعنی فیوچرز فاند (Future Fund)، بیش از 160 میلیون دلار به بیش از 110 سازمان غیرانتفاعی، از جمله استارت‌آپ‌های بیوتکنولوژی، محققان دانشگاهی که در زمینه ساخت واکسن‌های کووید-19 و مطالعات همه‌گیری کار می‌کردند و همچنین سازمان‌های غیرانتفاعی مستقر در هند، چین و برزیل اختصاص داده بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق این گزارش، فیوچر فاند متعهد شده است که مبلغ 3.6 میلیون دلار به شرکت AVECRIS پرداخت کند که شرکتی است که بر روی یک پلتفرم ساخت واکسن ژنتیکی کار می‌کند. به علاوه، 5 میلیون دلار دیگر به عنوان کمک هزینه تحصیلی و برنامه‌های تابستانی دبیرستان در سانفرانسیسکو به Atlas Fellowship اهدا کرد.

نماینده سم بنکمن گفت که کمک‌های خیریه از طریق سپرده‌های مشتریان انجام نشده است، بلکه از محل سودهای معاملاتی تامین می‌شده است.

این بازوی خیریه در ماه فوریه 2022 (بهمن 1400) اعلام کرد که قصد دارد بیش از 100 میلیون دلار را در اولین سال فعالیت خود اختصاص دهد و آن را به 1 میلیارد دلار کمک برساند.

«با افتخار آغاز به کار صندوق خیریه بنیاد اف تی ایکس با نام فیوچر فاند را اعلام می‌کنیم. ما با سرمایه گذاری و کمک به پروژه‌های جاه طلبانه چشم‌انداز بلندمدت بشریت را بهبود خواهیم بخشید. در این راستا، قصد داریم در سال جاری بیش از 100 میلیون دلار به این کار اختصاص دهیم و احتمالاً این مقدار را تا 1 میلیارد دلار افزایش دهیم.»

علیرغم کاهش قیمت ارزهای رمزپایه، این کمک‌های مالی تداوم یافت. در تاریخ 23 سپتامبر (1 مهر)، حساب کاربری فیوچر فاند در توییتر اعلام کرد “بخش قابل توجهی” از سرمایه آن برای استفاده در تحقیقات و ابتکارات مربوط به مدیریت ریسک در زمینه هوش جامع مصنوعی (AGI)، به کار گرفته خواهد شد. در همین راستا، جوایزی تا 1.5 میلیون دلار و هزاران دلار جایزه برای کسانی که “بهترین انتقادات را از دیدگاه ما” در مورد آینده هوش مصنوعی ارائه می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

علاوه بر موارد فوق، کمک‌های مالی اف تی ایکس (FTX) به احزاب و نامزدهای سیاسی نیز توسط دادستان‌های ایالات متحده تحت بررسی قرار گرفته است. بنکمن فرید با 5.2 میلیون دلار کمک مالی، دومین “مشارکت کننده” بزرگ در کمپین ریاست جمهوری جو بایدن در سال 2020 به شمار می‌رود.

به گزارش کوین تلگراف، مفاد قانون بازپس‌گیری هزینه‌ها (Clawback) می‌تواند کسب و کارها و سرمایه گذاران را مجبور کند تا میلیاردها دلار هزینه پرداخت شده در ماه‌های قبل از فروپاشی این صرافی ارز دیجیتال را بازگردانند. مدیریت جدید صرافی اف تی ایکس (FTX) می‌گوید که “تعدادی از دریافت کنندگان کمک‌های مالی یا سایر پرداخت‌ها” برای عودت وجوه به شرکت مراجعه کرده‌اند.

روز 4 ژانویه (14 دی)، بنکمن فرید نسبت به تمام اتهامات جنایی که در رابطه با فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) متوجه او شده بود، از جمله کلاهبرداری سیمی، کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار و نقض قوانین تامین مالی کمپین‌های انتخاباتی، ادعای بی‌گناهی نمود. او از تاریخ 22 دسامبر (1 دی) در خانه پدر و مادرش در کالیفرنیا در حصر خانگی به سر می‌برد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×