» آرشیو اخبار » پنج «رمزارز» برتر این هفته
رمز ارز -بیت‌‌‌کوین

پنج «رمزارز» برتر این هفته

16 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، خرس‌ها (فروشنده‌ها) در تلاش هستند تا رکورد 9 کندل قرمز متوالی هفتگی را به ده کندل افزایش دهند، اما گاوها (خریداران) در تلاش هستند تا از این اتفاق منفی جلوگیری کنند. اگرچه احساسات بازار هنوز منفی است، اما آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق صرافی مشتقات بیتمکس (BitMEX)، پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین در محدوده 25هزار تا 27هزار دلار به کف خود برسد.

 

داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که پول هوشمند ممکن است شروع به انباشت بیت‌کوین کرده باشد. جریان خالص خروجی بیت‌کوین از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال در 3 ژوئن به 23286 BTC رسید که بالاترین میزان از 14 می است.

تبلیغات جام جهانی قطر

نقشه روزانه بازار دیجیتال. منبع: Coin360

بر اساس گزارش آرکان ریسرچ (Arcane Research)، یکی دیگر از علائم مثبت انباشت بیت‌کوین این است که سرمایه گذاری در صندوق‌های ETF بیت‌کوین در ماه می بالا بود و تنها در دو روز اول ژوئن شاهد افزایش بوده است. صندوق‌های ETF اکنون 205000 BTC تحت مدیریت دارند که یک رکورد جدید است.

آیا بیت‌کوین می‌تواند شروع به ریکاوری کند؟ اگر این اتفاق بیفتد، آیا آلت‌کوین‌ها می‌توانند از رهبرشان پیروی کنند؟ بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتر که ممکن است روند صعودی احتمالی را رهبری کنند، مطالعه کنیم.

 

BTC/USDT

بیت‌کوین در تاریخ 1 ژوئن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) (30هزارو459 دلار) سقوط کرد. گاوها تلاش کردند در 2 و 3 ژوئن قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، اما خرس‌ها تسلیم نشدند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت قوی 28هزار و 630 دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا حمایت حیاتی 26 هزار و 700 دلار کاهش یابد. انتظار می‌رود خریداران با تمام توان از این ناحیه حمایتی دفاع کنند زیرا در صورت عدم موفقیت، روند نزولی ممکن است از سر گرفته شود.

در سناریوی صعودی، گاوها باید قیمت را به بالای 32هزار و 659 دلار سوق داده و آن را حفظ کنند تا نشان دهند که روند صعودی جدید ممکن است شروع شود. در صورت عبور قیمت از میانگین متحرک ساده 50 روزه (MA50) (33هزار و 778 دلار) و بسته شدن بالای آن، مومنتوم صعودی می‌تواند افزایش یابد. سپس بیت‌کوین می‌تواند به هدف الگوی خود در 36هزارو 688 دلار و پس از آن به 40هزار دلار افزایش یابد.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت در حال فشرده شدن است. اگرچه گاوها قیمت را به بالای 20-EMA رساندند، اما در 50-SMA با مقاومت سختی روبرو هستند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

یک نکته مثبت جزئی این است که آنها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر سطح حمایت 29هزار و 282 دلار برسد.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از خط روند نزولی بالاتر برود، گاوها تلاش خواهند کرد بیت‌کوین را تا 200-SMA بالا ببرند. برعکس، اگر قیمت به زیر 29هزارو 282 دلار برسد، ایستگاه بعدی می‌تواند 28هزار و 630 دلار باشد.

 

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در 31 می خط روند نزولی خود را شکست اما همان‌طور که از سایه بلند کندل روزانه مشخص است، گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

اگرچه خرس‌ها با موفقیت از خط روند نزولی دفاع کردند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها جفت ارز ADA/USDT را بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.56 دلار) نگه داشته‌اند. این امر احتمال شکستن خط روند نزولی را افزایش می‌دهد.

 

اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می‌تواند تا SMA 50 روزه (0.67 دلار) صعود کند، جایی که خرس‌ها ممکن است مجدداً یک فشار فروش قوی اعمال کنند. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت بالای آن دهنده تغییر روند احتمالی است. آنگاه ADA می‌تواند تا سطح بریک‌اوت 0.74 دلار افزایش یابد.

 

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.53 دلار سقوط کند، خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت را به 0.50 دلار و پس از آن به 0.44 دلار کاهش دهند.

نمودار 4 ساعته ADA/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت بین 200-SMA و 50-SMA فشرده شده است، اما بعید است که این محدوده معاملاتی باریک برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. اگر گاوها قیمت را به بالای 200-SMA برسانند، این جفت ارز می‌تواند تا 0.64 دلار صعود کند. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند راه را برای صعود احتمالی به 0.69 دلار باز کند.

 

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.53 دلار برسد، فروش می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد. در این صورت ADA ممکن است تا 0.50 دلار و پس از آن به 0.47 دلار کاهش یابد.

 

XLM/USDT

استلار (XLM) در 30 می به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه EMA20) -0.14 دلار) صعود کرد، که اولین نشانه از آن بود که فشار فروش ممکن است در حال کاهش باشد. خرس‌ها روند صعودی را در SMA 50 (0.15 دلار) متوقف کردند، اما نتوانستند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند.

نمودار روزانه XLM/USDT. منبع: TradingView

این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند. اگر گاوها قیمت را به بالای SMA 50 برسانند، یک ریکاوری قیمت ممکن است آغاز شود. آنگاه جفت ارز XLM/USDT می‌تواند تا 0.18 دلار و پس از آن به SMA 200 (0.21 دلار) صعود کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.13 دلار برسد، این سناریو صعودی در کوتاه مدت باطل می‌شود. این حرکت نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر رو به کاهش است و این می‌تواند قیمت را به 0.12 دلار کاهش دهد. اگر این حمایت نیز از بین برود، خرس‌ها سعی خواهند کرد با کاهش قیمت به زیر سطح روانی 0.10 دلار، روند نزولی را از سر بگیرند.

نمودار 4 ساعته XLM/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت در داخل یک الگوی مثلث متقارن در حال معامله است. اگر گاوها قیمت را به بالای مقاومت مثلث افزایش دهند، XLM می‌تواند تا 0.15 دلار افزایش یابد و پس از آن به هدف این الگو در 0.17 دلار صعود کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها سعی می‌کنند XLM را به زیر خط حمایت مثلث ببرند. اگر آنها این کار را انجام دهند، فشار فروش تشدید می‌شود و ممکن است XLM تا سطح حمایت قوی 0.13 دلار سقوط کند.

 

XMR/USDT

ناکامی مونرو (XMR) در عبور از SMA 50 (202 دلار) احتمالا باعث شد تا تریدرهای کوتاه مدت سود خود را برداشت کنند. این امر قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (189 دلار) کاهش داده است.

نمودار روزانه XMR/USDT. منبع: TradingView

گاوها در حال تلاش برای دفاع از میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند، اما عدم افزایش قوی قیمت از این سطح نشان دهنده تقاضای پایین است. اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، ایستگاه بعدی می‌تواند خط روند صعودی باشد. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت زیر این حمایت می‌تواند XMR را تا 167 دلار کاهش دهد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی به بالا برگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا بر ناحیه مقاومتی بین SMA 50 و 210 دلار غلبه کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز XMR/USDT می‌تواند روند صعودی خود را تا 230 دلار افزایش دهد.

نمودار 4 ساعته XMR/USDT. منبع: TradingView

XMR در داخل یک کانال نزولی در حال نزول است که نشان دهنده یک برتری جزئی برای فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر کانال ببرند، مومنتوم منفی ممکن است افزایش یابد و قیمت را به 167 دلار برساند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح حمایت برگردد، خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالای کانال افزایش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، XMR می‌تواند دوباره به بالای مقاومت 210 دلار برسد.

 

MANA/USDT

دیسنترالند (MANA) طی چند روز گذشته نتوانسته است از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.06 دلار) عبور کند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها دست از تلاش برنداشته‌اند. این نشان می‌دهد که گاوها با پیش‌بینی افزایش قیمت در حال خرید در کف‌ها هستند.

نمودار روزانه MANA/USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش دهند، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل خود را از دست داده‌اند. آنگاه جفت ارز MANA/USDT می‌تواند تا مقاومت سربار 1.36 دلار افزایش یابد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند سیگنال این باشد که قیمت به کف خود رسیده است. سپس این جفت ارز می‌تواند تا 1.68 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 0.90 دلار برسد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. سپس این جفت ارز می‌تواند حمایت حیاتی 0.60 دلار را دوباره آزمایش کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر این حمایت بکشند تا روند نزولی را از سر بگیرند.

نمودار 4 ساعته MANA/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که MANA در دامنه معاملاتی بین 0.94 تا 1.04 دلار در حال معامله است. شیب رو به پایین 20-EMA و قرار داشتن RSI در قلمرو منفی، برتری جزئی فروشندگان را نشان می‌دهد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 0.94 دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است تا 0.90 دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 1.04 دلار برسانند، نشان می‌دهد که تقاضا از عرضه بیشتر است. این می‌تواند راه را برای صعود احتمالی تا مقاومت 1.15 دلار باز کند.

اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، این جفت ارز ممکن است برای مدتی بین 0.90 دلار و 1.15 دلار در نوسان باشد. شکستن سطح 1.15 دلار و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند نشان از برتری خریداران باشد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×