» آرشیو اخبار » تحلیل فاندامنتال قیمت گاز طبیعی
گاز طبیعی

تحلیل فاندامنتال قیمت گاز طبیعی

12 آذر 1401 6

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که عرضه گاز طبیعی در هفته منتهی به 25 نوامبر 81 میلیارد فوت مکعب (Bcf) کاهش یافته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کاهش انتظارات، تقاضای گرمایش قیمت گاز طبیعی را به پایین ترین حد 3 هفته ای رساند. پیش بینی کاهش تقاضا در دو هفته آینده، روند نزولی گاز طبیعی را محتمل تر می سازد. آب و هوای معتدل زمستانه پیش رو، احتمالاً باعث خواهد شد که میزان ذخایر گاز طبیعی افزایش یابد. به گزارش رویترز، ذخایر گاز در حال حاضر حدود 2.4 درصد کمتر از میانگین 5 ساله (سال 2017 تا 2021) است. در ساعت 18:00 به وقت گرینویچ، معاملات آتی گاز طبیعی تحویل ژانویه به 6.405 دلار رسید که 0.333 دلار یا 4.94 درصد کاهش داشت.

صندوق سهام گاز طبیعی ایالات متحده (UNG) در رنج 19.52 دلار قرار دارد که 1.35 دلار یا 6.47 درصد کاهش یافته است. عوامل دیگری که بر این احساسات تأثیر می گذارد، تلاش های دولت برای کاهش خطر اعتصاب کارگران راه آهن و عدم اطمینان در مورد این است که آیا پایانه فری پورت تولید را در دسامبر از سر می گیرد یا خیر.

گاز طبیعی و نفت خام

تبلیغات جام جهانی قطر

گزارش ذخیره سازی هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که عرضه گاز طبیعی در هفته منتهی به 25 نوامبر 81 میلیارد فوت مکعب (Bcf) کاهش یافته است. پیش از این گزارش، آژانس اطلاعات گاز طبیعی (NGI) در نظرسنجی بلومبرگ، برآوردهای برداشت را از 72 میلیارد فوت مکعب به 121 میلیارد فوت مکعب تغییر داده و میانگین کاهش 82 میلیارد مکعبی در ذخایر را نشان داد. یک نظرسنجی رویترز برآوردهایی را از 72 میلیارد فوت مکعب تا 92 میلیارد فوت مکعب و میانگین 84 میلیارد فوت مکعب را نشان داد. در همین حال، نظرسنجی وال استریت ژورنال به میانگین برداشت 88 میلیارد فوت مکعب رسید. برآوردها از کاهش 76 میلیارد فوت مکعب تا 99 میلیارد فوت مکعب متغیر بود.
این در مقایسه با کاهش 54 میلیارد فوت مکعب مربوط به هفته مشابه سال 2021 و میانگین برداشت پنج ساله 34 میلیارد فوت مکعب عدد بزرگ تری است. دولت گفت که کل ذخایر گاز انبارها به 3.483 تریلیون فوت مکعب (Tcf) می رسد که 89 میلیارد فوت مکعب نسبت به سال قبل و 86 میلیارد فوت مکعب کمتر از میانگین پنج ساله است.

چشم انداز کوتاه مدت گاز طبیعی

چشم انداز کوتاه مدت به دلیل پیش بینی آب و هوای 10-14 روزه نزولی است. تا زمانی که این وضعیت تغییر نکند، بازار به همین شکل باقی خواهد ماند. مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت گاز طبیعی در حال حاضر اعتصاب راه آهن و راه اندازی مجدد پایانه گازی فری پورت می باشد.

شوک اولیه اعتصاب راه‌آهن ایالات متحده می‌تواند برای قیمت‌ها صعودی باشد، اما این افزایش کوتاه مدت خواهد بود.

گاز طبیعی

وضعیت ترمینال گازی فری پورت (Freeport LNG) بسیار جالب تر است. اگر شرکت سرانجام در مورد تاریخ راه اندازی مجدد تصمیم بگیرد، قیمت ها می توانند به سرعت تغییر کنند. ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا به سرعت بالا برود، اما زمانی که تاسیسات با ظرفیت کامل کار کند، می توانیم حدود 2.1 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) تقاضای جدید را ببینیم. این برای بازاری که به دنبال شنیدن اخبار صعودی است خوب است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×