» آرشیو اخبار » آیا گاز طبیعی رالی دیگری را شروع خواهد کرد؟
گاز طبیعی

آیا گاز طبیعی رالی دیگری را شروع خواهد کرد؟

17 آبان 1401 7

گاز طبیعی در روز دوشنبه افزایش یافت، اما با مقاومت شدیدی در 7.220 دلار مواجه شد که منجر به کاهش شدید قبل از بسته شدن روز در 6.712 دلار شد. در حال حاضر، گاز طبیعی در تلاش است تا بالاتر از سطح 7.20 دلار قرار گیرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز،  قیمت گاز طبیعی بیش از 10 درصد افزایش یافته است، زیرا معامله گران انتظار دارند که تقاضا به زودی افزایش یابد، که این انتظارات در نتیجه پیش‌بینی های صورت گرفته در رابطه با شرایط سردتر شدن آب و هوا بوده است.

با وجود افزایش قیمت در روز دوشنبه، فروش سنگین، گاز طبیعی را در پایان روز کاهشی کرد. اگر شکاف اولیه امروز (8 نوامبر، 17 آبان) پر شود، خستگی رو به رشد(exhaustion)، می تواند این هفته ادامه یابد.

گاز طبیعی در روز دوشنبه افزایش یافت، اما با مقاومت شدیدی در 7.220 دلار مواجه شد که منجر به کاهش شدید قبل از بسته شدن روز در 6.712 دلار شد. در حال حاضر، گاز طبیعی در تلاش است تا بالاتر از سطح 7.20 دلار قرار گیرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، گاز طبیعی به سمت سطح مقاومت بعدی در 7.55 دلار حرکت خواهد کرد. آزمایش موفقیت آمیز این سطح، گاز طبیعی را به سمت مقاومت 7.75 دلار سوق خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در صورت حرکت قیمت به زیر سطح حمایتی 6.247 دلار، یک نقطه عطف شکل خواهد گرفت. چرا که گاز طبیعی در نمودار روزانه، زیر سطح «میانگین متحرک جابجا شده 200 روزه» (200 DMA) معامله می شود. اگر شکاف افتتاحیه هفتگی با یک حرکت پایدار به زیر سطح حمایت قابل توجه 6.247 دلار پر شود، با تغییرات روند روبرو خواهیم شد، چرا که گاز طبیعی در نمودار روزانه زیر 200 DMA معامله می شود.

 

نمودار روزانه گاز طبیعی

در نمودار روزانه، 200 DMA همچنان مقاومت سختی به نظر می رسد. این مقاومت قبل از افت شدید قیمت تا 4.783 دلار در 24 اکتبر، در فاصله 10 الی 14 اکتبر نیز دیده شده بود. قیمت ها ممکن است تحت فشار نزولی بیشتری قرار گیرند، زیرا ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، آماده است تا پس از نشست تغییرات آب و هوایی COP27، یک قرارداد بزرگ گاز با ایالات متحده امضا کند. این معامله ممکن است یک یا دو هفته قبل از رسیدن به مرحله نهایی طول بکشد و می تواند منجر به نوسانات شدید قیمت شود.

گاز طبیعی می تواند با چالش های بیشتری مواجه شود، زیرا ایالات متحده می خواهد اروپا از بحرانِ انرژیِ ایجاد شده خارج شود.

نمودار هفتگی گاز طبیعی

نمودار هفتگی گاز طبیعی

در نمودار هفتگی، قیمت با مقاومت 9 DMA روبرو می شود، زیرا شکل گیری یک تقاطع نزولی می تواند همچنان تاثیر داشته باشد. قیمت ها می توانند به زیر سطح حمایت قابل توجه در 6.247 دلار سقوط کنند، البته در صورتی که بالاتر از حمایت فوری در 6.512 دلار حفظ نشوند.

بررسی بازارها

نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) بالاتر از سطح 93 دلار قرار گرفت، چرا که سمت عرضه نفت به چالش کشیده شده و معامله گران منتظر اخباری مبنی بر تعدیل سیاست های ضد کووید چین هستند، که موجب افزایش تقاضا در بازار خواهد شد. نقره تلاش کرد تا بالای 21 دلار فروخته شود. بازارهای مس پس از رالی قوی عقب نشینی کردند.

با عقب نشینی دلار، طلا مقاومت را در «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (50 EMA) آزمایش می کند

طلا، علیرغم بازدهی بالاتر خزانه داری به تلاش های خود برای رسیدن به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 1680 دلار ادامه می دهد. عقب نشینی دلار آمریکا تا حدودی از طلا و سایر فلزات گرانبها در جلسه معاملاتی امروز حمایت کرد.

نقره اخیراً تلاش کرده است تا بالاتر از سطح 21.00 دلار قرار گیرد. حرکت بالاتر از این سطح، نقره را به سمت مقاومت در بالاترین سطح چند ماهه در 21.25 دلار سوق خواهد داد.

در همین حال، پلاتین به رشد خود ادامه داد و به سمت سطح 990 دلار حرکت کرد، در حالی که پالادیوم مقاومت کانال 1900 دلار را آزمایش کرد.

مس پس از رالی قوی، عقب نشینی کرد و به زیر سطح 3.60 دلار رفت. جای تعجب نیست که معامله گران سریع از بازار خارج شدند، چرا که مشخص شد چین سیاست ضد ویروس کرونا را کاهش نداده است.

برای ادامه بازگشت، مس باید در محدوده 3.60 تا 3.70 دلار قرار گیرد. باید دید اگر چین در روزهای آینده تغییری در رویکرد کروناویروس خود نشان ندهد، مس از حمایت کافی برای استقرار در این محدوده برخوردار خواهد شد یا خیر.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×