» آرشیو اخبار » وجود پتانسیل رشد در بازار سرمایه

وجود پتانسیل رشد در بازار سرمایه

15 خرداد 1401 4

به گزارش گذارنیوز، «حسن کاظم زاده» درمورد وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به اینکه انتظار میرفت قیمت های جهانی تثبیت شود، نرخ دلار کمی رشد پیدا کند و فصل مجامع نیز نزدیک است، برآوردها حاکی از آن بود که بازار وضعیت مثبت تری داشته باشد زیرا قیمت سهم ها همچنان در مقایسه با سایر بازارهای مالی رقیب جذاب تر است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اما عدم اطمینان نسبت به سیاست های کنترلی مخصوصا دخالت در نرخ فروش شرکت ها، وضع عوارض مختلف، هزینه های شرکت ها مانند مالیات و عوارض صادرات و… باعث بدبینی سهامداران نسبت به بازار شده است. به طوریکه با وجود آنکه پتانسیل رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی در بازار نهفته است، حتی افرادی که حرفه ای هستند ناامید شده اند.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل رشد در بازار سرمایه وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به وجود این پتانسیل بازار رشد خواهد کرد. البته فراز و نشیب دارد اما هرچقدر هم بی اعتمادی وجود داشته باشد رشدی که ناشی از تغییرات فاکتور اقتصادی است روی بازار تاثیر میگذارد اما به مرور و با نوسان و تاخیر زمانی.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاظم زاده درمورد وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال نیز عنوان کرد: طبق تحلیل  فاندامنتال بسیاری از سهم هایی که سودآور هستند، فارغ از اینکه حاشیه سود آن ها بالا است یا پایین یا سودآوری آن ها زیاد است یا کم، پتانسیل این را دارند که در ۶ ماه دوم سقف قیمتی سال ۱۳۹۹ خود را ببینند. اگر این اتفاق رخ دهد عبور شاخص از سقف سال ۱۳۹۹ محتمل است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×