» آرشیو اخبار » هزینه‌ی هزارمیلیارد یورویی آلمان برای قطع بند ناف خود از انرژی روسی

هزینه‌ی هزارمیلیارد یورویی آلمان برای قطع بند ناف خود از انرژی روسی

17 تیر 1401 4

“ونچر گلوبال” (Venture Global)نام یک شرکت تامین‌کننده‌ی انرژی در امریکاست. “مایک سابل” مدیر عامل این شرکت، روز گذشته به رسانه‌ها گفت که شرکت تحت مدیریتش موفق شده است دو “قرارداد ۲۰ ساله‌ی تامین گاز مایع با آلمان” منعقد کند تا آن کشور بتواند از میزان وابستگی ۴۰ درصدی خود به گاز مایع روسیه کاسته و منابع تامین انرژی خود را متنوع‌تر کند. اجرای این قرارداد از سال ۲۰۲۶ و با همکاری دو تاسیسات تولید گاز طبیعی مایع در ابلات “لوئیزیانای امریکا” آغاز خواهد شد.

 

با این‌حال که دولت آلمان (به‌سان دیگر کشورهای اروپایی) می‌کوشد تا اتکای خود به انرژی وارداتی از روسیه را کاهش دهد؛ “جنس اکهارد” (یک کارشناس اقتصادی و بازارهای مالی در آلمان) می‌گوید: آلمان، باید هزینه‌های سنگینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر تحریم‌های روسیه و جایگزین کردن گاز این کشور، با گاز طبیعی مایع‌شده توسط شرکت‌های غربی از جمله امریکایی بپردازد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

او در مصاحبه‌ای با روزنامه “هاندلز بلات” آلمان گفت: تغییر فاز گازی و “رفتن به سمت گاز مایع” و ایجاد تاسیسات آن هزارمیلیارد یورو برای آلمان هزینه خواهد داشت.

 

اکهارد معتقد است: ما در قالب اعمال تحریم علیه روسیه، در حال وارد‌کردن خسارت‌های بزرگ به خود آلمان و اروپا هستیم. ما به هیچ وجه نخواهیم توانست گاز ارزان‌قیمت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی ۴ سال آینده جایگزین کنیم. توسعه‌ی ظرفیت واردات گاز مایع نیز برای ما هزارمیلیارد یورو هزینه خواهد داشت. که به‌نوبه‌ی خود، منجر به کاهش سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنایع خودروسازی اقتصاد نخست اروپا خواهد شد. صنعتی که به میزان قابل توجهی اقتصاد آلمان به آن وابسته است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×