» آرشیو اخبار » بازار صعودی بعدی بیت‌کوین را زنان هدایت خواهند کرد

بازار صعودی بعدی بیت‌کوین را زنان هدایت خواهند کرد

9 خرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تیم دراپر، سرمایه‌گذار میلیاردر معروف، اصرار دارد که زمانی خواهد رسید که زنان شروع به بالا بردن قیمت بیت‌کوین خواهند کرد، زیرا خُرده‌فروشان بیشتری، آلت‌کوین مذکور را به‌عنوان یک گزینه پرداخت مقرون به‌صرفه در مغازه‌ها عرضه می‌کنند.

دراپر که خود سرمایه‌گذار بیت‌کوین (BTC) است، هفته گذشته در برنامه “گرگ همه خیابان‌ها” در یوتیوب به میزبانی اِسکات مِلکر گفت که زنان می‌توانند نقش کلیدی در افزایش بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با ارزش بازار تا 250000 دلار در هر توکن، داشته باشند.

او استدلال می‌کند که وقتی صاحبان فروشگاه‌ها شروع به پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین به‌عنوان پرداخت می‌کنند، «به یکباره، همه زنان کیف پول بیت‌کوین دارند و اقلامی با بیت‌کوین خریداری می‌کنند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

«سپس شاهد قیمت بیت‌کوین خواهید بود که دقیقاً به حدود تخمین 250 هزار دلاری من خواهد رسید.»

دراپر معتقد است که به نفع خُرده‌فروشان است که زودتر پذیرش بیت‌کوین را آغاز کنند. او اذعان می‌کند که اکثر صاحبان فروشگاه‌ها با حاشیه‌های درآمدی کم کار می‌کنند، بنابراین کاهش هزینه‌های تراکنش در مقایسه با همکاری با شرکت‌های اصلی کارت‌های اعتباری ویزا یا مسترکارت، می‌تواند انگیزه‌های BTC درجهت افزایش قیمت را بالا ببرد.

طبق گفته CreditDonkey، میانگین تراکنش با کارت اعتباری تا 2.9% در هر فروشگاه و 3.5% به‌صورت آنلاین جهت هر خرید برای خریداران هزینه دارد. در قامت مقایسه، براساس گردآورنده داده‌های بیت‌کوین BitInfoCharts​​، متوسط کارمزد تراکنش بیت‌کوین، 1.4 دلار در هر تراکنش است.

دراپر اشاره می‌کند که مزیت این موضوع برای خُرده‌فروشان آشکار است. او گفت که زنان «حدود 80% از مخارج خُرده‌فروشی خانوار را نظارت می‌کنند» و خُرده‌فروشان می‌توانند با انتخاب بیت‌کوین در هزینه‌های پرداختی نسبت به شرکت‌های کارت اعتباری، صرفه‌جویی زیادی انجام دهند. طبق گزارش وضعیت بانک‌داری مصرف‌کننده‌ها و پرداخت‌ها توسط شرکت تحقیقاتی Morning Consult، زنان 30% از مالکان رمزارز در ایالات متّحده را تشکیل می‌دهند.

سطح پذیرشی که دراپر به آن امید دارد، ممکن است دور از دسترس نباشد زیرا Morning Consult دریافت که حدود 24% از خانوارهای آمریکایی دارای ارزهای دیجیتال هستند که نسبت به جولای 2021، 2% افزایش داشته است.

اگر دراپر درست بگوید، این امر می‌تواند یک رویداد آبشاری را آغاز کند که پیش‌بینی مایکل می‌باخ؛ مدیرعامل مسترکارت در راستا این‌که سیستم پرداخت جهانی SWIFT تا پنج سال آینده وجود نخواهد داشت را نیز تأیید می‌کند. می‌باخ هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، این پیش‌بینی تکان‌دهنده را عنوان کرد.

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×