» آرشیو اخبار » برگشت بیت کوین از قیمت 20 هزار دلار
بیت‌کوین

برگشت بیت کوین از قیمت 20 هزار دلار

30 خرداد 1401 2

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) در تاریخ 19 ژوئن تلاش کرد تا قیمت 20 هزار دلار را به عنوان سطح حمایت خود پس گرفته و در همین حال با کندل قرمز هفتگی 7000 دلاری روبرو شد.

تصویر 1- نمودار کندل یک ساعته BTC/USD منبع: TradingView

تبلیغات جام جهانی قطر

ایستگاه بعدی قیمت در 16000 دلار است

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که BTC/USD از کف 17 هزار و 592 دلار افزایش یافت، اما پس از آن در سطح 20 هزار دلار متوقف شد و دچار افت قیمت شد.
حجم پایین معاملات تعطیلی آخر هفته را برای هولدرهای بیت‌کوین خراب کرد و بزرگ‌ترین رمزارز جهان به پایین‌ترین قیمت خود از نوامبر 2020 سقوط کرد.
گرچه بیت‌کوین در حال جبران برخی از ضررهای خود است، اما یک احساس دژاوو بازار را فرا گرفته، چرا که سطح 20 هزار دلار به عنوان مقاومت بازگشته، سطحی که از دسامبر 2017 تا دسامبر 2020 به مدت سه سال به عنوان یک سد مقاومتی در نمودار بیت‌کوین عمل کرد.
این همچنین اولین باری بود که BTC/USD به زیر سقف قیمت چرخه قبلی هاوینگ خود کاهش پیدا می‌کند و اولین باری است که بیت کوین به زیر پیک چرخه قبلی خود می‌رسد. فکر می‌کنم منطقی است که بگوییم اکنون همه چیز متفاوت است.
– چارلز ادواردز (caprioleio) 18 ژوئن 2022
«هولگر اشپیتز» تحلیلگر بازارهای مالی اذعان کرد: «به طور خلاصه، در حال حاضر یک سقوط 74درصدی چیز غیرمعمولی نیست.»
«در طول تاریخ بیت کوین، تاکنون چهار سقوط رخ داده که در آن این ارز دیجیتال بیش از 80 درصد از اوج قیمت خود پایین آمد.»
در حال حاضر توجهات به سطح 17 هزار دلار به عنوان یک تارگت احتمالی کوتاه مدت معطوف شده است. همان‌طور که کاربر معروف توییتر Credible Crypto خاطرنشان کرده بود، هیچ فشار خرید ناگهانی (Short Squeez) در کار نبود.
در همین حال، تریدر و تحلیلگر بازار رکت کپیتال (Rekt Capital) اظهار کرد که میانگین متحرک 200 هفته‌ای بیت کوین (MA200) (یک حمایت کلیدی در بازارهای نزولی) مثل قبل در جریان است.

مهم نیست که زمان چقدر سخت برای بیت‌کوین می‌گذرد

از لحاظ تاریخی BTC تمایل دارد 14- الی 28- درصد از MA200 هفتگی خود کاهش یابد
بیت‌کوین تاکنون %21- از MA200-weekly پایین آمده، اما قیمت هنوز در محدوده تاریخی خود قرار دارد و از این نظر غیر عادی نیست.
– Rekt Capital 19 ژوئن 2022

رکورد بیت کوین در ثبت ضرر هفتگی

با این حال، کندل قرمز 7 هزار دلاری این هفته یکی از بزرگ‌ترین ضررهای تاریخ بیت کوین از نظر دلاری بود.

تصویر 2- نمودار بازده ماهانه BTC/USD. منبع: coinglass
داده‌های پلتفرم Analytics CoingLass حاکی از آن است که ماه ژوئن 2022 در حال تبدیل شدن به بدترین ماه بیت‌کوین و حتی بدتر از سال 2013 از نظر ضرر است. سه روز متوالی بزرگ‌ترین ضرر تحقق یافته بیت‌کوین در طول تاریخ را ثبت کرده است.
بیش از 7.325 میلیارد دلار ضرر توسط سرمایه گذارانی که در قیمت‌های بالاتر بیت‌کوین خریده بودند، شکل گرفته است.
– Glassnode 19 ژوئن 2022

طبق داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین گلسنود، فشار ناشی از افت قیمت بیت‌کوین روی سرمایه‌گذاران، باعث شد که سه روز منتهی به 19 ژوئن شاهد بیشترین میزان فروش بیت‌کوین در ضرر در طول تاریخ باشد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×