» آرشیو اخبار » 5 رمزارز مهم این هفته که باید زیر نظر داشته باشید

5 رمزارز مهم این هفته که باید زیر نظر داشته باشید

9 خرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از هشت هفته افت متوالی، میانگین صنعتی داو جونز هفته گذشته با قدرت برگشت کرد و %6.2 افزایش پیدا کرد. با این حال، بیت‌کوین (BTC) نتوانست عملکرد بازارهای سهام آمریکا را تکرار کند و اکنون در معرض ثبت یک کندل قرمز برای نهمین هفته متوالی است.

 

یک نشانه مثبت این است که نهنگ‌های بیت‌کوین در اصلاح اخیر بازار اقدام به خرید کردند. داده‌های گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که شمار کیف پول‌های نهنگی بیت‌کوین با موجودی بیش از 10،000 BTC به بالاترین سطح خود از فوریه 2021 رسیده است. روند انباشت کیف پول‌های نهنگی نشان می‌دهد که دیدگاه بلند مدت آنها در مورد بیت‌کوین صعودی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

نقشه روزانه بازار رمزارز. منبع: COIN360

شرکت تحقیقاتی بلاک‌وِر Blockware Solutions)) اعلام کرد که معیار مضرب مایر (Mayer Multiple)، که میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA200) را با قیمت فعلی بیت‌کوین مقایسه می‌کند، «در نزدیکی پایین‌ترین سطوح تاریخی خود قرار دارد». این شرکت گفت که چند شاخص دیگر نیز نشان می‌دهد که بیت‌کوین در تلاش برای تشکیل یک کف قیمت است.

اگر بیت‌کوین در کوتاه مدت دچار افزایش قیمت شود، احتمالاً برخی از آلت‌کوین‌ها نیز از این روند پیروی می‌کنند. بیایید نمودار 5 رمزارز مهمی که ممکن است در این سناریو بیشترین افزایش قیمت را تجربه کنند، بررسی کنیم.

 

BTC/USDT

بیت‌کوین در یک دامنه محدود بین یک خط روند نزولی و حمایت 28،630 دلار گیر کرده است. خرس‌ها (فروشنده‌ها) در تاریخ 26 می و 27 می قیمت را به زیر 28،630 دلار را کشاندند اما نتوانستند سطوح پایین‌تر آن را حفظ کند و این منجر به بازگشت دوباره قیمت در تاریخ 28 شد.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

گاوها (خریداران) اکنون سعی خواهند کرد که قیمت را به بالای خط روند نزولی ببرند و از میانگین متحرک 20 روزه نمایی (EMA20) در 30538 دلار عبور کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز BTC/Tether ممکن است با افزایش مومنتوم (Momentum) مواجه شود و افزایش قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) در 35181 دلار امتداد یابد.

واگرایی مثبت در شاخص مقاومت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که روند نزولی ممکن است تضعیف شود و یک رالی صعودی ممکن است در راه باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از مقاومت بالایی ریجکت (رد) شود، خرس‌ها دوباره سعی می‌کنند قیمت بیت‌کوین را به زیر 28،630 دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، بیت‌کوین الگوی مثلث نزولی خود را تکمیل خواهد کرد که هدف قیمتی آن 24،601 دلار است.

نمودار 4 ساعته BTC/USD. منبع: TradingView

20-EMA و 50-SMA در نمودار 4 ساعته صاف شده‌اند و RSI دقیقاً بالای محور میانی قرار دارد که حاکی از تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی هدایت کنند، الگوی مثلث نزولی باطل می‌شود. این می‌تواند منجر به فشار خرید ناگهانی (Short Squeez) شود چراکه فروشندگان کوتاه مدت در این حالت از معامله‌های خود خارج می‌شوند. این می‌تواند راه را برای صعود احتمالی به 200-SMA باز کند.

برعکس، در صورت کاهش قیمت به زیر 28،630 دلار، خرس‌ها کنترل بازار را به دست می‌گیرند. این می‌تواند منجر به تست مجدد حمایت حیاتی 26700 دلار شود.

 

ETH/USDT

اتر (ETH) در یک روند نزولی قرار دارد اما خریداران در تلاش‌اند تا جلوی این روند را در حمایت 1700 دلار بگیرند. قیمت اتر در تاریخ 28 ماه می از این سطح حمایت برگشت کرد و خریداران در تلاش‌اند تا یک بازگشت قیمت را آغاز کنند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

RSI در حال تشکیل یک واگرایی صعودی است که نشان می‌دهد روند نزولی ممکن است تضعیف شود. اگر خریداران قیمت را به بالای EMA20 در 2،036 دلار افزایش دهند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا مقاومت 2،159 دلار افزایش یابد. انتظار می‌رود فروشنده‌ها از این سطح به شدت دفاع کنند. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، اتریوم ممکن است برای چند روز در دامنه بین 2،159 دلار و 1700 دلار نوسان کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا EMA 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر 1700 دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت، اتریوم ممکن است روند نزولی خود را از سر بگیرد که حمایت بزرگ بعدی آن 1300 دلار است.

نمودار 4 ساعته ETH/USD. منبع: TradingView

قیمت پس از برگشت از سطح حمایت 1700 دلار تا 20-EMA بالا آمده است، سطحی که فروشندگان ممکن است با قدرت از آن دفاع کنند. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، می‌تواند احتمال شکسته شدن سطح 1700 دلار را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، روند نزولی ممکن است از سر گرفته شود.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 20-EMA سوق دهند، اتر ممکن است تا SMA50 افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند اما اگر گاوها از این مقاومت عبور کنند، اتریوم می‌تواند تا مقاومت روانی 2،000 دلار افزایش یابد.

 

XTZ/USDT

تزوس (XTZ) در یک روند نزولی در حال تثبیت است. اگرچه خریداران در تاریخ 24 ماه می قیمت را به بالای EMA20 (2.00 دلار) افزایش دادند، اما نتوانستند این روند صعودی را حفظ کنند و قیمت در تاریخ 26 ماه می به زیر EMA20 کاهش یافت.

نمودار روزانه XTZ/USDT. منبع: TradingView

EMA20 (روزانه) در حال صاف شدن است و شاخص RSI بالای 46 است که نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت را ه بالای EMA20 ببرند، جفت ارز XTZ/USDT می‌تواند تا SMA50 (2.45 دلار) صعود کند. اگر این مقاومت نیز شکسته شود، خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالای خط روند صعودی افزایش دهند.

 

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها همچنان در حال دفاع از EMA20 هستند. آن‌ها سپس سعی می‌کنند قیمت XTZ را به زیر 1.75 دلار را کاهش دهند که این می‌تواند راه را برای سقوط به سطح 1.64 دلار باز کند.

نمودار 4 ساعته XTZ/USDT. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت از 200-SMA رد شده است، اما XTZ از خط روند صعودی بازگشته است. گاوها قیمت را به بالای 50 SMA افزایش دادند و اکنون سعی در عبور از 200 SMA دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، یک صعود کوتاه مدت ممکن است اتفاق بیفتد.

 

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا 200-SMA کاهش یابد، XTZ می‌تواند تا خط روند صعودی کاهش یابد. شکسته شدن این خط و بسته شدن قیمت زیر آن می‌تواند قیمت را تا 1.61 دلار کاهش دهد.

 

KCS/USDT

رمزارز کوکوین (KCS) در تاریخ 20 ماه می از EMA20 (15.61 دلار) عبور کرد، اما خریداران نتوانستند قیمت را به بالای SMA 50 (17.19 دلار) سوق دهند. این ممکن است تریدرهای کوتاه مدت را به برداشت سود سوق داده باشد، امری که باعث شد قیمت در تاریخ 26 می به زیر EMA20 کاهش پیدا کند.

نمودار روزانه KCS/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان نتوانستند قیمت را زیر EMA20 حفظ کنند و این نشان دهنده قدرت خرید بالا در سطوح پایین‌تر است. خریداران در تاریخ 29 ماه می قیمت را به بالای EMA 20 افزایش دادند.

اگر خریداران قیمت را در بالای EMA 20 حفظ کنند، احتمال شکسته شدن SMA 50 افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز KCS/USDT ممکن است تا 18.44 دلار و سپس تا SMA 200 (19.63 دلار) صعود کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که تریدرها در حال فروش در سقف رالی‌های صعودی هستند. شکسته شدن حمایت 14.92 دلار و بسته شدن قیمت زیر آن می‌تواند راه را برای افت بیشتر تا حمایت 12.90 دلار باز کند.

نمودار 4 ساعته KCS/USD. منبع: TradingView

KCS در 200-SMA با مقاومت سنگینی روبرو بود، اما اصلاح جزئی آن نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف‌های هستند. اگر گاوها قیمت را به بالای 200 SMA سوق دهند، مقاومت بعدی می‌تواند سطح 17.14 دلار باشد. شکسته شدن  این سطح می‌تواند آغازگر مرحله بعدی روند صعودی باشد.

برعکس، اگر قیمت از مقاومت بالاسر خود پایین بیاید، خرس‌ها ممکن است KCS را به سطح 38.2 ٪ فیبوناچی در 14.20 دلار و سپس به سطح 50 ٪ فیبوناچی در 13.30 دلار کاهش دهند. این ناحیه به احتمال زیاد به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل خواهد کرد.

 

Aave/USDT

Aave در تاریخ 23 ماه می به EMA 20 (101 دلار) صعود کرد، اما گاوها نتوانستند قیمت را در این سطح حفظ کنند. این نشان دهنده آن است که فروشندگان همچنان در حال دفاع شدید از این سطح هستند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران برتری خود را به طور کامل از دست نداده‌اند.

نمودار روزانه AAVE/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت افزایش یابد و از EMA 20 عبور کند، این نشانگر آغاز یک رالی امدادی قوی تر است. آنگاه AAVE می‌تواند تا SMA50 (132 دلار) صعود کند، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره یک فشار فروش قوی در آن اعمال کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا EMA20 پایین بیاید و به زیر 89 دلار نزول کند، خریداران کوتاه مدتی که  در سطوح پایین‌تر AAVE خرید کرده بودند ممکن است از موقعیت‌های خود خارج شوند. این می‌تواند قیمت را تا 79 دلار و سپس به 64 دلار کاهش دهد.

نمودار 4 ساعته AAVE/USD. منبع: TradingView

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که AAVE مدتی در دامنه بین 90 الی 110 دلار در نوسان بوده است. 20EMA و 50SMA صاف شده‌اند و RSI دقیقاً بالاتر از محور میانی است و تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

 

اگر خریداران فشار وارد کنند و قیمت را به بالای 110 دلار افزایش دهند، این تعادل می‌تواند به نفع خریداران تغییر کند. اگر آنها موفق به انجام آن شوند، AAVE می‌تواند ابتدا تا سطح 130 دلار و سپس تا 143 دلار صعود کند. برعکس، اگر قیمت به زیر 90 دلار کاهش یابد، خرس‌ها دست بالا را خواهند داشت. آنگاه AAVE می‌تواند تا 80 دلار و بعد از آن تا 70 دلار کاهش یابد.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×