» آرشیو اخبار » بازار سکه و طلا ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری حال حاضر
طلا

بازار سکه و طلا ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری حال حاضر

25 خرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «نادر بذرافشان» اظهار کرد: در وهله اول تاکید ما این است که مردم به‌ هیچ عنوان وارد بازار طلای آب شده (۱۷ عیار ) نشوند. برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار طلا دارند، مسیر مطمئنی که پیشنهاد می‌شود، بازار مصنوعات طلا به‌ویژه طلاهای کم‌اجرت است. علاوه بر این سکه نیز بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری ایمن است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخی معقدند که ورود به بازار مصنوعات به‌ سبب حباب بزرگ سکه بهتر است. در حقیقت می‌توان در مقام مقایسه گفت، درست است که حباب سکه در حال حاضر بالاست اما در مقابل اجرت ساخت برخی طلاها چندان قابل توجه نیست. بطور مثال طلایی که اجرت ساخت ۱۰ میلیون تومانی دارد در مقابل حباب ۸۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سکه چندان چشمگیر نیست.

بذرافشان افزود: این موضوع در مجموع بستگی به خود مشتریان دارد که تمایل داشته باشند به کدام بازار ورود کنند، اما ورود به بازار طلاهای آب شده به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ چرا که این حوزه تخصصی است و طلای آب شده بیشتر میان افراد صنفی معامله و در بخش تولید طلا استفاده می‌شود و تایید اصالت آن برای عموم مردم به صورت واضح قابل تشخیص نیست؛ ضمن اینکه بحث تفاوت عیار آن‌ها نیز مطرح و تشخیص عیار آن نیز تخصصی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی تاکید کرد: طی‌ سال‌ها تعداد افراد بسیاری در حوزه خرید و فروش طلای آب شده دچار مشکل شده‌اند. به طور مثال برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید طلای آب شده کرده‌اند، ولی در زمان فروش متوجه شده‌اند که طلای آب شده یا اصالت ندارد یا عیار آن درست نیست؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در مصنوعات طلا، کمک‌کننده به بخش تولید در این صنعت خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×