» آرشیو اخبار » توسعه تجارت خارجی با رمزارزها
توسعه تجارت خارجی با رمزارزها

توسعه تجارت خارجی با رمزارزها

13 مرداد 1401 4

به گزارش گذارنیوز، احمد صالحی، نماینده سازمان توسعه تجارت گفت، ما یکی از کشورهایی هستیم که حوزه رمزارزها در حوزه تجارت خارجی می‌تواند به ما کمک کند. مسیر در حوزه تجارت خارجی راحت تر طی می‌شود و الان در حال اجرا است.

ما در دوره‌ای هستیم که بعد از سه دور افزایش نرخ بهره در آمریکا هنوز تورم نزولی نشده است. آمریکا در حال وارد شدن به رکود است.

یک پیش بینی وجود دارد که رمزارزها جایگزین فیات خواهند شد من در این باره تردید دارم. اما این یک پیش بینی است. استفاده از ابزارهای نوین است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

اراده بانک مرکزی و وزیر صمت بر آن است که از این ظرفیت در کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات استفاده شود.

ایران و روسیه تراز تجاری همگامی ندارند. این مشکل را به دو روش حل می‌کنیم. یک تراز تجاری بالانس شود. روسیه کشوری است که در فضای فکری حرکت کرده است. صادرات روسیه اسلحه، گندم و انرژی بوده است و سایر موارد را وارد می‌کند. این دو کشور در تلاش هستند تا جایی که ممکن است تراز تجاری بالانس شود.

چالش بعدی تورم و افت ارزش ریال است. جدای از روبل و ریال یکی از راهکارهای خیلی جدی آن است که پای چینی‌ها را وسط بکشیم. عمق بازار در تجارت بین‌الملل بسیار مهم است. به نظرم چینی‌ها باتوجه به نقش بزرگی که در تجارت دنیا دارند، درگیر شدن آن‌ها در این زمینه مهم است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×