» آرشیو اخبار » ظرفیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در پرداخت‌های خرد و کلان
ظرفیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در پرداخت‌های خرد و کلان

ظرفیت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در پرداخت‌های خرد و کلان

13 مرداد 1401 4

به گزارش گذارنیوز، محمد طهرانی، عضو‌ هیات علمی و‌ بنیان‌گذار آزمایشگاه بلاکچین دانشگاه خاتم در زمینه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اظهار کرد: در هر مساله جدیدی که مطرح می‌شود، شاهد تز و آنتی تز هستیم که ترکیب این دو سنتز را خواهد داشت. وقتی بیت کوین به عنوان متمرکزترین بلاکچین موجود به وجود می‌آید، شاهد هستیم که رمزارزهای جدیدی می‌آیند که شرایط متفاوتی دارند.

مسئله بلاکچین را باید با نگاه جدیدی دید که آمده تا پا به پای قانونگذار جلو آید و کمک کند این مساله شکل بگیرد. راهکاری که رگولاتور ما می‌تواند به آن امید داشته باشد آن است که ابعاد را بسنجیم.

اما در ابتدا چند چالش داشتیم. اول اینکه کریپتو کارنسی “رمزارز” ترجمه‌ شد و این موضوع چالش‌هایی به وجود آورد. اگر ما بخواهیم فضای دارایی‌های دیجیتال را دسته بندی کنیم می‌توانیم سه دسته متصور شویم. دارایی‌های پرداختی، اوراق بهادار و توکن‌های کاربردی.

تبلیغات جام جهانی قطر

فقط دارایی‌های پرداختی است که بانک مرکزی می‌تواند در آن قانونگذاری کند. توقع داشتیم بازار سرمایه نقش بیشتری در این موضوع داشته باشد که این اتفاق نیفتاد.

پول‌های بانک مرکزی از چیزهایی است که شکل‌گیری آن در این مقطع به کشور کمک می‌کند. در ایران مدت‌های زیادی است که تحریم‌ها وجود دارد ما در پرداخت‌های خرد و کلان ظرفیت داریم که به سمت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برویم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×