» آرشیو اخبار » 80 درصد کاغذ کتاب مدارس داخلی است
۸۰ درصد کاغذ کتاب مدارس داخلی است

80 درصد کاغذ کتاب مدارس داخلی است

24 آبان 1401 3

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کاغذ کتاب مدارس در آموزش و پرورش داخلی است.

به گزارش گذارنیوز، «محمدمهدی اسماعیلی» در آئین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار با ارائه گزارشی درخصوص عملکرد این نهاد به رئیس جمهوری گفت: در نهاد کتابخانه‌های عمومی با یک ظرفیت بالایی روبه‌روهستیم به طوری که با ۳هزار و ۸۰۰ کتابخانه در سطح جهان اسلام رتبه اول و در آسیا رتبه چهارم را داریم.

۸۰ درصد کاغذ کتاب مدارس داخلی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست‌های دولت توسعه این مسئله بوده است و در سفرهای استانی که انبوهی از پروژه‌ها از دوران قبل برجای ماندهبود شاهد تکمیل بخش‌های این حوزه هستیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

اسماعیلی افزود: در حال حاضر به دنبال افتتاح کتابخانه‌های عمومی بزرگ هستیم و در روستا‌ها از طریق ماشین‌های سیاری که در دستور کارقرار داده شده است به یک شبکه بزرگی در حوزه کتاب و کتابداری تبدیل شده‌ایم و لشکر فرهنگی و نرم‌افزاری جمهوری اسلامی به دست همین کتابدارانی است که گمنام هستند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دولت به حل مشکلات معیشتی کتابداران توجه دارد و در این موضوع جلساتی هم با مسئولین ذیربط برگزار شده است تا در مدت کوتاهی شاهد حل بخشی از مشکلات کتابداران باشیم.

اسماعیلی گفت: با توجه دولت انقلابی، حل مشکل کاغذ در دستور ما بوده است و حتی در زمان هدفمند سازی یارانه‌ها به دستور رئیس جمهوری بخشی از نیاز‌های حوزه کاغذ مرتفع شد به طوری که ما شاهد افزایش تیراژ مطبوعات هستیم ، همچنین تولید کاغذ داخلی هم دنبال می‌شود و ما فردا جشن شکرانه داریم که بخش زیادی از نیازهای داخلی را می‌تواند حل کند.

به گفته اسماعیلی ، ماهانه یک هزار تن کاغد داخلی در اختیار معاونت فرهنگی قرار داده می‌شود و کارخانه بزرگ دیگری در حال راه‌اندازی است ، همچنین در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کاغذ کتاب مدارس در آموزش و پرورش داخلی است.

اسماعیلی گفت: سیاست این دولت بر این است که صنعت نشر ملی شود و در یک سال اخیر نیز بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است که نشان از رشد این حوزه است.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×