» ارز دیجیتال » وضعیت فعلی صنعت رمزارز چقدر بد است؟
رمزارز

وضعیت فعلی صنعت رمزارز چقدر بد است؟

5 آذر 1401 3

با وجود اینکه پس از سقوط صرافی FTX اعتماد به صنعت رمزارز به طور گسترده ای کاهش یافته، اما داده های آنچین بیت کوین کورسویی از امید را نشان می دهد. 

به گذارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک تحلیلگر آنچین درباره وضعیت فعلی بازار رمزارز توضیح داده و مشخص می کند که شرایط کنونی تا چه اندازه ناامید کننده است. با وجود اینکه پس از سقوط صرافی FTX اعتماد به این صنعت به طور گسترده ای تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش یافته است و همچنین احساسات منفی گسترده ای در بازار وجود دارد اما داده های آنچین بیت کوین (BTC) سرمایه گذاران را اندکی امیدوار کرده است.
همانطور که «ویل کلمنته» (Will Clemente) تحلیلگر آنچین نیز اشاره می کند، کافی است به موقعیت های سهامداران بلندمدت نگاه کنیم که علیرغم اینکه سودآوری آنها در پایین ترین حد خود قرار دارد، میزان خرید آنان به بالاترین حد خود رسیده است.

دارندگان بلندمدت به شدت در بازار نزولی در حال خرید هستند. آنها تعیین کننده روند بازار هستند، زیرا این افراد زمانی که بازار از حالت نزولی خارج شده و صعود را در پیش بگیرند، دارایی های خود را بین شرکت کنندگان جدید بازار  توزیع می کنند.

به باور این تحلیلگر آنچین، یکی دیگر از روندهای مثبتی که پس از سقوط FTX باید به آن توجه کرد، این است که کاربران معمولی کریپتو به طور فزاینده ای از صرافی ها دوری کرده و در حال دریافت و انتقال رمزارز ها به کیف پول‌های خود هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس تجزیه و تحلیل کلمنته، این موضوع را می توان در افزایش خروج سرمایه از صرافی ها به کیف پول های شخصی و همچنین در افزایش میزان عرضه موجود توسط نهادهایی که بین 0.1 تا 1 بیت کوین دارند، مشاهده کرد.

وی افزود: با ترکیب این دو معیار، شما تصویری از کوین هایی را مشاهده خواهید کرد که از صرافی ها خارج می شوند و به کیف پول های این افراد وارد می شود تا وارد معاملات روزانه خرده فروشی شوند.

با وجود نظرات مثبت کلمنته درباره بازار رمزارز، اما بحران موجود در این صنعت نگرانی هایی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است. در حال حاضر یکی از مهمترین موضوعاتی که ذهن اکثر سرمایه گذاران و فعالان این عرصه را به خود مشغول کرده، این است که آیا بعد از FTX، شرکت بزرگ دیگری ورشکست خواهد شد؟

سقوط کریپتو

اثرات دومینو از زمان بحران آلامدا و صرافی FTX در حال گسترش است. مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که اکنون با آن‌ها مواجه هستیم و به ناچار باید بدانیم که آیا وضعیت از این بدتر خواهد شد یا خیر؟. شرکت «جنسیس تریدینگ» (Genesis Trading) یکی از بزرگ ترین پلتفرم هایی است که سرمایه گذاران سازمانی برای آشنایی با ارزهای دیجیتال از آن استفاده می کنند. همانطور که می دانید، جنسیس تریدینگ دارای میلیاردها دلار خدمات وام دهی و ده ها میلیارد دارایی در عرصه تجارت و نگهداری دارایی است.

آن ها چند روز پیش برداشت را متوقف کرده و گفتند که برنامه ای برای خروج از این وضعیت ارائه خواهند کرد. هدف آن ها از این اقدام درخواست یک میلیارد دلار از سرمایه گذاران حوزه رمزارز مانند مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) بود، اما هیچکس به این درخواست پاسخ نداد، زیرا همه شرکت های فعال در این عرصه برای زنده ماندن سخت در تلاش هستند، بنابراین یک میلیارد دلار برای خرج کردن ندارند. این موضوع شرکت «گری اسکیل» را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا این شرکت دارای محصول «گری اسکیل بیت‌ کوین تراست» با نام اختصاری (GBTC) است که بیت کوین را 40 درصد زیر قیمت ارائه می دهد.

این موضوع کاملا در حد گمان است، اما به نظر می رسد که این یک روند جدید از مبادلات متمرکز در حال شکل گیری است که با نشان دادن اثبات ذخایر  شفافیت بیشتری ایجاد می کند. بنابراین بسیاری از شرکت ها به سادگی با ارائه آدرس کیف پول، میزان ذخیره رمزارز خود را نشان می دهند.

گری اسکیل از انجام این کار خودداری می کند و اینگونه استدلال می کند که با افشای ذخایر، امنیت را قربانی می کنند و سرمایه کاربران را به خطر می اندازد. با این وجود اما به نظر می رسد که اصلی ترین دلیل عدم ارائه این اطلاعات این است که آنها هنوز اخطاری در این زمینه دریافت نکرده اند و این حقیقت با آن دلیلی که آنها به طور عمومی بیان می کنند، بسیار متفاوت است.

در نهایت باید گفت که متأسفانه روزی را بدون صحبت در مورد اخبار منتشر شده از FTX و اثر دومینو وار آن نمی گذرانیم، زیرا چندین شرکت بر روی پلتفرم FTX سرمایه داشتند یا سرمایه گذاری کرده بودند و این سقوط FTX باعث شد که آنها نیز اعلام ورشکستگی کنند.

 

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منابع: medium و cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×