» آرشیو اخبار » 3 دلیل اصلی رشد هش ریت بیت کوین
بیت کوین

3 دلیل اصلی رشد هش ریت بیت کوین

17 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ماینرهای بیت‌ کوین همچنان از کاهش قیمت‌های پردازنده گرافیکی برای ارتقای تجهیزات ماینرها، به نفع خود استفاده می‌کنند زیرا هدف آن‌ها ماندن در این رقابت تنگاتنگ است.

از ابتدای ماه اکتبر تا امروز (9 مهر تا 17 مهر)، هش ریت بیت کوین با رشد 10.8 درصدی، بیشترین رشد در یک روز را ثبت کرده است. افزایش هش ریت بیت کوین، امنیت بیشتری را برای شبکه بیت ‌کوین تضمین می‌کند و عوامل متعددی در این معیار نقش دارند.

هش بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

 

 برآورد تراهش در هر ثانیه شبکه بیت کوین در 24 ساعت گذشته

کاهش قیمت تجهیزات ماینینگ، افزایش هش ریت بیت کوین

هش ریت بیت کوین، به قدرت محاسباتی مورد نیاز ماینر بیت کوین، برای ماین کردن یک بلوک گفته می‌شود. در نتیجه، نرخ هش بیشتر نیازمند تجهیزات ماینر قوی‌تر است، که می‌تواند به ماین یک بلوک و کسب پاداش های ماینر کمک کند.

همانطور که بازارهای جهانی از کمبود تراشه در سال 2022 بهبود یافتند، قیمت واحدهای پردازنده گرافیکی، که یکی از اجزای اصلی تجهیزات ماینینگ است، به مقدار معقولی کاهش یافت. قیمت‌ پایین‌ این پردازنده ها در ابتدا به ماینرها کمک کرد تا هزینه‌های عملیاتی خود را در طول این بازار نزولی جبران کنند.

هش بیت کوین

به روز رسانی قیمت پردازنده گرافیکی تا سپتامبر 2022 (مهر 1401). منبع: Techspot

علاوه بر این، ارائه‌دهندگان تجهیزات ماینرها، مانند شرکت بیت مِین (Bitmain) قیمت‌ ماینر های آنتماینرز (Antminers) را کاهش دادند تا ماینرهای کریپتو را به سوده برساند. با این حال، همانطور که قبلاً توسط سایت کوین تلگراف گزارش شده بود، بازگشت سرمایه برای ماینرها در مقیاس بزرگ می‌تواند حدود 11 ماه و برای ماینرها در مقیاس کمتر حدود 15 ماه طول بکشد.

ماینرهای بیت‌کوین همچنان از کاهش قیمت‌های ماینینگ برای ارتقای تجهیزات خود استفاده می‌کنند، زیرا قصد دارند در این رقابت تنگاتنگ باقی بمانند. علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری مانند گری اسکیل (Grayscale) نیز از برنامه‌هایش برای سرمایه‌گذاری در سخت‌افزارهای ماینر بیت‌کوین پرده برداری کرده است.

افزایش چهارچوبات قانونی دوستدار کریپتو

از زمانی که چین ممنوعیت کلی تجارت و ماینینگ کریپتو را اعمال کرد، کشورهای دیگر تصمیم گرفتند با ایجاد یک پناهگاه امن در حوزه‌های قضایی خود، به ماینرهای چینی سرگردان کمک کنند.

کشورهایی از جمله قزاقستان، کانادا و آلمان از جمله اولین انتخاب‌ ماینرهای بیت‌کوین برای جابجایی عملیات ماینینگ بیت‌کوین از چین بودند. در نتیجه، ماین بیت کوین بخاطر وابسته نبودن به کشور چین غیرمتمرکزتر شد.

هش بیت کوین

هش‌ریت مطلق تخمینی (میانگین ماهانه) اگزهاش بر ثانیه

با این حال، داده‌های مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج نشان می‌دهد که کشور چین تنها سه ماه پس از اعمال این ممنوعیت، عملیات ماینینگ خود را از سر گرفته است و به افزایش هش ریت بیت کوین کمک می‌کند.

هش بیت کوین

ایالات متحده در حال حاضر بیشترین سهم را در هش ریت بیت کوین دارد و کشور گرجستان با 30.8 درصد، تگزاس (11.2 درصد)، کنتاکی (10.9 درصد) و نیویورک (9.8 درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند.

رویداد مرج: انتقال اتریوم به اثبات سهام

اتریوم اخیراً پس از رویداد مرج، از مکانیزم اثبات کار (PoW) به مکانیزم اثبات سهام (PoS) تبدیل شده است. در نتیجه، اتریوم دیگر از واحد های پردازنده گرافیکی برای عملیات ماینیگ پشتیبانی نمی کند.

در پی این تغییر ناگهانی در مکانیسم ماینینگ، ماینرهای اتریوم را مجبور شدند تا تجهیزات خود را به ماینر‌های بیت کوین بفروشند.

علی‌رغم افزایش امنیت شبکه، افزایش نرخ هش می تواند دلیلی برای نگرانی باشد؛ زیرا درآمد ماینینگ از نظر دلار ایالات متحده، در حال تلاش برای بازیابی سود خود در طول این بازار نزولیِ ادامه‌دار است.

مترجم: فائزه پروستان
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×