» آرشیو اخبار » 222 شهر صاحب سینما می‌شود
222 شهر صاحب سینما می‌شود

222 شهر صاحب سینما می‌شود

28 مهر 1401 4

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: در ۲۲۲ شهر بالای ۵۰ هزار جمعیت هیچ سینمایی وجود ندارد و دولت سیزدهم در تلاش است تا در راستای تحقق عدالت اجتماعی، زیرساخت‌های سینمایی را در این شهر‌ها ایجاد کند.

به گزارش گذارنیوز، محمد خزاعی در مهر سینمایی ایران، با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: در حالی در کشوری مانند ترکیه که بعنوان کشوری مطرح در عرصه سینما مورد توجه نیست ۳ هزار سالن وجود دارد که در کل ایران فقط ۶۰۰ پرده سینما فعال است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مشکل تجهیزات سینمایی بیان داشت: تا پایان امسال تمام دفاتر سینمای جوان کشور در سطح استان‌ها به امکانات مورد نیاز و به روز تجهیز خواهند شد.

خزاعی اظهار داشت: ۷۰ درصد بودجه سینمای جوان و ۴۰ درصد بودجه مرکز گسترش و سینمای تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف تقویت جریان فیلم‌سازی به شهرستان‌ها اختصاص‌یافته و ۵ سهمیه فیلم‌سازی نیز برای کشف استعداد‌ها به شهرستان‌ها اختصاص‌یافته تا جلوی مهاجرت اجباری هنرمندان به تهران نیز گرفته شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به تشکیل شورای سینمایی کشور در دولت سیزدهم، یادآور شد: تامین مسکن ۸ هزار فیلم‌ساز عضو صندوق هنر با وام‌های بلندمدت در دستور کار این شورا است؛ همچنین تولید مشترک آثار با کشور‌های دیگر و حمایت از تولیدات شهرستانی نیز از مصوبات مهم این شورای تصمیم‌ساز در حوزه سینما است.

وی ابراز داشت: در کنار برخی اشکالات موجود، زیباترین تصاویر ثبت‌شده کشور مربوط به دفاع مقدس، انقلاب، نقش روحانیت در جامعه ایرانی، آداب‌ورسوم و فرهنگ‌های مختلف در قالب فیلم‌های سینمایی ثبت‌شده است.

خزاعی با بیان اینکه رتبه دوازدهم سینمایی جهان در اختیار ایران است، افزود: ۴۴ حضور در جشنواره‌های خارجی به همراه ۴ هزار جایزه بین‌المللی و تولید افزون بر ۴ هزار اثر سینمایی از دستاورد‌های سینمای انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان سینمایی با انتقاد از تعداد اندک آثار سینمایی در حوزه امیدآفرینی، اظهار داشت: بسیاری از اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی تبیین نشده و در کنار آن گاهی تصویر سیاهی از کشور با تولیدات سینمایی در ذهن مردم جهان رقم‌زده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در بخشی از این مراسم، خاطرنشان کرد: هنرمندان و سینماگران از ثمره‌ها و نتایج برجسته انقلاب اسلامی است.

امیرعلی عموزاده با تاکید بر حمایت از سینماگران استان، بیان کرد: وضعیت زیرساختی و کیفی این هنر در قم رو به رشد و تعالی است.

گفتنی است در بخشی از این آیین ضمن اجرای تئاتری از زندگی شهید سعید سامانلو از شهدای مدافع حرم، از سینماگران برتر استان قم تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

منبع: صدا و سیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×