» آرشیو اخبار » 10 میلیون و 800 هزار ابزار پرداخت در طرح ساماندهی کارتخوان‌ ها غیرفعال شدن
کاتخوان

10 میلیون و 800 هزار ابزار پرداخت در طرح ساماندهی کارتخوان‌ ها غیرفعال شدن

21 مرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت:​ ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی در اجرای ماده 11 قانون پایانه فروشگاهی با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی انجام گرفت و از 15 دی ماه سال 1400 این همکاری شکل گرفت و از بین 18 میلیون و 800 هزار ابزار پرداخت، تمام این ابزار‌ها ساماندهی شدند 8 میلیون ابزار پرداخت به پرونده مالیاتی شان الصاق شدند و سایر ابزار‌های پرداخت هم در اجرای قانون غیرفعال شدند.

هراتی افزود: 9 میلیون و 300 هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال شدند، در طی چند مرحله به مؤدیان این فُرجه داده شد که یا دستگاه کارتخوانشان را غیرفعال کنند یا آن‌ها را به پرونده مالیاتی مربوطه الصاق کنند. وی تصریح کرد: ما در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی خواهیم ماند که در مقطع کنونی اولویت اصلی نظام مالیاتی است، یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها بستری تحت عنوان قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان بود.

کارتخوان

تبلیغات جام جهانی قطر

وی ادامه داد: با همکاری بانک مرکزی خوشبختانه توانستیم در دولت جدید و با تیم مدیریتی جدید در یک حرکت جهادی به یکی از آرمان‌های سازمان مالیاتی که دستیابی به یک اطلاعات شفاف برای نظام مالیاتی کشور بود بتوانیم به آن دسترسی پیدا کنیم و ما در طی این فرآیند بیش از دو میلیون مؤدی جدید را شناسایی کردیم که این خود گامی در جهت ایجاد شفافیت و برقراری عدالت مالیاتی بود.

 

منبع: تسنیم

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×