» آرشیو اخبار » یورو به دلار؛ چشم به راه آمار بانک مرکزی اروپا و تورم
دلار

یورو به دلار؛ چشم به راه آمار بانک مرکزی اروپا و تورم

8 آذر 1401 5

جفت ارز یورو به دلار باید از کانال 1.0389 عبور کند تا به اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در 1.0448 رسیده و بالاترین قیمت روز دوشنبه را در 1.04969 هدف قرار دهد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، واحد پول اروپایی در معاملات روز سه‌شنبه (29 نوامبر) زیر سطح 1.04 باقی مانده است. نوسانات شدید روز دوشنبه (28 نوامبر) نشان دهنده این واقعیت است که نرخ ارز در حال حاضر در تلاش برای یافتن جهت بوده و کاملاً مستعد اصلاح است.

امروز (29 نوامبر) روز پر سر و صدایی برای جفت ارز یورو به دلار است؛ چرا که صحبت های بانک مرکزی اروپا، تورم کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین شاخص اعتماد مصرف کنندگان و کسب و کار منطقه یورو قرار است منتشر شود که ممکن است به نوسانات زیاد این جفت ارز اصلی را به همراه داشته باشد.

در حال حاضر قرار است آمار اولیه مربوط به تورم ماه نوامبر منتشر شود. البته بیشترین توجه بازار بر آمار تورم آلمان خواهد بود. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده اند که نرخ تورم سالانه آلمان در 10.4 درصد ثابت بماند. یکی دیگر از آمارهای مهم مربوط به احساسات مصرف کننده منطقه یورو در ماه نوامبر است. شایان ذکر است که ارقام تورم، احتمالاً تاثیر بیشتری بر جفت ارز یورو در برابر دلار آمریکا خواهد داشت، زیرا سرمایه گذاران به دنبال پیش بینی حرکت بعدی بانک مرکزی اروپا هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

انتشار سطح تورم اقتصاد آلمان (امروز، 29 نوامبر) و سپس انتشار آمار تورم منطقه یورو (فردا، 30 نوامبر)، کاتالیزورهایی هستند که تعیین کننده قیمت نهایی جفت ارز یورو به دلار هستند. اگر تورم نشانه‌هایی از کاهش نشان دهد، نرخ ارز بسیار پایین‌تر خواهد رفت. از سوی دیگر اگر آمار تورم بالاتر از حد انتظار باشد، جفت ارز یورو به دلار خیلی سریع افزایش خواهد یافت و دوباره به سطوح 1.05 خواهد رسید.

امروز در تقویم اقتصادی اروپا روز پر سر و صدایی به حساب می آید، چرا که گفتگو و مصاحبه های اعضای بانک مرکزی اروپا قرار است صورت گیرد و در کانون توجهات است. از اعضای بانک مرکزی اروپا، لوئیس دی گویندوس و ایزابل اشنابل امروز سخنرانی خواهند کرد. هفته گذشته، اشنابل از سیاست های تهاجمی تر برای هدف گذاری تورم حمایت کرد و گفت: راه زیادی برای مهار تورم و رسیدن به نرخ معیار در پیش است.

در اوایل ماه جاری (نوامبر 2022)، لوئیس دی گویندوس، معاون بانک مرکزی اروپا گفت که این بانک به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد و حتی اگر این دوره طولانی شود باز با احتیاط برای بازگرداندن تورم به هدف خود ادامه خواهد داد.

روند قیمت جفت ارز یورو به دلار EUR/USD

در زمان نگارش این مقاله، یورو با 0.05 درصد افزایش به 1.03450 دلار رسید. شروع متفاوت جلسه معاملاتی امروز باعث شد که جفت ارز یورو به دلار آمریکا ابتدا کاهش یافته و سپس به بالاترین سطح اولیه در 1.03501 صعود کند.

جفت ارز یورو به دلار

شاخص های تکنیکال

جفت ارز یورو به دلار باید از کانال 1.0389 عبور کند تا به اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در 1.0448 رسیده و بالاترین قیمت روز دوشنبه را در 1.04969 هدف قرار دهد. افزایش فشار تورمی و صحبت های تندروانه اعضای بانک مرکزی اروپا (ECB) می تواند باعث نزولی شدن روند برابری جفت ارز شود.

در صورت بروز یک رالی طولانی مدت، گاوها احتمالاً مقاومت سطح 1.05 را آزمایش خواهند کرد. در صورت شکست این مقاومت، مقاومت اصلی دوم (R2) در 1.0556 و سومین سطح مقاومت اصلی (R3) در 1.0723 قرار دارد. در صورت معکوس شدن روند، سطح حمایت اولیه (S1) در 1.0281 باقی خواهد ماند. با این حال در صورت عدم فروش، نرخ جفت ارز یورو به دلار به زیر سطح 1.020 نخواهد رسید.

دومین سطح حمایت اصلی (S2) در 1.0222 روند نزولی را محدود می کند. در نظر داشته باشید که اظهار نظرهای نامطلوب اعضای بانک مرکزی اروپا (ECB) و از سوی دیگر ریسک گریزی، می تواند باعث یک پولبک قطعی شود.

سومین سطح حمایت اصلی (S3) در کانال 1.0055 است.

نمودار ساعتی نرخ یورو به دلار

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×