» آرشیو اخبار » کناره گیری ری دالیو از ریاست صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری بریج واتر
ری دالیو

کناره گیری ری دالیو از ریاست صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری بریج واتر

13 مهر 1401 4

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، دیدگاه ری دالیو (Ray Dalio) در حوزه رمزارز، در طول دوره تصدی او در شرکت بریج واتر (Bridgewater) دستخوش تغییر شده است.

ری دالیو بنیانگذار شرکت بریج واتر اِسوسی‌اِیتس (Bridgewater Assosiates) پس از ۴۷ سال ریاست بزرگترین صندوق تامینی جهان، از سمت خود کناره‌گیری کرد. او دیگر در بین سه افسر مدیریت سرمایه‌گذاری سمتی ندارد اما به عنوان مشاور ارشد مدیران سرمایه‌گذاری و یکی از اعضای هیئت مدیره همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

در چهارم اکتبر (۱۲ مهر ۱۴۰۱) وب‌سایت شرکت بریج واتر اطلاعیه‌ای را مبنی بر انجام گرفتن مراحل قانونی و نظارتی و فراهم آمدن ملزومات سرمایه‌گذاری برای پروسه انتقال، منتشر کرد. از این پس، این صندوق توسط مدیر عاملان شرکت، نیر بار دی (Nir Bar Dea) و مارک برتولینی (Mark Bertolini) و افسران مدیریت سرمایه‌گذاری، گِرِگ جِنسِن (Greg Jensen) و باب پرینس (Bob Prince) اداره خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ری دالیو، در مقام یکی از قدرتمندترین چهره‌های بازار مالی جهانی به دیدگاه پخته‌تری نسبت به دنیای رمزارز دست یافته است. او در سال ۲۰۱۷، بیت کوین (BTC) را به دلیل حجم سفته‌بازی و نداشتن تراکنش، یک حباب می‌دانست. سه سال بعد بار دیگر تردید خود در این زمینه را ابراز کرده و گفت:

«دو هدف برای پول وجود دارد، استفاده از آن به عنوان یک وسیله مبادله و دیگری ذخیره ثروت، و بیت کوین در حال حاضر، در برآوردن هیچ یک از این اهداف کاربرد ندارد.»

تغییر عقیده ری دالیو درباره بیت کوین

نقطه عطفی که تغییر عقیده این ابرسرمایه‌گذار در زمینه رمزارزها را نشان می‌دهد در توییتری که ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۲ آبان ۱۳۹۹) منتشر کرد دیده می‌شود. دالیو در این توییت ضمن تکرار نگرانی‌های قبلی خود درباره نوسانات رمزارزها، از کاربران خواست در صورتی که «در این مورد در اشتباه است» آن را اصلاح کنند. در ادامه، افرادی مانند میلتون دِمیرورز (Milton Demirors)، زک پرینس (Zac Prince) و متی گرین اِسپَن (Mati GreenSpan) توضیحاتی را به او ارائه دادند.

ری دالیو

در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۸)، دالیو ادعا می‌کرد که بیت کوین می‌تواند در برابر «کاهش ارزش پول» همچون یک محافظ عمل کند و سپس در ماه ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹)، در یادداشت خود به سرمایه‌گذاران بریج واتر، آن را یک «موفقیت شگفت انگیز» و یکی از معدود «دارایی‌های جایگزین مشابه طلا» خواند.

دالیو مکررا درباره ترس خود از خودداری دولت ایالات متحده آمریکا در موضع گیری در قبال دارایی‌های دیجیتال سخن گفته، به ابراز همدردی خود با بیت کوین ادامه داده و آن را ابزاری برتر برای پس‌انداز (برای دولت یا اوراق قرضه شرکتی) توصیف کرده است.

در ماه ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰)، زمانی که سایه تورم جهانی به موضوعی داغ در بین کارشناسان تبدیل شده بود، دالیو سه دلیل را برشمرد که نشان می‌داد بیت کوین در کنار طلا می‌تواند مانع تورم باشد: اول اینکه این شبکه هرگز هک نشده، دوم اینکه رقیب بهتری ندارد. در نهایت اینکه نرخ پذیرش بیت کوین نشان می‌دهد که می‌تواند ارزش بازار طلا را کاهش دهد.

مترجم: ف غفاری
منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×