» ارز دیجیتال » درآمد استخراج بیت کوین به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسید
بیت

درآمد استخراج بیت کوین به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسید

6 آذر 1401 3

درآمد به دست آمده توسط ماینرهای بیت‌ کوین به دلیل عملکرد ضعیف بازار و تقاضای محاسباتی سنگین‌تر در بحبوحه افزایش مشکل شبکه، به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته خود رسید. با این حال، کاهش مداوم هش‌ریت بیت کوین در ماه گذشته به ماینرها این امکان را داده است تا ضررهای خود را جبران کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، درآمد به دست آمده توسط ماینرهای بیت‌ کوین به دلیل عملکرد ضعیف بازار و تقاضای محاسباتی سنگین‌تر در بحبوحه افزایش مشکل شبکه، به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته خود رسید. با این حال، کاهش مداوم هش‌ریت بیت کوین در ماه گذشته به ماینرها این امکان را داده است تا ضررهای خود را جبران کنند.

کل درآمد استخراج بیت کوین، پاداش‌های بلوکی و کارمزد تراکنش‌ها، به 11.67 میلیون دلار کاهش یافت، رقمی که آخرین بار در 2 نوامبر 2020 (11 آبان 1399) مشاهده شد، زمانی که قیمت معاملاتی بیت کوین حدود 13500 دلار بود.

بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

در حالی که قیمت فعلی بازار حدود 16500 دلار است، و در پی آن باید درآمد ماینرها افزایش یابد، ولی عواملی از جمله سختی شبکه بیشتر و افزایش قیمت انرژی موجب کاهش درآمد بر حسب دلار شده است.

علاوه بر موارد فوق، سختی استخراج بلاک بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی تقریباً 37 تریلیون رسیده است و ماینرهای بیت کوین را مجبور می‌کند که انرژی و توان محاسباتی بیشتری را برای رقابتی ماندن صرف کنند.

با این حال، طی سه ماه گذشته، هش ریت شبکه بیت کوین شاهد کاهش مداوم بود. هش ریت 225.9 اگزاهش در ثانیه (EH/s) است که نسبت به 316.7 اگزاهش در ثانیه در 31 اکتبر 2022 (9 آبان 1401)، 28.6 درصد کاهش یافته است.

هش ریت یک معیار امنیتی است که به محافظت از شبکه بیت کوین در برابر حملات دوگانه یا دابل اسپندینگ (double-spending) کمک می‌کند. با این حال، با توجه به طرح کلان امور، اقدامات موقت جامعه شامل دستیابی به سخت افزار ماینر ارزان‌تر و اسکان مجدد در حوزه‌های قضایی با قیمت پایین انرژی است.

بیت کوین

 

اریک آدامز (Eric Adams)، شهردار نیویورک، معتقد است که هدف برای تبدیل نیویورک به هاب کریپتو می‌تواند با تلاش‌های سراسری برای کاهش هزینه‌های زیست‌محیطی مرتبط با استخراج کریپتو ترکیب شود.

آدامز در حالی که بیان کرد که شهر با قانون‌گذاران برای یافتن تعادل همکاری خواهد کرد، گفت: “من با قانون‌گذارانی که در این خصوص حمایت می‌کنند و کسانی که در مورد محیط زیست نگرانی دارند، کار خواهم کرد و معتقدم که ما به هدف عالی بین توسعه صنعت کریپتو و نیازهای قانونی خواهیم رسید.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×