» پیشنهاد سردبیر » رهبرکره شمالی به دنبال استفاده از تسلیحات هسته‌ای

رهبرکره شمالی به دنبال استفاده از تسلیحات هسته‌ای

19 شهریور 1401 5

کیم جونگ اون ر کره شمالی مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را ممنوع و رسما حق استفاده از حملات هسته‌ای پیشگیرانه را برای محافظت از خود به رسمیت شناخت.

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،رسانه دولتی کره شمالی روز جمعه گزارش داد، کره شمالی در قانون جدیدی که به گفته رهبر این کشور، کیم جونگ اون، وضعیت هسته ای این کشور را “غیرقابل بازگشت” و مذاکرات خلع سلاح هسته ای را ممنوع می کند؛ رسماً حق استفاده از حملات هسته ای پیشگیرانه را برای محافظت از خود به رسمیت شناخته است.

توییت رهبر کره شمالی

دبیرکل سازمان ملل که تحریم‌های طولانی مدتی را علیه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی اعمال می‌کند، گفت که از قانون جدید «عمیقاً نگران» است و بار دیگر خواستار بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شد.
این اقدام کره شمالی در حالی صورت می گیرد که ناظران می گویند به نظر می رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای از سرگیری آزمایش های هسته ای برای اولین بار از سال 2017، پس از اجلاس های تاریخی با آمریکا بوده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و دیگر رهبران جهان در سال 2018 نتوانستند کیم را متقاعد کنند که توسعه تسلیحات خود را کنار بگذارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گزارش خبرگزاری دولتی این کشور، KCNA، پارلمان کره شمالی، مجلس عالی خلق، روز پنجشنبه این قانون را به عنوان جایگزینی برای قانون سال 2013 تصویب کرد که برای اولین بار وضعیت هسته ای این کشور را مشخص می کرد.
این روزنامه به نقل از کیم جون اونگ گفت: «بیشترین اهمیت قانونگذاری سیاست تسلیحات هسته‌ای ترسیم یک خط غیرقابل بازگشت است تا امکان معامله بر سر سلاح‌های هسته‌ای ما وجود نداشته باشد». وی افزود: حتی اگر کشور با 100 سال تحریم مواجه شود، هرگز سلاح ها را تسلیم نمی کند.

از جمله سناریوهایی که می تواند منجر به حمله هسته ای شود، تهدید یک حمله هسته ای قریب الوقوع است. همچنین اگر رهبری، مردم یا موجودیت کشور در معرض تهدید بود و یا برای بدست آوردن ابتکار عمل در طول جنگ.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، اظهارات گذشته آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن موضع خصمانه ای در قبال کره شمالی ندارد، تکرار کرد.

او با استفاده از حرف نفر اول کره شمالی گفت: “همانطور که گفتیم و مقامات کره شمالی، از جمله کیم جونگ اون، علناً خاطرنشان کردند، ما همچنان به دنبال دیپلماسی و آماده دیدار بدون پیش شرط هستیم. کره شمالی همچنان پاسخی نمی دهد.”
وی افزود: «ایالات متحده همچنان بر ادامه هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود برای مقابله با تهدیدات ناشی از کره شمالی متمرکز است.

به گزارش KCNA، یکی از مقامات پارلمان کره شمالی گفت که این قانون تضمین حقوقی قدرتمندی برای تحکیم موقعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته ای و تضمین “شفاف، سازگار و استاندارد” سیاست هسته ای این کشور خواهد بود.

قانون سال 2013 تصریح می کرد که کره شمالی می تواند از سلاح های هسته ای برای دفع تهاجم یا حمله از یک کشور هسته ای متخاصم و انجام حملات تلافی جویانه استفاده کند.

اکنون قانون جدید پا را فراتر از آن نهاده است و اجازه حملات پیشگیرانه هسته ای را می دهد.

منبع:الجزیره

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×