» آرشیو اخبار » چرا کاپیتولاسیون ماینرها در واقع خبر خوبی برای بیت کوین است؟
ماینر

چرا کاپیتولاسیون ماینرها در واقع خبر خوبی برای بیت کوین است؟

20 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت بی‌ثبات بیت کوین اکثریت فعالان بازار کریپتو را سراسیمه کرده و اکنون ماینرها را نیز با خود پایین می‌کشد. در حالی که ماینرها اغلب به عنوان پایه و اساس شبکه بیت کوین و انعطاف‌پذیرترین بازیگران این صنعت در نظر گرفته می‌شوند، اما حاشیه سود آنها به سرعت در حال کاهش است.

سختی استخراج بیت کوین در حال حاضر تنها ۱ درصد کمتر از بالاترین حد خود است و همین امر درصد زیادی از ماینرها را از شبکه خارج می‌کند. سودآوری ماینینگ در آستانه رسیدن به یکی از پایین‌ترین سطوح خود است. سود استخراج بیت کوین به ازای هر ترا هش در ابتدای سپتامبر (۱۰ شهریور) به کمتر از ۵۰۰۰ دلار کاهش یافت.

ماینر

تبلیغات جام جهانی قطر

در مواجهه با افزایش سختی استخراج و کاهش سودآوری، ماینرها مجبور می‌شوند بیت کوین‌های خود را بفروشند. آنها به طور کلی بیش از ۱۲،۰۰۰ بیت کوین از ابتدای ماه جولای (۱۰ تیر) فروخته‌اند. در آن زمان کل عرضه بیت کوین در آدرس‌های ماینینگ به اوج خود یعنی ۱/۸۴ میلیون بیت کوین رسید.

داده‌های Glassnode نشان می‌دهند که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰)، زمانی که بیت کوین به بالاترین قیمت خود رسید نیز ماینرها به همین شکل تسلیم شدند. در آن زمان، ماینرها حدود ۳۰،۰۰۰ بیت کوین فروختند. اگر آنها از الگوی مشابهی در طول پاییز پیروی کنند، می‌توانیم شاهد فروش بیشتر و در نتیجه ریزش بیشتری در هفته‌های آینده باشیم.

ماینر

در حالی که اندیکاتور نوار هش (hash ribbons) از پایان بدترین دوران کاپیتولاسیون (تسلیم شدن) ماینرها خبر می‌دهد، اما کاهش موجودی آنها تصویر متفاوتی را ترسیم می‌کند.

ماینر

با این همه، ریزش گسترده‌ای که در دو ماه گذشته شاهد آن بودیم می‌تواند در درازمدت برای بیت کوین خوب باشد. وجود اینگونه نوسانات شدید در سودآوری ماینینگ، شبکه را از فعالیت‌های بی‌ثمر پاکسازی می‌کند، ولی ماینرهای ضعیف قادر به تحمل این نوسانات نیستند. هنگامی که بازار تثبیت شود، شبکه بیت کوین بر روی دوش انعطاف‌پذیرترین و سودآورترین فعالان ماینینگ قرار می‌گیرد و آنها باید شبکه را برای چرخه‌های آینده و نوسانات تقویت کنند.

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×