» آرشیو اخبار » کاهش ساخت وساز نسبت به دو سال گذشته
کاهش ساخت وساز نسبت به دو سال گذشته

کاهش ساخت وساز نسبت به دو سال گذشته

16 مهر 1401 7

به گزارش گذارنیوز، “عبدالله اوتادی” عضو اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به قانون پیش فروش مسکن و سخت‌گیری‌ها برای اجرایی شدن آن باعث شده که در این طرح صنف مشاوران املاک نادیده گرفته شوند. تعداد دفاتر اسناد رسمی که قرار است پیش فروش را تنظیم کنند به اندازه انگشتان دست هستند و همین خود باعث ایجاد مشکلات بسیاری در فرآیند اجرایی پیش مسکن خواهد شد.

او می‌گوید: تعداد ساخت وساز در یکی دو سال گذشته بسیار کاهش یافته، به طوری که پیش از این در هر کوچه تعداد زیادی واحد مسکونی در حال ساخت دیده می‌شد. اما هم اکنون در محله‌ها هم تعداد واحد مسکونی در حال ساخت دیده نمی‌شود.

اوتادی گفت: بخش خصوصی در حال حاضر با توجه به روند پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها انگیزه‌ای برای ورود به بازار مسکن را ندارد و از سوی دیگر شهرداری‌ها هم با توجه به شرایط سخت و بورکراسی‌های اداری از جمله دریافت طولانی جواز ساخت باعث شده است که سازندگان دیگر هیچ انگیزه‌ای برای ورود به این بخش را ندارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

او گفت: باید در این بخش همکاری بانک‌ها به ویژه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را در دستور کار قرار دهند تا شاهد بهبود وضعیت این بازار در کشور باشیم.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×