» آرشیو اخبار » کاهش اعتماد مردم آمریکا به سیاست‌های اقتصادی فدرال رزرو
مصرف کننده آمریکایی

کاهش اعتماد مردم آمریکا به سیاست‌های اقتصادی فدرال رزرو

5 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گزارشی روز جمعه توسط نهادهای اقتصادی دولت فدرال آمریکا منتشرشد که نشان می‌دهد اعتماد مصرف کنندگان به سیاست های اقتصادی دولت در ماه جولای به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرده است.

شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا

Conference Board اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف کننده آن در ماه جولای از 98.4در ماه ژوئن 95.7 در ماه جاری کاهش یافته است. طبق پیش بینی اقتصاددانان انتظار میرفت این شاخص به 96.8 کاهش پیدا کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

لین فرانکو، مدیر ارشد شاخص‌های اقتصادی در Conference Board گفت: “اعتماد مصرف‌کننده برای سومین ماه متوالی در جولای کاهش یافت. نگرانی در مورد تورم – به ویژه افزایش قیمت گاز و مواد غذایی – بر مصرف کنندگان فشار می آورد.”

فعالیت اقتصادی ایالات متحده کاهش یافته است زیرا فدرال رزرو (بانک مرکزی) سیاست‌های پولی را به منظور مهار تورم تشدید کرده است. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا اواخر روز چهارشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد و کل افزایش نرخ بهره را از ماه مارس به ۲۲۵ واحد پایه برساند.

جفری روچ، اقتصاددان ارشد در LBL Financial می‌گوید: “کاهش اعتماد مصرف‌کننده به این معناست که اقتصاد روی پای خود نمی‌ایستد”

علاوه بر این، داده‌های دیگر نشان داد که فروش خانه‌های نوساز در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری اقتصاد در برابر رکود است.

 

لین فرانکو افزود: “از آنجایی که فدرال رزرو برای مهار تورم نرخ بهره را افزایش می دهد، توانایی مردم برای خرید خودرو، خانه و تا حدودی کالاهای اساسی در ماه جولای کاهش یافته است.”

عدد شاخص در ماه ژوئن از 147.2 در ماه ژوئن به 141.3 در ماه جولای کاهش یافته است و این کاهش بیش از انتظار اقتصاددانان بوده است.

فرانلکو گفت :” از پیش بینی هایی که از آینده اقتصاد ایالات متحده صورت گرفته میتوان دریافت که احتمالا در شش ماه آینده ممکن است در اثر تورم و سیاست های فدرال رزرو هزینه های مصرف کنندگان و رشد اقتصادی آمریکا تحت الشعاع قرار بگیرد”

 

روز جمعه، دانشگاه میشیگان قرار است مطالعه تجدید نظر شده خود را در مورد احساسات مصرف کننده در ماه جولای منتشر کند.

انتظار می‌رود شاخص احساسات مصرف‌کننده در ماه جولای نسبت به قرائت اولیه حدود یک درصد اصلاح شود و افزایش یابد.

 

منبع: RTT News

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×